Gi
door Gietaram May 28, 2016 om 19:58
Geldzaken & recht

Kunt u mij helpen met mijn wurg krediet bij de Abn Amro?

Ik heb jaren geleden een flexibele krediet gekregen bij de AbnAmro en nu na 15 jaren betalen blijft het bedrag hetzelfde. Mvg Gieta

10928 19 Rapporteer

emcede
door emcede - May 28, 2016 om 20:03
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als het bedrag gelijk is gebleven, los je dus niets af. Ga aflossen, dan wordt de schuld vanzelf kleiner. Welke hulp wil je nog meer hebben???

aurora1
door aurora1 - May 28, 2016 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo wurgkrediet? Neemt u dan steeds weer geld op?
Betaalt u precies het maandbedrag af en niet meer? U kunt altijd meer dan het maandbedrag betalen. De enige die u kan helpen bent uzelf.
Om ervan af te komen niets meer ervan opnemen, flink gaan afbetalen, denk bijv. aan vakantiegeld, bezuinigen, extra baantje enz. Kijk eens bij bespaartips:
http://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaar-tips/
Lees eens de voorwaarden van uw krediet hier: https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/flexibel-krediet/kenmerken.html

tijger1
door tijger1 - May 28, 2016 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij kunnen niemand helpen. U hebt geen wurg krediet, maar bijkbaar een aflossingsvrij doorlopend krediet. Ga per maand meer betalen, dan lost u vanzelf af.

marita5
door marita5 - May 28, 2016 om 20:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gietarm ,

Geld lenen kost geld

Als u vaker geld opneemt van uw lening , duurt het langer voordat u uw lening heeft terugbetaald . De lening word dan duurder omdat u meer rente betaalt .

Lees hier de volledige informatie flexibel krediet  , klik op de rode regel .

https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/flexibel-krediet/kenmerken.html

tenormin
door tenormin May 28, 2016 om 20:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wilde eigenlijk, voordat iemand een lening kon afsluiten dat de/een bank eerst eens naar persoonlijke omstandigheden kon kijken. Lenen is oh zo gemakkelijk maar het terugbetalen; de meeste mensen lezen niet eens welk contract ze tekenen, als ze maar geld hebben. Maar ja, dat is een eutopie.

marita5
door marita5 May 28, 2016 om 20:57
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Het ergste van alles is , de mensen betalen en nemen dan wat betaald is weer op .Zijn dan ook nog verbaasd waarom het zolang duurt .

Ma
door Mat Matheij - May 28, 2016 om 20:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

En wij maar denken aan Interbank onderdeel van Credit Agricole. Was Gerrit Zalm aldaar geen onderdeel van de directie en minister Dijsselbloem 100% aandeelhouder. Dus 'het volk'. Ga naar uw bank en sluit uw contract over. Zo niet ga naar de AFM. Dit kan echt zomaar niet.

ja
door jackyh - May 28, 2016 om 20:23
953 Antwoorden / 4 Vragen

Neemt u eens contact op met

Consumind Finance, Utrecht
Tel. 020-7009728
Zij helpen kosteloos om de rente omlaag te krijgen.

Zie Nieuwsbrief van Consumind.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2016 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Dat Consumind Finance is toch geen bedrijf om aan te bevelen. Die helpen helemaal niet om de rente omlaag te brengen.

Die krijgen weer een vergoeding en/of provisie van de bedrijven waar ze mee samenwerken.

marita5
door marita5 - May 28, 2016 om 20:49
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@ Jackyh ,

Met dit advies helpt u Ts van de regen in de drup .

Hoe verdient Consumind Finance geld? Wij hebben verschillende afspraken gemaakt met verzekeraars en aanbieders. Wij ontvangen van hen eenmalig of doorlopend een bedrag als u via ons een verzekeringafsluit. In andere gevallen ontvangen wij een eenmalige vergoeding, als u via ons op dewebsite van de verzekeraar terecht bent gekomen en daar een verzekering afsluit.
Met wie werken wij? Wij werken met een beperkt aantal leveranciers. Wij zijn ervan overtuigd dat het aanbieden van meerdere aanbieders niet in uw voordeel hoeft te zijn. Tarieven veranderen vaak, voorwaarden veranderen soms, dus wij zoeken naar partijen met stabiele, scherpe en gezonde producten door de jaren heen.

Let wel! De informatie die u op onze website vindt is objectief en niet gekleurd naar de aanbieders die u vindt in onze overstaphulp

ja
door jackyh - May 28, 2016 om 21:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben het met Tijger en Maritas niet eens maar het is uw keus Gieta.

marita5
door marita5 - May 28, 2016 om 21:41
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh ,

Ts moet bij Consumind een formulier invullen en dan dit :

Na het invullen van dit formulier bent u klant van Consumind Finance. Een medewerker van onze klantenservice kan voor hulp (telefonisch) contact met u opnemen .

Volgende kredietverstrekkers worden vergeleken :

  • ABN Amro , DEFAM , H&M , ING , Interbank !!!!! , Laser/Sygma , Nat Ned , Otto, Rabobank , Santander , SNS , Wehkamp .
Wat ontvangen wij graag van u?
U als klant bent voor alle andere websitebezoekers een waardevolle bron van informatie. Uw ervaringen zijn namelijk de basis voor onze selectie van leveranciers. Daarom zullen we u af en toe vragen naar uw ervaringen en u hiervoor per e-mail of telefonisch benaderen.
Uw contactgegevens, waaronder uw telefoonnummer en emailadres, en ervaringen met leveranciers of andere gegevens over mogelijke besparingen op huishoudkosten die u met ons deelt, worden door ons verwerkt.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2016 om 21:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dat telefonische contact kom je alsmaar niet vanaf....

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2016 om 22:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JackyH
Misschien is er ook een bedrijf wat alsnog uw NS kaartjes Jan vergoeden, een bedrijf met Hollandse vechtlust.....

Consumind Finance Utrecht  met een telefoonnummer in Amsterdam.......?? Gratis rente verlagen gaat echt niet lukken. Afspraak is afspraak. Gewoon meer aflossen dan gaat het rentedeel maandelijks omlaag. Consumind gaat echt niet belangeloos tientallen mensen helpen het is een commercieel bedrijf, daar moet gewoon geld worden verdiend.
Diewilik

ja
door jackyh May 28, 2016 om 23:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het intikken van het kengetal is verkeerd gegaan moet zijn 030.  Waarom bent u toch altijd zo sarcastisch. Trouwens mijn NS kaartjes zijn vergoed.

tenormin
door tenormin May 28, 2016 om 23:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, @diewilik is niet sarcasrisch maar 'gewoon beide benen op de vloer'. Wat daar verkeerd aan is: ik zie het niet.

Gerry1969
door Gerry1969 May 29, 2016 om 10:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jacky H.
Ik refereerde naar uw eerste vraag over de NS omdat u vond dat wij Nederlanders zijn ingeslapen en het niet tegen de grotere instanties op durven te nemen. Nu gaat u mensen die een een wurgkrediet denken te hebben helpen om van de ene dure geldverstrekker naar een andere over te gaan. Kortom de ene grote partij daar adviseert u niet tegen te vechten maar om over te stappen naar een andere (onbekende) partij.
Dat vond ik een beetje raar, vandaar dat u waarschijnlijk wat sarcasme proefde.
Mvg Diewilik

ma
door maarten heest - May 28, 2016 om 23:21
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Gieta, u moet hier niet zijn. U vindt hier geen/weinig contructieve bijdragen. Wel tikken over de vingers en reacties die u nog eens even fijntjes laten weten wat hier de normen zijn. Steek elders uw licht op waar u wel serieus te woord wordt gestaan. Succes ermee.

marita5
door marita5 May 28, 2016 om 23:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Maarten Heest , waarom geeft u dan geen antwoord op de vraag i.p.v. een opmerking . ?
Ik zie geen andere oplossing bij een doorlopend krediet dan ( meer ) aflossen , en wat afgelost is niet meer opnemen .

tenormin
door tenormin May 29, 2016 om 00:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Maarten Heest, moeten er dan zoete broodjes gebakken worden? Een vraag zal worden beantwoord naar gelang de vraag zelf, wat logisch is. Als zelfs de talloze reclame 'spotjes' zeggen dat geld lenen "geld kost"; men niet serieus genomen wordt,, uw opinie, is dat niet juist. Hoewel de TS al lang in problemen lijkt te zijn, vertelt u me dan maar welk forum deze vraag gesteld kan worden zonder dezelfde antwoorden. En geloof me, op het AVRO-TROSTV forum is men veel 'pittiger' in antwoord geven.

emcede
door emcede May 29, 2016 om 10:33
960 Antwoorden / 4 Vragen

Maarten, je hebt helemaal gelijk. Bijdragen zoals die van jou voegen totaal niets toe.

Als je het hier zo slecht vindt, wat doe je hier dan nog?

ra
door raarmaarwaar Jun 7, 2016 om 21:42
41 Antwoorden / 1 Vragen

Gieta, lees mijn standaard antwoord. Ik ben benieuwd of je daarmee verder komt.

ph
door philip36 - May 29, 2016 om 07:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u geen familie (ouders) die u kunnen helpen?
Waarvan u geld kunt lenen tegen een veel lagere rente en waarmee u het krediet bij de bank dan kunt aflossen?
Het wordt tijd dat u er iets aan gaat doen want dit wordt zo een lijdensweg zonder einde.

me
door mein33 - May 29, 2016 om 11:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Gietaram,

Als het een "wurgkrediet" is, dan heeft u uzelf de strop omgedaan, daar kunt u verder niemand anders van beschuldigen.
Wel een hele naïve gedachte dat u hier geholpen zou kunnen worden met de problematiek rond uw "doorlopend flexibel krediet".
Er kan u hoogstens een advies worden gegeven hoe u hier mee zou kunnen omgaan.
Er is er echt maar één die het probleem met de lening kan oplossen en dat bent u zelf.
Blijkbaar heeft u in de afgelopen 15 jaar driftig gebruik gemaakt van uw "flexibel" krediet, maandelijks een bedrag aan rente en aflossing betalen en als er weer enige financiële ruimte in de lening zit weer een bedrag, voor wat dan ook, opnemen.
Het enige wat u kunt doen om van deze lening af te komen is om maandelijks meer te gaan betalen zodat u, naast rente te betalen, ook daadwerkelijk gaat aflossen. Uiteindelijk zal de teller dan op nul eindigen en bent u er vanaf.
Daarnaast zult u voldoende zelfdiscipline moeten hebben om van het afgeloste bedrag niets meer op te nemen.

pi
door pieterwolters - May 29, 2016 om 14:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bedoel je met "na 15 jaren betalen blijft het bedrag hetzelfde"? Bedoel je daarmee de resterende schuld of de kredietlimiet? Die laatst zal in ieder geval altijd hetzelfde blijven. Je kunt bij zo'n krediet immers steeds weer tot het maximum opnemen als je dat wilt.

abnamro
door abnamro - May 30, 2016 om 13:22
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gietaram,

Bedankt voor uw bericht over uw Flexibel Krediet. Ik kan me voorstellen dat u graag ziet dat het bedrag lager wordt in plaats van dat het bedrag gelijk blijft.

Bij een Flexibel Krediet betaalt u iedere maand een termijnbedrag. Dit bedrag is opgebouwd uit 2 delen; Een deel rente en een deel aflossing.

U lost dan dus iedere maand wel af. Met een Flexibel Krediet is het ook mogelijk om de bedragen die u aflost, weer opnieuw op te nemen. Hierdoor kunt u dus jarenlang een krediet hebben, zonder dat u echt het idee heeft dat er wordt afgelost.

Samen met u kunnen we natuurlijk kijken wat de stand van zaken is op uw Flexibel Krediet. Mocht u het fijner vinden dat het krediet over een paar jaar echt is afgelost, dan kunt u overwegen om het Flexibel Krediet over te sluiten naar een Persoonlijke Lening. We spreken dan met elkaar af hoe lang deze lening zal gaan lopen. U lost dan ook elke maand af, alleen kunt u de afgelosten bedragen niet meer opnieuw opnemen.

Om de mogelijkheden te bespreken en u meer uitleg te geven, willen we graag telefonisch contact met u opnemen. Als u dit wilt, kunt u uw telefoonnummer doorgeven in een e-mail aan webcare@nl.abnamro.com Wilt u dan in de e-mail wel aangeven dat u een bericht stuurt naar aanleiding van uw bericht op Kassa Vara?

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare

Mw. E. Van der Molen

ra
door raarmaarwaar Jun 7, 2016 om 22:10
41 Antwoorden / 1 Vragen

@ ABNAMRO, Goed dat u voor een oplossing beschikbaar ben voor uw klant, in tegenstelling tot Interbank welk nog moet nadenken. Ga vanuit dat ABNAMRO niet aan woekerrente gedoe doet, maakt niet uit of het om PL of DK gaat.

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2016 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@raarmaarwaar

Dan moet u maar eens op de site van de ABN kijken. En daar proberen een doorlopend krediet met een hoge rente om te laten zetten in een PL, dat lukt u niet.

Dus dat antwoord van de bank zijn alleen maar woorden voor de show.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 8, 2016 om 00:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet zo net nog niet of het alleen maar woorden zijn voor de show.

Wilt u dan in de e-mail wel aangeven dat u een bericht stuurt naar aanleiding van uw bericht op Kassa Vara?

Dat kan nog wel een deurtje openen vermoed ik zo.