br
door brokkenmaker Aug 17, 2010 om 13:22
Geldzaken & recht

Lecturama

Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?

1148 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

brokkenmaker schreef op dinsdag 17 aug 2010, 13:22: Ik heb problemen met lecturama. Moet betalen voor zendingen die ik niet meer wilde ontvangen. Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd. Ben ik bij jullie goed voor hulp?
Nog even ter aanvulling. Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen. Maar ik moest nu wel 150,- euro betalen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stond er niet in in de algemene voorwaarden dat door acceptatie van de 1e zending en betaling daarvan dat je een abonnement bent aangegaan? In dat geval kun je alleen per eerst volgende opzegdatum van het abonnement af. Kijk dus nog eens goed naar de overeenkomst en de algemene voorwaarden.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb aan de gestelde eisen voldaan door de 1ste zending binnen 10 dagen te betalen en gelijk vermeld dat ik geen verdere zendingen meer wilden ontvangen
Hallo brokkenmaker,

Ik heb eerder het vermoeden dat het e.e.a. elkaar gekruist heeft bij Lecturama. Heb je al contact opgenomen en geïnformeerd in hoeverre zij de opzegging c.q. annulering hebben verwerkt!

Verder zou ik hetgeen marcel75 stelt inderdaad eens goed nakijken!

Succes!

G.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

brokkenmaker

De hamvraag hier is: heb je destijds jouw bericht dat je geen verdere zendingen meer wilt ontvangen, aangetekend en met bewijs van ontvangst verzonden?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read,
Waarom is dat de hamvraag? Dat is alleen van belang als er iets bewezen moet worden. Ook per gewone brief kun je opzeggen.

En dat wijze van opzegging staat los van de vraag of TS een abonnement is aangegaan. Dat is eigenlijk de hamvraag (niet de standaardrespons die jij altijd geeft en vaak niet het probleem in de kern raakt).

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brokkenmaker

"Heb op tijd hun hiervan bericht gestuurd".
Tesamen? M.a.w. de betaling + het annuleren op één stuk papier/bijschrift bij internetbankieren bijvoorbeeld?

Dan zou Lecturama de annulering hebben moeten zien en ben je van de vervolgzendingen af.
Heb je apart een briefje geschreven dat je geen vervolgzendingen meer wilt ontvangen dan kan men dat afdoen als: 'wij hebben niets ontvangen' en dan loopt het gewoon door.

Dus de Hamvraag is inderdaad: heb je bewijs van opzeggen?
Zo nee, dat alsnog doen, en ja ... liefst dus aangetekend, want 'gewone' brieven schijnen tegenwoordig [iets te vaak] niet meer aan te komen.