ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 15:15
Geldzaken & recht

KPN brengt onbestelde abonnemnet in rekening

Op  de factuur van 6 aug. 2016 brengt KPN mij abonnementskosten in rekening voor Opnemen Pakket.Dit Pakket heb ik niet besteld.
Ik neem contact op met de chat van KPN : "U hebt dat besteld en via AcceptEmail bevestigd". Als ik daar een afschrift van wil hebben ,blijkt dat niet te kunnen,want ze kan hierover in het bestand niets vinden."Wilt het annuleren?" Nee,want ik heb niks besteld.De chatdame komt er niet uit.
Ik dien 22 aug. een klacht in. Per mail wordt deze bevestigd : "Binnen 2 werkdagen nemen wij telefonisch contact met u op."
29 aug. nog steeds geen contact. Ik bel de klantenservice; Er is niets te vinden over mijn ev. bestelling OpnemenPakket,ook niks over een AcceptEmail en ook niks over mijn klacht. Wel dat ik €.5,32 gestorneerd heb = de abonnemntskosten p/m van het Opnemen Pakket.
Ik moet eerst de € 5,32 betalen,waarna KPN dit terugstort.Dat weiger ik, daar ik dit Pakket niet besteld heb.Als ik niet betaal ,dan zal KPN incassokosten in rekening brengen en  haar diensten blokkeren.Ik ben niet onder de indruk en leg haar nogmaals uit dat niet de klant verantwoordelijk is voor de fouten van KPN.Het is aan KPN om dit te herstellen en niet ik.
Stel ik loop een winkel in,ik koop niets,bestel niets ,maar de cassiere slaat mij aan voor € 5,32. Ik dien dat te betalen,want dat wordt wel weer teruggestort.
Wie heeft ook deze ervaring met KPN? Wie heeft een advies?

2728 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 29, 2016 om 15:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JanJohanna ,

Zeer vervelend , maar stel een vraag / of meld een klacht op het kpn forum klik op de rode regel .

https://forum.kpn.com/

ra
door ramanah - Aug 29, 2016 om 15:28
135 Antwoorden / Vragen

Is dit Opnemen Pakket spontaan uit de hemel komen vallen? Niet per ongeluk naar gezocht en wederom per ongeluk iets aangevinkt?

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 16:27
15 Antwoorden / 17 Vragen

Zo maar op de factuur geplaatst.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 16:31
135 Antwoorden / Vragen

Is er iets in het pakket gewijzigd?

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 17:56
15 Antwoorden / 17 Vragen

Nee.Gewoon Opnemen Pakket toegevoegd.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, deze ervaring heb ik niet met KPN. En meestal is het ook verstandiger even te wachten met storneren.

En raar gezegd, bellen over zulk soort zaken, kan men beter ook niet doen.

Niemand anders in huis dat besteld? Per ongeluk of met opzet?

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 16:28
15 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben alleenstaand en op mijn PC komt niemand,behalve ik.

ph
door philip36 - Aug 29, 2016 om 15:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kun je dat opnemen pakket bestellen of moet je dat aanzetten (activeren) op mijnKPN?
En AcceptEmail is toch een digitale acceptgiro, wat zou u daarop dan betaald moeten hebben?

U bent ervan overtuigd dat u gelijk hebt maar ik zou voor die €5,32 geen gelazer willen hebben.
Dus snel maar betalen, anders blijft het u achtervolgen.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 16:31
15 Antwoorden / 17 Vragen

Uw principes zijn de mijne niet. Ik zou bijna gaan denken dat u werknemer bent bij KPN.

ph
door philip36 Aug 29, 2016 om 16:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

KPN zou die €5,32 toch terugstorten.
Voor die stornering had u 8 weken de tijd.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 18:00
15 Antwoorden / 17 Vragen

Het gaat er zich  om dat je niet zo maar een Pakket kunt toevoegen,ongevraagd en niet besteld,en dan geld kunt eisen.Ik heb niks besteld . Onbeschoft handelen van KPN.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 20:00
15 Antwoorden / 17 Vragen

Vind jij het goed dat iemand bij jou geld uit je beurs haalt zonder dat hij daar iets voor gedaan of geleverd heeft?

ph
door philip36 Aug 29, 2016 om 20:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@janjohanna
Ik zou me voor €5 niet zo druk maken.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe zit het nu met die acceptmail? Volgens mij kan je dat opnemen pakket ook bestellen via de tv.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 18:02
15 Antwoorden / 17 Vragen

AcceptEmail dat is een mail die KPN je toestuurt als je iets besteld of gewijzigd hebt.Op die mail kun je dus reageren door deze te bevestigen.

ha
door halex - Aug 29, 2016 om 16:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het storneren van een incasso van een telecomprovider is zo ongeveer het domste wat u kunt doen. U bent nu nog niet onder de indruk, maar als het incassotraject straks start en uw tv op zwart gaat, praat u wel anders.
U hebt een verschil van mening met KPN. KPN zegt dat u het pakket aangevraagd hebt. U stelt dat dat niet zo is. De vraag is nu: wilt u dit snel oplossen, of vindt u uw principes belangrijker.
Voor een snelle oplossing kiest u toch voor actief annuleren. En vervolgens wacht u geduldig tot KPN heeft uitgezocht of er sprake is van een fout of dat u (per ongeluk) toch zelf dit pakket aangezet hebt. Dat kan best even duren, maar als u gelijk hebt, krijgt u uw geld ook gewoon terug.
Blijt u principiëel, onthoud dan dat principes altijd geld kosten.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 18:04
15 Antwoorden / 17 Vragen

Er is ook nog rechtsbijstand. En zijn genoeg andere providers.

ja
door janjohanna Sep 12, 2016 om 14:29
15 Antwoorden / 17 Vragen

Helaas voor jou. Principes zijn goed. Ze kosten geen geld.
KPN heeft haar fouten ingezien en mijn actie geaccepteerd.Opkomen voor je rechten is een verworvenheid.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janjohanna

Uiteraard werken we hier allemaal bij KPN. Waar werken we niet, zou ik haast zeggen. Betaal dat bedragje even en wacht op de uitkomst van het onderzoek. Geeft het minste gel**zer.

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2016 om 17:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het pakket opnemen zou alleen van toepassing kunnen zijn als u ook TV van KPN heeft. In dat geval zou het per abuis dmv het aanvinken op de TV geactiveerd kunnen zijn. Dat kan dus ook zonder de computer waar u, zoals u vermeld, alléén gebruik van maakt . En de acceptEmail moet volgens mij op uw computer terug te vinden zijn als deze verstuurd is. En waarom dan niet gewoon annuleren, ook al is het niet besteld, zoals aangeboden wordt. Komen ze er vanzelf achter dat er niets te annuleren valt en er dus een foutje is gemaakt. En voor zo'n l....g bedrag zou ik mij geen narigheid van incasso's op de hals halen. En nee ook ik werk niet voor of bij KPN en heb ook geen aandelen van hen.

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard werkt u daar wel collega.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 18:01
135 Antwoorden / Vragen

En vergeet uw andere bijbanen niet, o.a. voda ...... ? En de rest.

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 18:07
15 Antwoorden / 17 Vragen

Dat wordt een leuke correspondentie.

ha
door halex - Aug 29, 2016 om 18:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door janjohanna 29 aug. 2016 om 18:04
Er is ook nog rechtsbijstand. En zijn genoeg andere providers.

Waarom vraagt u ons om advies als u rechtsbijstand hebt? Ik zou die toch echt even bellen. En ik hoop dat u van hen wel aanneemt dat u niet zo verstandig bent geweest door te storneren. En misschien krijgt u zelfs de tip om KPN eerst even in de gelegenheid te stellen een intern onderzoekje te doen, alvorens u maatregelen neemt.
En dat zou wat zijn als blijkt dat u, uiteraard per ongeluk, met uw afstandbediening toch het pakket hebt gekocht....

pe
door peterkeller - Aug 29, 2016 om 18:58
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel goede ervaringen met KPN. Toch een gerenommeerd bedrijf, veel deskundigheid als je belt en altijd een oplossing. Ze hebben na de onmogelijke privatisering van rond de eeuwwisseling een goede naam hoog te houden als oudste telecombedrijf en dienovereenkomstig heel veel ervaring en daardoor veel deskundig personeel.

Ik ken uw huiselijke situatie niet, maar wellicht is niet uit te sluiten, dat een gezinslid bewust, of onbewust “een handel naar KPN heeft overgehaald”.

Maar u zegt, dat u niets bij KPN hebt besteld, KPN kan ook helemaal niets vinden over een vermeende bestelling. Misschien dat KPN eens kan aangeven op grond waarvan u dan juridisch en vooral wettelijk in gebreke zou zijn geweest.

En als er geen bewezen vordering bestaat, valt er natuurlijk ook helemaal niets in te vorderen, hoe gering het bedrag ook is. De Kantonrechter ziet KPN overigens al aankomen met een vordering van € 5,32.

Incassokosten vorderen op een niet bestaande vordering is natuurlijk uit den boze. Onverminderd het gegeven dat er geen vordering is, voldoet KPN ook nog eens niet aan de bepalingen van de Wet Incassokosten 1 juli 2012.

KPN dient namelijk eerst een herinneringsbrief te sturen over haar vordering, vervolgens een aanmaningsbrief en tot slot een zogenaamde 14 dagen termijnbrief, alvorens tot gerechtelijke incasso kan worden overgegaan.

Voor belangstellenden, en wellicht misschien voor KPN ter learing ende vermaeck, een glasheldere website waarin alles kort en bondig wordt uitgelegd waaraan de schuldeiser dient te voldoen en wat dienovereenkomstig de rechten van de klant zijn.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50

Het heeft er alle schijn van dat KPN u dus eerst een niet bestaande vordering wil laten betalen, welke bedrag later door KPN teruggestort wordt. Dat impliceert dus, dat KPN erkent, dat er helemaal geen vordering is.

Heeft KPN met haar handelwijze niets anders te doen? Met dit soort idioterie en haar handelwijze wordt toch wel een aanslag gepleegd op het (onnodig) lastigvallen van haar gewaardeerde klanten, de efficiency van KPN zelf en natuurlijk de winstcijfers van KPN met het maken van onnodige en zeker overbodige kosten.

En het blokkeren van te leveren diensten op grond van een niet bestaande vordering is natuurlijk ook helemaal uit den boze. De Kantonrechter zal KPN ongetwijfeld alle hoeken van de rechtszaal laten zien.

En wat u zelf al heel scherp  heeft verwoord, maar in andere woorden (voor de lezers van deze rubriek): als je niets besteld hebt, kun je dat nooit annuleren.

Annuleren = Het ontbinden van een eerder gemaakte overeenkomst.

Maar tot heden is door KPN niet aangetoond, en vooral nog steeds niet bewezen, dat er een (schriftelijke) overeenkomst is afgesloten door, en vooral mét haar klant.

Tot slot een algemene opmerking. Fouten, die gemaakt worden door een bedrijf, kunnen juridisch gezien natuurlijk nooit verhaald worden op een klant.

ha
door halex Aug 29, 2016 om 19:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U gebruikt een hoop tekst om niets te zeggen.

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peterkeller:  Wat een poeha. Weleens gehoord van een foutje dat gemaakt wordt?

ja
door janjohanna Aug 29, 2016 om 20:07
15 Antwoorden / 17 Vragen

Gezien bovenstaande reacties (Tijger1 en Halex),past dat niet in hun straatje.
Ik ben het roerend met u eens.
Bedankt voor uw reactie.

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het dan wel roerend eens zijn met die reactie, maar alleen hebt u er helemaal niets aan.

gerbera
door gerbera Aug 29, 2016 om 22:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En dat is nou net wat @janjohanna wil horen, want dit past precies in zijn of haar straatje. Maar ja wij werken allemaal bij KPN en u blijkbaar niet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Op naar de rechtsbijstand ben benieuwd wat die er van vindt. Hopenlijk horen we dat ook nog.

ha
door halex - Aug 30, 2016 om 07:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door janjohanna 29 aug. 2016 om 20:07
Gezien bovenstaande reacties (Tijger1 en Halex),past dat niet in hun straatje.Ik ben het roerend met u eens. Bedankt voor uw reactie.

Oh, u wilt alleen horen wat in uw straatje past. Had dat dan even bij de vraag vermeld. Overigens kunt u dan beter een lotgenotenforum openen, dan uw vraag op een consumentenforum plaatsen. Het vervelende van een consumentenforum is dat u daar namelijk (ook) antwoorden krijgt die wel juist zijn, maar u ongelijk geven. Consumenten zitter er namelijk soms wel eens naast...

ja
door janjohanna - Sep 12, 2016 om 14:31
15 Antwoorden / 17 Vragen

Ik sluit hierbij de discussie.
KPN heeft ingezien dat de fouten bij KPN zaten.