lu
door lucolaf 6 dec. 2010 om 14:25
Geldzaken & recht

Klachten reparatieverzoek Panasonic DVD recorder

Hallo

Enkele weken geleden heb ik mijn defecte DVD-HD recorder PANSONIC EH55 ingeleverd bij e-care Duiven ter reparatie.
Probleem was de ( volgens internet zeer bekende ) foutmelding U99.

Afgelopen weekend kregen we bericht van onze reparatie.
De HDD moet schijnbaar vervangen worden.
Kosten voor reparatie: 343.11 EURO

Nu heb ik nogmaals op internet gezocht naar de foutmelding U99 + HDD vervangen.
Ook hierop krijg ik vele hits en antwoorden en blijkt dat het bekend is dat de harde schijf nooit volledig beschreven mag worden, anders loop je tegen deze foutmelding aan.
Hier is in de beschrijving nooit voor gewaarschuwd, dus had dit ook niet voorkomen kunnen worden.

Nu kan ik me voorstellen dat de HDD vervangen dient te worden, echter de kosten voor reparatie € 343.11 lijkt me zwaar overschat.
De kosten voor een 250 GB HD liggen op het ogenblik rond de € 50 euro.
Inclusief vervangen ( 15 minuten werk ) lijkt me een prijs van max € 75 - 100 veel reëler.

Mijn vraag is wat nu te doen.
Panasonic lijkt de poot stijf te willen houden. Ik vind dat er meer coulance mag zijn.
Het is immers een bekend PANSONIC probleem.

DVD recorder is nu circa 5 jaar oud.
Tot nu toe was ik erg tevreden over de Panasonic kwaliteit / producten.


Bij voorbaat dank voor uw reactie.


Vriendelijke groeten

Olaf Post

212 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door getty - 6 dec. 2010 om 16:06
2233 Antwoorden / 9 Vragen
0

Niet meer laten repareren en gewoon een nieuwe kopen! Naar mijn mening kunt u na 5 jaar gebruik geen aanspraak meer maken op garantie of coulance van Panasonic.

door erik008 - 6 dec. 2010 om 16:08
1401 Antwoorden / 25 Vragen
0

DUBBELPOST

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

re
remcojansen - 30 aug. 2016 om 11:29
Elektronica & tv

Retour van smartwatch

Vorige week woensdag heb ik een nieuwe smartwatch met gps (vivosmart hr+) besteld bij futurumshop.nl. Deze heb ik de watch een aantal dragen gedragen en deze bevalt niet goed. Tijdens het werk en het slapen heb ik er last van.

Nu weigert de webshop mijn retour omdat ik het product heb gedragen en het dus gebruikersporen bevat. Mag de webshop dit wettelijk doen of moeten ze de retour acc ... Lees meer

He
Heksjehupsakee - 31 aug. 2016 om 17:00
Geldzaken & recht

Hypotheek kanker

Vorig jaar is bij mij kanker geconstateerd - ik heb mijn behandeling succesvol doorlopen. We hebben momenteel een hypotheek waarvan de rentevasteperiode binnenkort afloopt. Graag willen we bij dezelfde hypotheekverstrekker blijven. De looptijd van de hypotheek (voor het langstlopende deel) is nog 17 jaar. Moet ik ze inlichten over mijn ziektegeschiedenis, of moet ik opnieuw een gezondheidsverklari ... Lees meer

pa
paisa - 31 aug. 2016 om 17:44
Huishouden & energie

Behandeling medion

Medion geeft geen garantie als ik mijn friteuse  < met 24 maanden garantie > niet binnen 48 uur uitpak voor controle  en schade constateer . Lees meer