T1
door T16 Aug 24, 2016 om 12:11
Geldzaken & recht

Krijg ik geld terug als ik niet op schoolexcursie ben gegaan?

Ik zou met school naar Texel gaan(niet verplicht), maar heb me verslapen dus ben daarom te laat. Ik heb school gebeld en ze zeggen dat ik morgen naar school moet om gwn lessen te hebben. Maar mijn vraag is dan of ik dat geld van die excursie die ik apart betaalt heb terug krijg van school of niet?

2197 10 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Aug 24, 2016 om 12:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat krijgt u niet terug. De school heeft in de excursie geinvesteerd, daar hoort uw aandeel ook bij. Daarom is het ook zo belangrijk de wekker te zetten als u ergens op tijd moet zijn.

U kunt natuurlijk altijd proberen te onderhandelen met de school of er nog wat mogelijk is, maar u heeft nergens recht op.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2016 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan natuurlijk ook alsnog naar Texel gaan. Texel ligt niet in de binnenlanden van Afrika, hoor.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2016 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De school moet melden met hoeveel personen ze komen, en daarvoor betalen. Dus stap op de trein.

uwjurist
door uwjurist - Aug 24, 2016 om 12:34
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt niets terug en kunt verplicht naar school of alsnog naar Texel op eigen kosten.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

mi
door midas - Aug 24, 2016 om 12:38
64 Antwoorden / 1 Vragen

Apart 'betaalt heb'.... Gewoon lessen volgen lijkt me inderdaad nuttiger.

jo
door jorisw Aug 24, 2016 om 13:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Slecht taalgebruik valt niet echt op op dit forum (en andere fora).

reflecs
door reflecs Aug 24, 2016 om 20:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Speciaal voor juliie, begin maar bij 23.20:  https://privatelee.com/search/?q=http%3A%2F%2Fdewerelddraaitdoor.vara.nl%2Fmedia%2F362105&s=sbv2  .(Eerste hit, ik kan geen directe link maken, deze site maakt er automatisch HTTPS van) De rest is ook leuk :)

jo
door jorisw - Aug 24, 2016 om 13:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat, als je later gaat werken, het ook normaal vindt om geen salaris te krijgen als je te laat bent met je werk waardoor bijvoorbeeld een klant vertrekt.

po
door postduif54 - Aug 24, 2016 om 13:25
51 Antwoorden / 3 Vragen

De school had kunnen zeggen, probeer op eigen gelegenheid de groep achter na te reizen.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2016 om 21:27
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat dit eigen initiatief van de TS had moeten uitgaan. Waarom zou de school suggesties doen? Verantwoordelijkheid ligt bij T16, zelfs niet bij ouders. Goeie (verslaap)les voor de toekomst.

po
door postduif54 Sep 19, 2016 om 01:10
51 Antwoorden / 3 Vragen

Scholen schuiven graag hun verantwoordelijkheid af. Terwijl de school de verantwoordelijke is voor haar leerlingen, zolang de kinderen onder hun hoeden zich bevinden.

newmikey
door newmikey Sep 19, 2016 om 07:35
830 Antwoorden / 0 Vragen

Brabbeltaal en nonsens POSTDUIF54!

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2016 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@postduif54.
Alleen maar zolang ze onder hun petten zitten.:-))

hansje klein
door hansje klein - Aug 24, 2016 om 13:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vraag tevens de school of je ouders eens hoe je een wekker moet instellen!

costnix
door costnix - Aug 24, 2016 om 14:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een circus "Wekker zetten" lijkt mij op zijn plaats.
Nee je hebt geen recht op geld terug. Eigen schuld, dikke bult.

ra
door ramanah - Aug 24, 2016 om 14:54
135 Antwoorden / Vragen

Zelfs al had u een annuleringsverzekering afgesloten, dan had u nog steeds niets terug gekregen, dit is gewoon "no-show-gedrag", dus jameer helaas zonde enz. Volgende keer drie wekkers zetten, zover dat je je bed uit MOET om hem af te zetten. Je kunt ook een memo in je telefoon zetten.