Klacht woonsquare
Goedemiddag,
Wij hebben een tijd geleden 02-08-2014
een aanbetaling van 100 euro gedaan voor een boxspring.
Daarna nog een jaar verlengt en binnen dat jaar verlenging telefonisch geannuleerd.
nu ontvingen wij reeds een rest bedrag van de annulering en is er ineens niets bekend van annulering had schriftelijk gemoeten wat wij nooit te horen hebben gekregen.
er staat nix in koopovereenkomst over annulerings kosten etc.
Waarop wij brieven ontvangen om nu nog eens 410 euro voor niets te betalen.
Wij hebben ook hier over geklaagd en ze zeggen dat het de kleine lettertjes onder aan de brief gaat daar staat niets over annuleringskosten alleen dat hun te werk gaan volgens cbw.
Ik weet toch niet hoe het cbw te werk gaat als mij niets verteld word erover?
Het gaat hier om woonwinkel Woonsquare des betreffende filliaal Oss.
Gr Remco
Ik weet toch niet hoe het cbw te werk gaat als mij niets verteld word erover?
Nee, maar je wordt geacht de Algemene Voorwaarden te lezen.
ARTIKEL 12 - De annulering
1 Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van
30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij
het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin
bedraagt 50%, indien de annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer
er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering betreft
kan plaatsvinden.
2 De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn
schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.
Vraagsteller: u zegt wel dat u niets gezegd is, maar als ze zouden aanbieden u de algemene voorwaarden voor te lezen zou iedereen nee zeggen.
Maar die heb ik ook niet gelezen en staat ook niets over op de getekende bon.
ze hebben ook niet gezegd gaat u akkoord met de algemene voorwaarden daarom snap ik er ook niets van.
Als ik het goed begrijp was de levertijd meer dan een jaar en heeft u de boxspring in 2015 geannuleerd. Levertijd van een jaar is al overdreven en om dan nog annuleringskosten te durven vragen vindt ik wel erg ver gaan. Dit moet duidelijk in de algemene voorwaarden vermeld staan, ook de wijze van annulering. Men kan niet volstaan met datgene wat onder aan een brief staat.
Ik denk dat de levertijd niet zo lang was, maar dat TS het bed op afroep heeft gekocht en dat dus weer verlengd heeft met een jaar.
Annuleren kost gemiddeld een 30% tot 50 % bij deze winkels, u heeft de levering een jaar verlengd/vertraagd en na weer een jaar geannuleerd, telefonisch. Logisch dat ze nu met een rekening komen. Je mag redelijkerwijze aannemen dat winkels de bestelde artikelen ook eens willen leveren en uw handtekening onder een contract ook gevolgen heeft, annuleren kost gewoon geld.
Net na een jaar dat we verlengd hebben hebben we het bed geannuleerd vervolgens niets meer gehoord en na bijna een jaar krijgen we een rest bedrag vreemd toch?
en snap best dat het geld kost maar moeten ze wel alles duidelijk vermelden.
ik heb de bon helemaal na gekeken en sta helemaal niets op over annuleringskosten etc.
er staat alleen in kleine letters dat ze te werk gaan volgens cbw dat is dan toch niet duidelijk?
niet duidelijk? Dan die voorwaarden lezen.
En wat bedoelt u met: " nu ontvingen wij reeds een restbedrag van de annulering....." En u betaalt geen € 410 voor niets, wees blij dat u kunt annuleren, want zij zouden u kunnen verplichten die boxspring af te nemen.
Ik denk dat restbedrag rekening moet zijn.
Dat is idd rekening.
en ik snap u helemaal maar als er echt niets bekend is.
en heb de bon proberen in te voegen die is te groot dus gaat niet maar daar staat niets bij over akkoord met algemenen voorwaarden of annuleringskosten helemaal niets staat er over op.
er staat alleen in de kleine letters onderaan gaat ter werk volgens cbw.
hoe moet is als beginnende dat soort dingen weten??
U heeft op 2 augustus 2014 besteld en een aanbetaling van 100 euro gedaan. Later heeft u de levertijd verlengd met een jaar dus er moest geleverd worden voor 2 augustus 2016. Voor 2 augustus 2016 heeft u de order telefonisch geannuleerd. Dat is, blijkt nu, niet goed doorgegeven. Uw fout natuurlijk want over zoiets belangrijks ga je niet bellen. Dan schrijft u, nu ontvingen wij reeds een restbedrag van de annulering. Wil dat zeggen dat u een deel van die 100 euro terug heeft gekregen?
Restbedrag zal wel rekening zijn.
Diewilik
Er wordt gesproken over ontvangen van restbedrag. Is die auto trouwens een Mustang?
Rekening ja
en wij als beginnend bellen er over en wij krijgen niets te horen word doorgegeven werd gezegd.
nu na bijna een jaar krijgen we een rekening bellen we en horen we dat we moeten mailen waarom is dit dan niet eerder gezegd.
Volgens mij bedoelt TS met 'restbedrag van de annulering' dat hij bovenop de € 100 nog een bedrag van € 410 moet aanbetalen om te kunnen annuleren. Oftewel de kosten van het annuleren.
Waarom weet u niets van annuleringskosten maar gaat u er wel van uit dat u zomaar zonder kosten een aankoop ongedaan kunt maken? U weet dat u een boxspring gekocht heeft. En dan weet u ook dat u moet betalen. Nu u de boxspring toch niet wilt, zou u eigenlijk blij moeten zijn dat u slechts een deelt van het aankoopbedrag hoeft te voldoen. Want in beginsel geldt: koop = koop.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer