br
door brokkenmaker 17 aug. 2010 om 13:22
Geldzaken & recht

Lecturama

Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?

503 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker schreef op dinsdag 17 aug 2010, 13:22: Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?
Nog even ter aanvulling. Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen. Maar ik moest nu wel 150,- euro betalen.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stond er niet in in de algemene voorwaarden dat door acceptatie van de 1e zending en betaling daarvan dat je een abonnement bent aangegaan? In dat geval kun je alleen per eerst volgende opzegdatum van het abonnement af. Kijk dus nog eens goed naar de overeenkomst en de algemene voorwaarden.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen
Hallo brokkenmaker,

Ik heb eerder het vermoeden dat het e.e.a. elkaar gekruist heeft bij Lecturama. Heb je al contact opgenomen en geïnformeerd in hoeverre zij de opzegging c.q. annulering hebben verwerkt!

Verder zou ik hetgeen marcel75 stelt inderdaad eens goed nakijken!

Succes!

G.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker

De hamvraag hier is: heb je destijds jouw bericht dat je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen, aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Read,
Waarom is dat de hamvraag? Dat is alleen van belang als er iets bewezen moet worden. Ook per gewone brief kun je opzeggen.

En dat wijze van opzegging staat los van de vraag of TS een abonnement is aangegaan. Dat is eigenlijk de hamvraag (niet de standaardrespons die jij altijd geeft en vaak niet het probleem in de kern raakt).

ve
door verwijderd - 17 aug. 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@brokkenmaker

"Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd".
Tesamen? M.a.w. de betaling + het annuleren op één stuk papier/bijschrift bij internetbankieren bijvoorbeeld?

Dan zou Lecturama de annulering hebben moeten zien en ben je van de vervolgzendingen af.
Heb je apart een briefje geschreven dat je geen vervolgzendingen meer wilt ontvangen dan kan men dat afdoen als: 'wij hebben niets ontvangen' en dan loopt het gewoon door.

Dus de Hamvraag is inderdaad: heb je bewijs van opzeggen?
Zo nee, dat alsnog doen, en ja ... liefst dus aangetekend, want 'gewone' brieven schijnen tegenwoordig [iets te vaak] niet meer aan te komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

me
meidam - 28 sep. 2016 om 12:03
Computers & telefonie

Telediscount

Goedenmiddag,
Bel af en toe naar dochter in Zwitserland. Doe dit via telediscount. Tot nu toe zeer bevredigend wat het tarief betreft, namelijk 3 cent p.m. afgerond op sec. Een recent gevoerd gesprek op 18 september j.l. toont ons een prijs van € 2,28 voor een gesprek van 15min.1sec. De afrekening gaat via onze provider KPN.
Via contact met de KPN verneem ik. dat dit bedrag door Teledisc ... Lees meer

3ncoded - 29 sep. 2016 om 15:36
Garantie & verzekeringen

Waar kan ik terecht voor garantie op mijn Iphone 6, die ik met een abonnement van Tele-2 heb afgesloten bij de Dixons?

Ik heb een Tele-2 abonnement afgesloten bij Dixons, waarbij ik een Iphone 6 kreeg. Dit is langer dan een jaar geleden, maar korter dan 2 jaar geleden. Nu is de telefoon stuk gegaan, hij doet helemaal niets meer en mijn (ik denk logische) aanname is dat het een fabrieksfout is. 

Het probleem is dat Dixons nu failliet is gegaan, en nu slechts een online naam heeft dat kennelijk alleen ver ... Lees meer

Ma
Maarten55 - 29 sep. 2016 om 14:24
Geldzaken & recht

Mag een bank na 6 jaar een fout herstellen?

Na 6 jaar ontvangen wij van de bank een mededeling dat de hypotheekspaarpolispremie te laag was en dat deze aangepast gaat worden. In het verleden is schijnbaar een administratieve fout gemaakt en is de premie te laag vastgesteld. De bank biedt hiervoor zijn excuses aan, het verschil in premie van de afgelopen 6 jaar wordt bijgepast en of wij tot einde economische looptijd (nog 4 jaar te gaan) de ... Lees meer