br
door brokkenmaker - 17 Aug 2010 om 13:22
Geldzaken & recht

Lecturama

Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?

262 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker schreef op dinsdag 17 aug 2010, 13:22: Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?
Nog even ter aanvulling. Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen. Maar ik moest nu wel 150,- euro betalen.

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stond er niet in in de algemene voorwaarden dat door acceptatie van de 1e zending en betaling daarvan dat je een abonnement bent aangegaan? In dat geval kun je alleen per eerst volgende opzegdatum van het abonnement af. Kijk dus nog eens goed naar de overeenkomst en de algemene voorwaarden.

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen
Hallo brokkenmaker,

Ik heb eerder het vermoeden dat het e.e.a. elkaar gekruist heeft bij Lecturama. Heb je al contact opgenomen en geïnformeerd in hoeverre zij de opzegging c.q. annulering hebben verwerkt!

Verder zou ik hetgeen marcel75 stelt inderdaad eens goed nakijken!

Succes!

G.

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brokkenmaker

De hamvraag hier is: heb je destijds jouw bericht dat je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen, aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Read,
Waarom is dat de hamvraag? Dat is alleen van belang als er iets bewezen moet worden. Ook per gewone brief kun je opzeggen.

En dat wijze van opzegging staat los van de vraag of TS een abonnement is aangegaan. Dat is eigenlijk de hamvraag (niet de standaardrespons die jij altijd geeft en vaak niet het probleem in de kern raakt).

ve
door verwijderd - 17 Aug 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@brokkenmaker

"Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd".
Tesamen? M.a.w. de betaling + het annuleren op één stuk papier/bijschrift bij internetbankieren bijvoorbeeld?

Dan zou Lecturama de annulering hebben moeten zien en ben je van de vervolgzendingen af.
Heb je apart een briefje geschreven dat je geen vervolgzendingen meer wilt ontvangen dan kan men dat afdoen als: 'wij hebben niets ontvangen' en dan loopt het gewoon door.

Dus de Hamvraag is inderdaad: heb je bewijs van opzeggen?
Zo nee, dat alsnog doen, en ja ... liefst dus aangetekend, want 'gewone' brieven schijnen tegenwoordig [iets te vaak] niet meer aan te komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pe
peerspecial - 08 Feb 2016 om 14:42
Auto & vervoer

Auto total loss - geslipt door modder op de weg - wie is er aansprakelijk?

Mijn kameraad is (inmiddels al weer 2 jaar geleden) s'morgens vroeg toen hij op weg was naar zijhn werk, geslipt door modder op de weg die een loonwerker daar ??? de vorige dag achtergelaten had na het rooien van een mais veld.
Tijdens de nacht had het geregend en is de klei glad en modderig geworden met als resultaat een plaatselijke glijbaan.- De locale televisie heeft zelfs naar aanleiding ... Lees meer

ma
marja smits - 08 Feb 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel kl ... Lees meer

ba
bartbo - 06 Feb 2016 om 14:58
Computers & telefonie

Ik kan mijn oudere medion laptop wel opstarten maar het scherm blijft zwart,wat

Ik kan mijn oudere Medion laptop wel op starten  maar het scherm blijft zwart,hij loopt wel de ventilatoren lopen maar verders niets,wat nu?
Gaarne oplossing bij voorbaat dank. Lees meer