je
door jem brussen May 1, 2016 om 07:55
Geldzaken & recht

Kan ik mij ergens aan melden

kan ik mij ergens aanmelden i.v.m de schulden bij interbank

4021 10 Rapporteer

fl
door flessebon - May 1, 2016 om 08:02
418 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Jem,

U kunt contact opnemen met de redactie via deze link

marita5
door marita5 - May 1, 2016 om 08:08
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jem Brussen ,

Hier vind u het aanmeldformulier stichting geldbelangen , lees dit goed door en scroll ook naar beneden vooral met betrekking op de kosten , klik op de rode regel

http://www.geldbelangen.nl/interbank-actie

ja
door jackyh - May 1, 2016 om 08:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hoeveel zijn het er wel niet. Interbank kan beter zelf met een oplossing komen.

ma
door marnix1 May 2, 2016 om 13:33
256 Antwoorden / 22 Vragen

Waarom zou de interbank dat doen?

ja
door jackyh May 2, 2016 om 14:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dacht zo dat er niet veel nieuwe klanten zullen komen. Beter een proces voor zijn.

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 11:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je mag toch aannemen dat als het niets wordt en je die 25 euro voor niets hebt betaald aan die Stichting, dat Kassa die 25 euro gaat vergoeden. Aangezien Kassa de motor is van deze actie.

marita5
door marita5 May 2, 2016 om 12:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen

De kosten kunnen nog meer oplopen dan € 25 ,- , denk maar niet dat kassa dit gaat vergoeden , dat is dromen in het oneindige .

ja
door jackyh May 2, 2016 om 14:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Kassa = VARA = PVDA,  De PVDA laat zijn achterban toch niet in de steek?

tijger1
door tijger1 May 2, 2016 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U denkt toch niet werkelijk dat de PvdA die bank zou kunnen dwingen schulden geheel of deels kwijt te schelden en of de rente te halveren?

reflecs
door reflecs May 2, 2016 om 14:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind dat "de politiek" zich wel eens met die aflosvrije kredieten mag bezighouden. Als je in sommige vragen leest dat mensen er nooit meer vanaf zullen komen...

Cookies
door Cookies May 2, 2016 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zouden mensen geholpen moeten worden omdat ze hun verstand op '0' zetten en hun hebberigheid op '10'? Wordt al meer dan genoeg gedaan voor mensen die zich in de financiële sh*t hebben gewerkt. 75% van degenen die in de schuldhulp belanden, hebben het aan hun financiële wanbeleid te danken. En de gemeenschap mag er voor op draaien. Ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

reflecs
door reflecs May 2, 2016 om 15:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoel niet dat de gemeenschap ervoor moet opdraaien, maar dat er een maximale looptijd ingesteld wordt en/of dat het niet meer mogelijk wordt te lenen zonder af te lossen. Er zijn nu eenmaal mensen die niet met geld kunnen omgaan of de consequenties niet kunnen overzien.

Cookies
door Cookies - May 2, 2016 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster1: Haha, dat geloof je toch zeker zelf toch niet? Radar en Kassa hadden ook die St. Loterijverlies gepromoot, weg geld. En misschien waren er nog wel meer, maar die weet ik dan ff niet. Bovendien kunnen bij deze toko er nog meer kosten bij komen en ik twijfel er niet aan of dat gaat zeker gebeuren.

Cookies
door Cookies - May 2, 2016 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Ben wel van mening dat die consumentenprogramma's wel eens hun verantwoordelijkheid mogen nemen. Helaas is te merken dat veel mensen nog 'braaf' slikken wat er voorgeschoteld wordt in die programma's.

akkerdistel
door akkerdistel May 2, 2016 om 12:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Indoctrinatie daar zijn ze bij de NPO erg goed in, vandaar ook dat bijvoorbeeld de PvdA nog altijd op 8 zetels staat in de peilingen en in maart 2017 'gewoon' weer 20+ zetels gaan behalen.

marita5
door marita5 - May 2, 2016 om 12:16
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 ,

De kosten kunnen nog meer oplopen dan € 25 ,- , denk maar niet dat kassa dit gaat vergoeden , dat is dromen in het oneindige .

Voor op de hoogte worden gehouden nog eens € 20,-  heb je meteen € 45,- aan je broek , misschien komt er ook nog rente bij ;-)

Geldbelangen is voor haar werk afhankelijk van donaties. Word vriend, doneer bijvoorbeeld € 20 en wij houden je op de hoogte van alles wat wij voor je doen.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Die € 20,00 is als je donateur wil worden van die stichting. Niet voor als je een aangemelde "stumper"  bent. Wat dat extra gaat kosten, staat niet vermeld.

Lees trouwens op hun site dat het stel van de tv in 2003 al € 25.000 schuld had.

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 14:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Jullie snappen wel dat ik mijn antwoord met een bepaalde kwinkslag had geschreven. Ik vind nl dat de redactie van Kassa wel eens goed mag nadenken voordat ze mensen (die al tot hun nek in de schuld zitten) blij maken met een dure dode mus. Staat het ook nog eens in de nieuwsbrief.

Cookies
door Cookies May 2, 2016 om 15:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoekster, dat ben ik helemaal met je eens! Vandaar mijn eerdere reactie. Zelfde telt voor Radar natuurlijk. Verdomd jammer dat de doelgroep van die programma's nog in sprookjes geloven.

tijger1
door tijger1 May 3, 2016 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had uw kwinkslag niet zo opgevat, maar ja mijn sarcastische opmerking over een verplichte rekentoets ging ook de mist in.:-)

reflecs
door reflecs - May 3, 2016 om 12:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De link naar het artikel: http://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/interbank-dupeert-consumenten-met-torenhoge-woekerrente

Link naar reactie van de AFM:http://kassa.vara.nl/data/files/2361328053.pdf
Waaruit:

..De AFM wijst consumenten met een doorlopend krediet er op dat het verstandig kan zijn om contact op te nemen met hun kredietaanbieder of tussenpersoon voor een (kosteloze) herbeoordeling.

De AFM raadt consumenten aan om mee te werken wanneer zij hiervoor benaderd worden door hun kredietaanbieder of tussenpersoon.

Gelet op de huidige lage rentestand kan het oversluiten van het krediet naar een krediet met een lagere ruimte een goede oplossing zijn,
zodat er meer ruimte ontstaat voor aflossing.

De AFM ontvangt vanzelfsprekend graag signalen van consumenten. https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht/melding-afm

Hier staat wat informatie over het oversluiten van een lening: https://www.independer.nl/lenen/info/oversluiten-lening.aspx

Hier staat op welke manier u het maandbedrag kunt verhogen:https://www.interbank.nl/contact/veelgestelde-vragen/betalen-en-aflossen.