ro
door romanoluciano Feb 19, 2017 om 19:04
Geldzaken & recht

Menzis eigen risico 2017 betalings regeling

Goedenavond,
daar ik chronische lymfoedeem heb zit ik al heel snel op het totale bedrag van eigen risico 2017.
betalings regeling aangevraagd via de site Mijn Menzis.
Was allemaal Ok.
Als ZZp instructeur sportscholen merkte ik dat sommige sportscholen laat uitbetalen.
Dus maakte mij zorgen over de automatische incasso omdat ik aan het jongleren ben met mijn ontvangsten en betalingen .
Dus ik vroeg of ik handmatig de maandelijkse betalings regeling kon overmaken.Antw: nee kan niet lees de voorwaarden! En hup ben ik uit het automatische incasso regeling uitgegooid. Door mijn verzoek werd mij telefonisch verteld! Ik zei:" kunt u het nalezen"! Ow eh u heeft DAT NIET gevraagd "! Nee zei ik ! Ik wil gewoon netjes betalen ! Kon niet meer geactiveerd worden! Nu moet factuur afwachten dan betalings regeling aanvragen voor die nota ! Zo krijg ik dus giga veel nota's en iedere keer daarover bemiddelen!
Mag dit allemaal!! Want ik dacht dat volgens de wet een bedrijf nooit autom.incasso mag afdwingen? Alvast dankjewel!

2636 9 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 19, 2017 om 19:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ten eerste is uw vraag hier op de verkeerde plek terecht gekomen. U bent ondernemer en dit forum is voor consumenten.
Ten 2e kunt u toch niet verwachten dat ze akkoord gaan met een regeling die u goed uitkomt, zodat u kunt betalen wanneer het u schikt, dat is een administratieve ramp voor zo'n bedrijf.
Als u zo met geld aan het jongleren bent moet u zich misschien afvragen of u wel de juiste keuze heeft gemaakt qua ondernemerschap.

ro
door romanoluciano Feb 19, 2017 om 19:20
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou gewoon iedere maand overmaken!

me
door mein33 Feb 20, 2017 om 11:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@romanolucio, U geeft een advies en wat voor één op uw eigen vraag. Sorry dat ik dat niet begrijp.

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 19:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een betalingsregeling is een gunst, geen plicht. Aan deze gunst mag de voorwaarde voor automatische incasso verbonden worden.

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 19:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: in dit geval is topicstarter toch echt een consument!

fa
door familyman - Feb 19, 2017 om 19:21
888 Antwoorden / 1 Vragen

De gunst (en niet het recht) van termijnbetaling (om welke reden dan ook) is dat er maandelijks via een auto incasso kan worden afgeschreven van uw rekening. Als dat hapert, een keer niet kan om welke reden dan ook, is het dus einde betalingsregeling. En ja, dat mag.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2017 om 19:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@romanoluciano, ik begrijp dat u als z.z.p. instructeur inderdaad afhankelijk bent hoe trouw uw rekeningen betaald worden; echter daar kan de Zorgverzekering werkelijk geen uitzondering voor maken. Neem aan dat uw huur/hypotheek?  ook op vaste datum erop afgehaald wordt> De meesten (voor zover ik weet), beginnen met innen in Maart, als er dus die betalingstermijn is geaccepteert. Maar wel op hun voorwaarden, data enz. En ja, dat mag men met data 'afdwingen'.

P.S. Is er voor u niet een mogelijkheid om met de sportscholen in conclaaf te gaan? Als voorbeeldje: ik heb b.v. een z.z.p. meneer die PC zaken voor me doet en me vraagt om gelijk te betalen, wat ik uiteraard doe per internetbankieren. Maar vroeg hem het waarom: zelfde reden als u: als hij voor bedrijven werkt: geld bleef veel te lang uit dus hij doet het nu zo: boter bij de vis. Ik begrijp best de vrij moeilijke positie waarin u nu verkeert, eerlijk gezegd.

marita5
door marita5 - Feb 19, 2017 om 19:47
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RomanoLuciano ,

Het is niet de eerste keer dat u een probleem heeft met een bedrijf over betalingen , in 2015 was dit ook al het geval .
Ook toen vroeg u of een bedrijf u kon verplichten tot automatische incasso ..

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/automatische-incasso-verplicht?id=577870

omdat ik aan het jongleren ben met mijn ontvangsten en betalingen

Na 2 jaar jongleren , heeft u nog niet veel geleerd .

ro
door romanoluciano Feb 19, 2017 om 19:58
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dit gaan niet over leren of over uw oordeel!
vind het ge

ro
door romanoluciano Feb 19, 2017 om 19:59
4 Antwoorden / 3 Vragen

Mobiel stopte ermee sorry
vind het vreemd dat ik nietgewoin maandelijks mag overmaken meer niet!
ik betaal altijd alles!

marita5
door marita5 Feb 19, 2017 om 20:07
11508 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft , omdat ik aan het jongleren ben met mijn ontvangsten en betalingen ,  dit zijn uw woorden niet de mijne , sorry maar in 2015 had u ook een soortgelijk probleem

tenormin
door tenormin Feb 19, 2017 om 20:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@romanoluciano, u mag maandelijks betalen maar: alleen op de voorwaarden van, in dit geval Menzis. Zo is het nu eenmaal geregeld.

ne
door neodutchio - Feb 19, 2017 om 23:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Feit blijft dat u moet betalen. Dat is nu zo, maar ook 2 jaar geleden toen u in hetzelfde schuitje zat. Het te betalen bedrag mag u betalen zoals u het wilt, mits het op het afgesproken moment maar op de rekening van de ontvanger staat. Echter, als u iets anders wilt dan het standaart aangeboden, zal u zich moeten houden aan de regels die u daarvoor opgelegd krijgt. Dus als menzis aangeeft dat het alleen per automatische incasso gaat, dan heeft u zich daaraan te houden. Zoals eerder aangegeven hier, betalen moet, anders betalen is een gunst.

ro
door romanoluciano Feb 20, 2017 om 01:05
4 Antwoorden / 3 Vragen

Nee ik mag niet betalen zoals ik wil
het feit is dat mijn vraag niet is of ik moet betalen!
Merk dat de antwoorden allemaal hetzelfde zijn ja knikken terwijl ik een jurisprudentie heb gezien waarin de uitspraak luide dat een bedrijf nooit mag dwingen tot autom incasso
jammer dat ik dat van niemand hoor!
 Dacht ook dat de wet boven voorwaarden stond! Ook schrijft niemand dat menzis gewoon door alleen mijn vraag de betalings regeling zomaar gestopt heeft! In ieder geval dank u wel allemaal voor uw tijd!

r.kemperman
door r.kemperman Feb 20, 2017 om 08:08
423 Antwoorden / 4 Vragen

Kom maar op met uw Jurisprudentie. Laat ons het zien.

ne
door neodutchio Feb 20, 2017 om 08:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u het antwoord toch al weet, waarom hier dan de vraag stellen? De originele factuur mag u betalen zoals u wenst. Ook hier komen wel eens klachten op, aangezien voor bv acceptgiro extra betaald moet worden. Nu wilt u gebruik gaan maken van een gunst. En aan die gunst zitten voorwaarden.

En dat Menzis uw betalingsregelng gestopt heeft hebben wij geen invloed op, daarvoor zal u echt bij Menzis moeten zijn. Zij kunnen u ongetwijfeld een reden aangeven waarom dit gebeurd is.

ro
door romanoluciano Feb 20, 2017 om 13:55
4 Antwoorden / 3 Vragen

Er was geen rede zeiden ze zelf ! Systeem probleem werd mij telefonisch verteld dankjewel voor mee denken!

ne
door neodutchio Feb 20, 2017 om 15:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als het dan ten onrechte is stopgezet, met welke reden wordt het dan niet opnieuw opgestart? U kunt nu wel boos op ons worden, maar wij werken niet bij Menzis en kunnen dat ook niet voor u oplossen.

me
door mein33 - Feb 20, 2017 om 11:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom makkelijk als het moeilijk ook kan !! of andersom misschien.  ;-))
Zet maandelijks het benodigde bedrag op een spaarrekening en betaal daarvan uw eigenrisico.
U moet natuurlijk wel de discipline kunnen opbrengen om het geld maandelijks ook echt naar deze spaarrekening over te schrijven, ook als het even niet zo goed uitkomt en om het nergens anders voor te gebruiken, ook niet als u een keertje een beetje krap zit.
Aan een betalingsregeling zitten nou eenmaal voor- en nadelen en er mogen voorwaarden aan gesteld worden.

ro
door romanoluciano Feb 20, 2017 om 13:50
4 Antwoorden / 3 Vragen

Heel goed idee ja hoor heb altijd deze discipline gehad om mijn rekeningen te betalen heb nergens achterstanden eet nog  liever minder dan niet mijn rekeningen te betalen!Dankjewel

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 20, 2017 om 13:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vul hun standaard enquête in die je krijgt na ieder 'contact'moment (absurd overigens dat ze daarvoor een script gebruiken, bij Menzis geven ze blijkbaar niet zo heel veel om jouw privacy), uiteraard geheel naar waarheid (dus zeer negatief) in. Dat is mogelijkerwijs de enige mogelijkheid om bij Menzis met iemand in contact te komen die wel beschikt over inlevingsvermogen. Zal nooit veel zijn, maar beter dan helemaal niets.

ro
door romanoluciano Feb 20, 2017 om 13:52
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ook prima idee dankjewel ja klopt inlevingsvermogen effe zoeken Dankjewel