ke
door kermisfreak29 Aug 28, 2016 om 14:24
Geldzaken & recht

Loonbeslag door een incassoburo

ik heb een vraag channock chase dreigt met beslag leggen op mijn loon maar is geen deurwaarderkantoor en doet dit in opdracht van de gemeente emmen mag dit zomaar?tot zo ver ik weet zijn ze hier voor niet gerechtigd maar doen het dus wel wat kan ik hier aan doen ?en is het niet tijd dat ook deze buro s aanbanden worden gelegd

m.v.g. r van den berg

762 4 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 28, 2016 om 14:33
135 Antwoorden / Vragen

Niet alleen deurwaarder mag loonbeslag leggen

18 juli 2012 Door redactie

In deze tijden van economische malaise krijgt uw onderneming waarschijnlijk wel een keer te maken met een loonbeslag van een werknemer. De schuldeiser laat dan via een gerechtsdeurwaarder beslag leggen op het loon van de werknemer. Er zijn ook andere partijen die zo’n beslag kunnen afdwingen.

Een schuldeiser kan niet zelf naar de werkgever van zijn schuldenaar stappen om een deel van het loon op te eisen. Hij moet daar een gerechtsdeurwaarder voor in de arm nemen die uit naam van de schuldeiser beslag legt. Daarvoor moet een rechter toestemming geven.

Soms geen tussenkomst deurwaarder nodig

In bepaalde gevallen kan het beslag worden gelegd door een zogenoemde  invorderingsambtenaar. Die kan zonder tussenkomst van de rechter of een gerechtsdeurwaarder een loonbeslag opleggen. Invorderingsambtenaren kunnen rechtstreeks handelen uit naam van de overheid, gemeente of Belastingdienst (achterstallige heffingen), maar ook het Centraal Justitieel Incassobureau (openstaande boetes), de IB-groep (niet-betaalde studieschulden), de Sociale Verzekeringsbank (terugvordering teveel betaalde uitkering), het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (niet-betaalde partner- en kinderalimentatie) of het College van Zorgverzekeringen (betalingsachterstand zorgverzekering).

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2016 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag CC doen, omdat zij dat namens de gemeente doen. En zij zijn ook een deurwaarderskantoor.

Wat u hier aan kunt doen? Uw rekeningen op tijd betalen. Dat scheelt.

getty
door getty - Aug 28, 2016 om 14:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

CC mag dit doen, ze zijn de officiële deurwaarder die alle gemeentes gebruiken voor dit soort vorderingen.  Ze zullen dit ook  zeker doen. Probeer dit te voorkomen en spreek snel een betalingsregeling af.

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2016 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het wel tijd worden dat mensen gewoon eens hun rekening op tijd betalen.

en is het niet tijd dat ook deze buro s aanbanden worden gelegd