ad
door adjo Sep 27, 2016 om 11:45
Geldzaken & recht

Kluisje huren

Heeft iemand ervaring met het huren van een kluisje bij De Nederlandse Kluis?
Of met het huren van een kluisje bij een andere kluisaanbieder?
Laat het mij s.v.p. weten

Adjo

16398 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Banken stoppen daar meer en meer mee. Of u moet aan allerlei voorwaarden voldoen.

Spit eens op Google.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 27, 2016 om 14:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik hen onlangs ook gekeken naar een kluis bij de bank of ergens anders. De bank heeft geen kluisjes meer en de dichtsbijzijnde verhuurder van kluizen zat op minimaal 30 minuten rijden en dat vond ik ff te ver.
Heb nu zelf een degelijke kluis met keurmerk gekocht en daarin nog een speciale brandwerende box voor cash, juwelen en een harddisk.

De kluis is chemisch aan mijn vloer verankerd en is dus niet echt makelijk te los te halen (weegt ook nog eens 90 kilo). In de voorplaat zitten 4 panelen wolfraam om zo doorboren echt lastig te maken.
Voordeel van de kluis thuis is dat ik er direct bij kan en ook snel iets (paspoorten bijv) erbij kan stoppen.

Kluisje huren vond ik ook nog wel duur tussen 150 en 250 per jaar. Mijn kluis heb ik in 5 jaar terugverdiend.

Diewilik

Cookies
door Cookies Sep 27, 2016 om 14:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vraag me altijd af waarom mensen een kluisje in huis willen hebben. Komt bovendien ook nogal eens voor dat mensen hun eigen code vergeten als zij een dagje ouder worden. En wat als je ooit je huis uit gaat/moet? Weer een hoop gedoe om die kluis te verwijderen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 27, 2016 om 17:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bijna allemaal waar,  code zullen we niet vergeten hoor maar bij verhuizing zal de kluis wel moeten blijven staan.
Ik wil graag wat geld in huis hebben voor noodgevallen, we hebben wat erfstukken qua sierraden en 1 van mijn mijn harde schijven ligt erin.  Ook onze paspoorten wil, ik graag veilig opbergen. En de creditcard van mijn vriendin ligt erin :-)  nu moet ze eerst kluis openen en dat nog de brandwerende box,  tegen die tijd wil ze niet meer shoppen.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2016 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hebt ook kluizen met een sleutel.

Cookies
door Cookies Sep 27, 2016 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: tip voor je vriendin: stop je cc niet in de kluis.

pi
door pieterwolters Sep 27, 2016 om 20:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Backup harde schijf op dezelfde locatie als waar je woont/werkt is niet echt een goede oplossing.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 27, 2016 om 20:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Pieterwolters, Brandvertraging kluis is een uur, speciale box nogmaals een uur. Box is speciaal voor Data-opslag mediums.

@Carola, nou liever wel :-)