br
door brokkenmaker 17 aug. 2010 om 13:22
Geldzaken & recht

Lecturama

Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?

396 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker schreef op dinsdag 17 aug 2010, 13:22: Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?
Nog even ter aanvulling. Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen. Maar ik moest nu wel 150,- euro betalen.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stond er niet in in de algemene voorwaarden dat door acceptatie van de 1e zending en betaling daarvan dat je een abonnement bent aangegaan? In dat geval kun je alleen per eerst volgende opzegdatum van het abonnement af. Kijk dus nog eens goed naar de overeenkomst en de algemene voorwaarden.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen
Hallo brokkenmaker,

Ik heb eerder het vermoeden dat het e.e.a. elkaar gekruist heeft bij Lecturama. Heb je al contact opgenomen en geïnformeerd in hoeverre zij de opzegging c.q. annulering hebben verwerkt!

Verder zou ik hetgeen marcel75 stelt inderdaad eens goed nakijken!

Succes!

G.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker

De hamvraag hier is: heb je destijds jouw bericht dat je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen, aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Read,
Waarom is dat de hamvraag? Dat is alleen van belang als er iets bewezen moet worden. Ook per gewone brief kun je opzeggen.

En dat wijze van opzegging staat los van de vraag of TS een abonnement is aangegaan. Dat is eigenlijk de hamvraag (niet de standaardrespons die jij altijd geeft en vaak niet het probleem in de kern raakt).

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@brokkenmaker

"Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd".
Tesamen? M.a.w. de betaling + het annuleren op één stuk papier/bijschrift bij internetbankieren bijvoorbeeld?

Dan zou Lecturama de annulering hebben moeten zien en ben je van de vervolgzendingen af.
Heb je apart een briefje geschreven dat je geen vervolgzendingen meer wilt ontvangen dan kan men dat afdoen als: 'wij hebben niets ontvangen' en dan loopt het gewoon door.

Dus de Hamvraag is inderdaad: heb je bewijs van opzeggen?
Zo nee, dat alsnog doen, en ja ... liefst dus aangetekend, want 'gewone' brieven schijnen tegenwoordig [iets te vaak] niet meer aan te komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doffer08 - 27 mei 2016 om 12:02
Geldzaken & recht

Woekerpolis of niet

Wij hebben volgens ons een zogenaamde woekerpolis. Is er nog een organisatie waar wij terecht kunnen om het een en ander uit te zoeken en kan helpen bij eventuele vervolgstappen bij afkoop  hiervan. Lees meer

ja
jackyh - 23 mrt. 2016 om 13:41
Auto & vervoer

Geen geld terug van ns door niet gebruikte tickets bij ziekte

Op 2 maart heb ik e-tickets gekocht voor heen 18 maart en terug 21 maart voor het traject amsterdam-heerenveen v.v.  Door ziekte heb ik hier geen gebruik van kunnen maken en heb gevraagd om teruggave van de betaalde 47 euro. Ik heb de ticketnummers doorgegeven zodat zij kunnen nagaan of ik ze daadwerkelijk heb gebruikt daar je deze tickets ook moet gebruiken om op het perron te kunnen komen. De re ... Lees meer

ar
arie leeuwenburg - 28 mei 2016 om 20:47
Auto & vervoer

Inbouw navigatie

Wij hebben bij een bedrijf in spijkenisse een A160 navigatie gekocht van 550 euro. Wij zijn niet tevreden. Kunnen volgens besrijf niet retourneren daar hij ingebouwd is. Staat ook in de voorwaarde. Maar je weet anders niet hoe deze werkt. Na meerdere malen bellen zujn we nog geen steek verder en functioneerd apparaat niet naar behoren. Wij balen hiervan. Lezen slechte berichten op internet over di ... Lees meer