st
door steven15 Aug 23, 2016 om 16:48
Geldzaken & recht

Mag een bewindvoerder nog geld ontvangen als je uit de bewindvoering bent

goede middag.ik had sinds enige tijd geleden bewindvoering aangevraagt maar al gelijk de eerste 2 weken zonder leefgeld gezeten.dus toen dacht ik al dit is niet goed.tot mijn verbazing was het zelf zo dat hij met mijn zus contact had gehad en met mijn zus en zwager een afspraak heb gemaakt buiten mijn om.dus toen heb ik zeker nergens meer aan mee gewerkt.en via de rechter ben ik eruit gegaan per 1 april.mijn partner is nog wel bij de bewindvoering.maar nu blijkt dat hij vanaf april gewoon mijn kindgebonden budget achter houd.kan ik daar iets tegen doen vriendelijke groeten mevr tijssenraad

1111 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2016 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus niet correct. Aan de belastingdienst hoort uw bankrekeningnummer doorgegeven te worden, zodat u het KGB ontvangt.

Stuur die bewindvoerder een mail vermeld daar voor de zekerheid uw bankrekeningnummer nog een keer in en vraag hem dat te wijzigen bij de belastingdienst. En vraag ook die achterstallige maanden op.

Als alles in orde is, vraag dan ook een nieuw Digid aan, zodat hij bij de belastingdienst niets meer kan wijzigen.

Werkt die bewindvoerder niet mee, dien dan een klacht in bij de rechter.

Van privacy heeft die bewindvoerder blijkbaar nog nooit gehoord. Ongepast.

ha
door halex - Aug 23, 2016 om 20:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is niet uw kindgebondenbudget, maar het budget van u en uw partner. Degene die ook de kinderbijslag op naam heeft staan vraagt het aan, maar beiden zijn verantwoordelijk. Als het op rekening gestort wordt die uw partner ook beheert, dan kunnen ze dit inhouden.
Wilt u dit in de toekomst voorkomen, geef dan aan de Belastingdienst een rekeningnummer door wat uitsluitend op uw naam staat.

st
door steven15 - Aug 24, 2016 om 13:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

de kinderbijslag staat op mijn naam en het zijn niet de kinderen van mijn partner.ik kan ook zelf niet me rekeningnr veranderen de belasting wil dat de bewindvoerder dat doet zodat de belasting zeker weet dat ik uit de bewindvoering bent

marita5
door marita5 - Aug 24, 2016 om 13:36
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Steven15 ,

Een klacht indienen tegen een bewindvoerder

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon schriftelijk een klacht indienen bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen. Voor het indienen van een klacht dient men 18 jaar of ouder te zijn.

bron : goedvertegenwoordigt.nl

ha
door halex - Aug 24, 2016 om 16:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door steven15 - 24 aug. 2016 om 13:30
de kinderbijslag staat op mijn naam en het zijn niet de kinderen van mijn partner.ik kan ook zelf niet me rekeningnr veranderen de belasting wil dat de bewindvoerder dat doet zodat de belasting zeker weet dat ik uit de bewindvoering bent

In dat geval mag het niet. En als de bewindvoering beëindigd is, is de bewindvoerder verplicht zijn rekeningnummer bij de Belastingdienst af te melden. Ik zou in dit geval een klacht indienen bij de Belastingdienst/Centrale administratie met als grondslag dat de Belastingdienst u niet zelf uw rekeningnummer laat wijzigen. Dat gaat sneller dan via de bewindvoerder. Vermeld tevens in de klacht dat u de misgelopen maanden nog terug wilt zien, omdat u van mening bent dat de Belastingdienst niet bevrijdend heeft betaald. Sluit als bijlage bij uw klacht een kopie van de uitspraak van de rechter bij waarin hij u weer uit de bewindvoering haalt.