raymondbreuer
door raymondbreuer Oct 28, 2016 om 18:58
Geldzaken & recht

Ken een rechter mij verplichten om met bewind door te gaan als ik niet meer wil

ik wil onder mijn bewind uit omdat ik totaal geen vertrouwen meer in haar heb en dat ze mij met 15 euro per week afscheept . tevens int ze wel twee keer per maand haar eigen salaris en zo spelen er nog enkele zaken . ik ken gewoon niet met haar samen werken meer en wil mijn schulden op een andere manier gaan reglen namelijk via de gemeentelikjke kredietbank . maar zij wil niet dat ik ermee stgop en ik wil absoluut niet meer met haar verder . nu is mijn vraag ken een rechter mij verplichten om met haar verder te gaan , terwijl ik me bij haar dus helemaal niet goed behandeld voel

(edit, redactie - foto op verzoek verwijderd)

2309 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u niet tevreden bent over uw bewindvoerder en ook klachten heeft over de gang van zaken, kunt u aan de rechter om een andere bewindvoerder vragen.

Ik ga er hierbij van uit dat deze bewindvoerder door de rechter is aangesteld.

Schrijf een brief met uw klachten naar de rechter.

Als dat een foto van uzelf is, is het verstandiger die te veranderen in iets anders.

raymondbreuer
door raymondbreuer - Oct 28, 2016 om 19:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat heb ik al gedaan , en nu dinsdag dient die zaak en zei dreigt er nu mee er alles aan te doen dat rechter de bewind niet stop zet .
en ik wil gewoon onder bewind uit en erna het gaan regelen via de gemeentelijke krediet bank ,maar ken en rechter mij verplichten om dan alsnog met haar verder te gaan . en ja is een fot van mezelf hoeft het dan geen eigen foto te zijn , dacht moest een van mezelf zijn

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem maar een foto van een bloemetje of zo. Anders staat u voor eeuwig op het net.

U zult niet zonder reden onder bewind staan. Dus zomaar iets gaan regelen bij de Kredietbank zal waarschijnlijk moeilijk worden.

Probeer van het weekend iemand in uw opgeving te vinden, waarmee u de problemen kunt bespreken, en vraag of die persoon dinsdag mee gaat naar de zitting.

Schrijf voor uzelf ook alle problemen op en neem dat papier mee, dan vergeet u die niet te melden aan de rechter. U mag gerust om een andere bewindvoerder vragen.

raymondbreuer
door raymondbreuer Oct 28, 2016 om 19:41
1 Antwoorden / 2 Vragen

krijg hem niet veranderd de foto , en ja heb bewind omdat ik schulden heb natuurlijk. en heb navraag gedaan bij mijn clientmedewerkster van sociale zaken . de gemeentelijke krdietbank , doet deze zaken ook en zou daar terecht kunnen met mijn schuldprobleem evt .dankje dat is een goede tip om alles op papier te zetten zodat ik ze niet vergeet te zeggen . maar als ik nu geen andere bewind wil en het wil regelen met voorstaande instelling , ken de rechter me dan toch verplichten om met haar verder te gaan .

sw
door swat1500 - Oct 28, 2016 om 19:37
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, als de rechter vindt dat u met deze bewindvoerder door moet gaan dan zult u daar gevolg aan moeten geven.

raymondbreuer
door raymondbreuer Oct 28, 2016 om 19:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

en is er dan geen mogelijkheid om van haar af te komen , als ik me toch niet goed behandeld voel bij haar ken hij mij toch niet verplichten om met haar verder te werken . ik heb ptss en had dat onder controle maar door hoe zei met mij omgaat begint dit ook weer op te spelen . ik ken amper nog slapen van alles hoe ze me behandeld etc etc

Cookies
door Cookies - Oct 28, 2016 om 19:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: Zooooo, is de redactie overuren aan het draaien?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2016 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, de foto is al weg. Probeer dinsdag alles rustig en kalm naar voren te brengen en vraag gewoon om een andere bewindvoerder omdat het met deze niet klikt. Neem iemand mee als steun.

raymondbreuer
door raymondbreuer Oct 28, 2016 om 20:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

dankje wel , ga ik zeker doen . en zal het zeker proberen alles rustig over te gaan brengen ,hoop dat me dat gaat lukken ,zie hier echt tegenop .

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2016 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Succes gewenst.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2016 om 20:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RaymondBreuer ,

Een klacht indienen tegen een bewindvoerder

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon een klacht indienen. Dat moet als volgt gebeuren:

  • degene die de klacht indient moet 18 jaar of ouder zijn;
  • de klacht moet schriftelijk ingediend worden;
  • de klacht moet ingediend worden bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen;
  • de kritiek op de taakuitoefening van de bewindvoerder moet duidelijk beschreven worden en onderbouwd worden met beschrijving van situaties waarin de huidige bewindvoerder niet (voldoende) of niet op correcte wijze de belangen van de cliënt behartigt;
  • er moet gevraagd worden of de rechter wil nagaan of er een gewichtige reden aanwezig is om de bewindvoerder te berispen of te vervangen.
bron : goedvertegenwoordigd.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 16:52
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Kort samengevat: u komt niet onder uw onder bewindvoeringstelling af maar u kunt wel een request indienen voor toewijzing van een andere bewindvoerder.