-b
door -babs- Sep 23, 2016 om 12:47
Geldzaken & recht
Kapotte schoenen slecht gerepareerd

Kapotte schoenen slecht gerepareerd

Op 25 juli heb ik een paar sandalen gekocht (in de uitverkoop van €49,99 voor €39,99) en hier een keer of 3 op gelopen voor ik op 15 augustus op vakantie vertrok. Aangekomen op de vakantie bestemming haal ik ze uit mijn koffer en blijken ze kapot te zijn: de glimmende bovenlaag is bij beide schoenen op meerdere plaatsen los aan het gaan van het lederen bandje. De volgende dag direct de winkel een mailtje gestuurd met foto's met de mededeling dat ik ze zou komen ruilen wanneer ik terug was van vakantie. Bevestiging gehad via de mail dat ik na mijn vakantie maar terug moest komen naar de winkel en dat de medewerkers daar zouden kijken hoe verder.

Zo gezegd, zo gedaan en op 24 augustus (dag dat ik thuis kwam) direct naar de winkel gegaan. Hier gaven ze aan dat ze mee zouden gaan naar het hoofdkantoor en daar beoordeeld zou worden wat er mee zou gebeuren. De betreffende sandalen hadden ze niet meer dus omruilen was niet mogelijk. Na een aantal dagen een berichtje gekregen dat de sandalen gemaakt zouden worden en op 9 september deze opgehaald.

Thuis gekomen bleek dat ze totaal niet netjes gemaakt waren: de glimmende laag was terug vastgemaakt aan het leren bandje maar zat vol bobbels, was niet eens op alle losse plekken vastgemaakt, was nu keihard (in plaats van soepel leer zoals toen ik het kocht) en de gaatjes waar het pinnetje van het gespje in hoort zaten dicht gelijmd. Ik kon ze dus ook gewoon niet meer dragen.

10 september terug gegaan naar de winkel en aangegeven niet tevreden te zijn met deze reparatie omdat het niet gelijkwaardig of een verbetering was, maar eerder een verslechtering. Klachten werden genoteerd en opnieuw meegegeven naar het hoofdkantoor.

Op 23 september gebeld dat de sandalen weer terug waren dus meteen naar de winkel gegaan. Er was niets veranderd behalve dat de gaatjes nu doorgeprikt zouden zijn. Aangegeven dat ik hier nog steeds niet mee akkoord ging. Medewerker kon mij wel een tegoed bon geven (onbeperkt geldig ook op uitverkoop en andere producten in de winkel) maar niet mijn geld terug. Aangegeven dat ik wel graag mijn geld terug zou willen omdat ik anders verplicht ben om bij hen te kopen, maar dit kon niet omdat het een uitverkoop artikel is. Nu heb ik op internet al gelezen dat dit onzin is en het niet uitmaakt of het artikel in de uitverkoop is, maar overal lees ik dat de winkelier verplicht is om een ondeugdelijk product te ruilen of te repareren en als hij dit niet kan, je de koop kunt ontbinden.

Hoe zit dit bij een ondeudelijke reparatie van een ondeugdelijk product? Werkt dit dan op dezelfde manier? Moet ik genoegen nemen met een tegoedbon of kan ik mijn geld terug eisen?

3075 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

newmikey
door newmikey - Sep 23, 2016 om 13:18
830 Antwoorden / 0 Vragen
1

In dit geval heeft u gelijk. Bij aankoop in een echte winkel mag dan wel géén 14 dagen bedenktijd en verplichte geld-terugregeling zijn, hier is duidelijk iets heel anders aan de hand. Uitverkoop of niet, u heeft recht op een deugdelijk produkt. De winkelier heeft nu twee maal een poging gedaan om het produkt te herstellen en ik ben met u eens dat dit niet goed gelukt lijkt te zijn. U heeft er dus recht op de koop te ontbinden en uw geld terug te eisen. U hoeft met een tegoedbon géén genoegen te nemen. Hoe u dit practisch voor elkaar gaat krijgen is een andere zaak, het kan moeilijk zijn gelijk te krijgen zelfs als u gelijk heeft.

-b
door -babs- Sep 24, 2016 om 14:39
0 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie! Ik ga vandaag nog maar eens terug om het nog eens te proberen, de aanhouder wint hoop ik!

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2016 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt recht op uw geld terug. Hoe heet dat bedrijf?

-b
door -babs- Sep 24, 2016 om 14:40
0 Antwoorden / 1 Vragen

De schoenenwinkel heet Jouwmaat onderdeel van de Splenter schoenen die ook een webwinkel heeft.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2016 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Lees de info van Consuwijzer over ontbinden van de koopovereenkomst. Hier staat ook een voorbeeldbrief.

ma
door marleenvanh - Sep 26, 2016 om 14:05
451 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja in dit geval mag u uw geld terug verlangen. De schoenen waren duidelijk ondeugdelijk en de 'reparatie' heeft dat niet verbeterd. Een tegoedbon is alleen geldig -en coulance van de winkelier- indien u u bedacht zou hebben over de
aankoop van een verder deugdelijk artikel.

ag
door agapon - Sep 26, 2016 om 20:47
115 Antwoorden / 0 Vragen
0

geleverde produkten hebben een bepaalde levensduur. Indien de produkten binnen een bepaalde periode het af laten weten (hier het geval) is het gewoon geld terug. E.e.a. valt onder een geleverde wanprestatie. UItverkoop of niet indien er niet bijstaat dat de aankoop eigen risico is, is de verkoper gebonden aan leveren van een deugdelijk produkt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer