je
door jennifer wallenburg Jul 25, 2016 om 16:54
Geldzaken & recht

Mijn bewindvoeder

Ik heb een bewindvoerder iedereen een coach.nl

Vandaag krijgt ik slecht nieuws dat mijn vader op sterven ligt. Ik moet af gaan reizen naar België dus ik vroeg aan de bewindvoerder [edit-redactie] om het bedrag van 100euro.

Nee zegt [edit-red.] je krijgt geen 100euro je zit alles uit je duim te zuigen. Dat kreeg ik als antwoord. Ik verzin toch zo iets niet dat mijn vader op sterven ligt. Ik ben zeer van slag. Dat [edit-red.] zo hard moet zijn hier heb ik echter geen woorden voor. Zijn er meer klachten over hem of het zelfde mee gemaakt wat ik vandaag mee maakt.

5577 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is wel een harde veronderstelling van uw bewindvoerder. Klopt u wellicht regelmatig bij hem aan voor extra geld ivm bijzondere omstandigheden, die later niet bleken te kloppen?

Misschien kunt u iemand in de omgeving van uw vader laten bellen en de situatie laten toelichten?

je
door jennifer wallenburg Aug 9, 2016 om 17:24
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag zelde extra geld.
Maar de bewindvoerder geloofde mij al niet. Dat neem ik hem zeer kwalijk.

Door hem kon ik niet naar mijn vader en ook niet op zijn begrafenis.

Hij heeft me leven zuur gemaakt de bewindvoerder

da
door datzoekikop - Jul 25, 2016 om 17:09
251 Antwoorden / Vragen

Uitgaande dat de vraagsteller de waarheid spreekt en er geen gewoonte van gemaakt heeft om met smoesjes extra geld te krijgen, laat iemand uit de familie of de dokter de bewindvoerder bellen/mailen. Of geef de bewindvoerder het telefoonnummer van de dokter/familie/ziekenhuis.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 17:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Laat ik het maar meteen zeggen: Ik geloof het bovenstaande niet. Geen enkele bewindvoerder zou zoiets doen. Men wordt aangesteld als bewindvoerder en hij zou dan nooit meer werk krijgen.

zoekster1
door zoekster1 Jul 25, 2016 om 17:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kom op zeg, het stikt van de waardeloze bewindvoerders die er een potje van maken en geen enkel gevoel hebben bij hun klanten.

marita5
door marita5 Jul 25, 2016 om 18:03
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@jackyh , er zijn genoeg bewindvoerders die je èèn oor aannaaien waar je bij staat .

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2016 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel twee ook. Maar als ik die site van de bewindvoerder doorlees, is hij haast heilig. Dus wonderlijke reactie als alles waar is.

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 19:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zeg niet dat er geen waardeloze bewindvoerders zijn maar dat is heel iets anders dan weigeren geld te geven om naar je stervende vader te gaan. Dat geloof ik niet.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2016 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn ook vragenstellers die niet alles vertellen.

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 19:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zo is het maar net.

reflecs
door reflecs Aug 10, 2016 om 12:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

ha
door halex - Jul 25, 2016 om 18:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit kan nooit het volledige verhaal zijn. Hebt u vaker geprobeerd om extra geld los te krijgen? Of is het al meer voorgekomen dat u voor een noodgeval naar België moest? In dat geval kan ik me enig argwaan (ook al is het onterecht) wel voorstellen.
Ik vind het moeilijk om te geloven dat een bewindvoerder waar u nooit een akkefietje mee heeft gehad, de worden 'uit je duim zuigen' gebruikt. Niet echt professioneel.
In ieder geval als tip: zorg voor een verklaring waaruit blijkt dat uw vader echt zo slecht is. En dat u er nu gewoon heen moet. Niet alleen uw woord, maar extra bewijs.
Overigens is 100 euro misschien wat veel. Van Noord-Groningen naar Zuid-België heb je voor 60 euro al een treinkaartje.

je
door jennifer wallenburg Aug 9, 2016 om 17:32
Antwoorden / 1 Vragen

Eerste punt mag ik geen privé gegevens prijs geven van mijn vader.

Echter wel dat mijn bewindvoerder alles tegen werkte en dat hij mooier voor doet dat hij eigenlijk is.

Ik heb meer klachten over hem gelezen en mensen zijn ook gedupeerd door bewindvoerder.

Hij hoort elke maand overzicht te sturen maar dat vertikt hij. Bij de gemeente bijzondere bijstand had hij voor mij bijzondere bijstand aangevraagd. Ik trek hem na bij de gemeente bijzondere bijstand daar heeft hij ook over gelogen. De gemeente Utrecht gaat echter niet om liegen dat de bewindvoerder geen bijzondere bijstand aangevraagd heeft voor een wasmachine.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2016 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gecondoleerd met het verlies van uw vader. Blijkbaar was er niemand in uw omgeving of in de omgeving van uw vader die uw bewindvoerder kon overtuigen van de ernst van de situatie.

U schiet er niets mee op om nu andere problemen er bij te slepen. Als u niet tevreden bent met uw bewindvoerder en echte klachten hebt, kunt u bij de rechter om een andere vragen.

hansje klein
door hansje klein - Aug 9, 2016 om 17:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft slecht nieuws gekregen vanuit België m.b.t. de gezondheid van uw vader, maar de bewindvoerder moest dit uit uw mond horen en gelooft er niets van.

Indien u dat slechte nieuws door de berichtgever uit België (verpleeghuis/ziekenhuis?) eens (schriftelijk) laat toelichten......waaruit de soort van urgentie blijkt......en dit dan uw bewindvoerder voorlegt? Een betere optie?

tijger1
door tijger1 Aug 9, 2016 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vader is al begraven.

edrick3
door edrick3 - Aug 9, 2016 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.Door hem kon ik niet naar mijn vader en ook niet op zijn begrafenis.

Maar je schrijft:

Vandaag krijgt ik slecht nieuws dat mijn vader op sterven ligt.

?????
Oh, zie dat de 1e reactie van vandaag is en dit topic van eerdere datum.
Dat verklaart e.e.a.
Gecondoleerd met het verlies van je vader en sterkte!
Wel raar dat niemand uit je omgeving die bewindvoerder heeft weten te overtuigen.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2016 om 19:02
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jennifer Wallenberg ,

N.a.v uw reacties , allereerst gecondoleerd met het verlies van uw vader .

Wanneer u niet tevreden bent met uw bewindvoerder kunt u een klacht indienen :

Een klacht indienen tegen een bewindvoerder .

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon schriftelijk een klacht indienen bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen. Voor het indienen van een klacht dient men 18 jaar of ouder te zijn

ja
door jackyh - Aug 10, 2016 om 13:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Deze vraag is nog niet zo lang geleden ook gesteld.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 14:04
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh , is geen nieuwe vraag , Ts  reageert op @tijger1 met de mededeling dat hij/zij zelden geld vraagt aan de bewindvoerder .
Als u de reacties had gelezen dan wist u dat de vader van Ts inmiddels is overleden .

Cookies
door Cookies Aug 10, 2016 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: klopt, dat was op 25 JUL. 2016 OM 16:54