K.
door K.r Aug 27, 2016 om 06:18
Geldzaken & recht

Mijn schoonmoeder heeft mijn gouden sieraden

Beste,

Sinds ik ruzie heb met mijn schoonfamilie heeft mjjn schoonmoeder al mijn goudensieraden stiekem afgepakt en geeft deze niet terug. Ik weet dat zij mijn sieraden heeft. Ik heb gesprekken tussen mijn man en haar dat zij het hebben. Mijn man laat zijn mama echt alles toe en geeft haar nog gelijk dat zij mijn sieradem heeft. Nu wil ik mijn sieraden terug want ik heb ze genoeg tijd gegeven om het zelf terug te geven. Kan ik hiervoor aangifte doen bij de politie?

1790 8 Rapporteer

ma
door maarten heest - Aug 27, 2016 om 08:48
463 Antwoorden / 0 Vragen

En uw man steunt u niet terwijl hij weet dat u bestolen bent? Dat is toch bizar.
Inderdaad aangifte doen kan. Maar wat betekent dat voor uw huwelijk?
Lijkt me een hele moeilijke positie waar u in zit.

getty
door getty - Aug 27, 2016 om 09:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zijn het misschien sieraden die u tijdens uw huwelijk heeft gekregen van man en of schoonfamilie?

me
door mein33 Aug 27, 2016 om 13:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Getty,

Het maakt helemaal niets uit van wie de sieraden afkomstig zijn.
Gegeven is gegeven en de ontvanger is de enige eigenaar en iedereen, ook familie,  hoort daar dan met z'n tengels van af te blijven.
Het zich toeëigenen hiervan staat gelijk aan diefstal of verduistering.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 27, 2016 om 13:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Aangifte van diefstal / verduistering kan natuurlijk altijd.  Maar wat gaat dat inhouden voor uw relatie? Uw man kiest om voor ons onbegrijpelijke redenen voor zijn moeder. Dat is al vreemd,  kunt u hem niet overtuigen om ze terug  te halen?
Diewilik

me
door mein33 - Aug 27, 2016 om 13:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@K.R.

Uiteraard kunt u aangifte doen van diefstal of verduistering van goederen die u toebehoren.
Het is wel verstandig om dit in overleg met uw echtgenoot te doen, die schijnbaar sterk onder invloed staat van uw schoonmoeder, anders kunt u onderling ook nog wel eens in de problemen komen. U zult zich moeten afvragen of het dat waard is.
Maar mogelijk is dit ook wel het doel van uw schoonmoeder en heeft zij een mogelijkheid gevonden om een wig in uw huwelijk te drijven.
Het is aan u en uw echtgenoot om daar op de juiste manier mee om te gaan en een passende oplossing te zoeken.

Vr.gr.  mein33

ra
door raarmaarwaar - Aug 27, 2016 om 21:48
41 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon aangifte doen. Wel zal het sneu voor je partner zijn. Dus kiezen voor partner of sieraden en accepteren. Anders aangifte doen en hopen dat je partner jou steunt in beslissing van jou.

gerbera
door gerbera - Aug 27, 2016 om 22:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Om het een beetje netjes te houden zou ik uw schoonmoeder eerst schriftelijk mededelen dat zij binnen een bepaalde termijn de u toebehoorde eigendommen terug geeft. En daarbij vermelden dat als aan uw verzoek geen gehoor wordt gegeven u aangifte gaat doen van diefstal cq verduistering. Mogelijk dat dan uw "man" ook wakker wordt.

K.
door K.r - Aug 28, 2016 om 07:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zijn inderdaad mijn gouden sieraden die ik van mijn man heb gekregen en van andere kennisen op onze huwelijken...
mijn man doet alles wat zijn mammie wil en ik heb daar een beetje genoeg van
sinds dat ik bevaen ben van mijn dochtertje zat ze me op de hielen ik zorg nu al 10 maanden zelf voor mijn dochter en hij zit maar aan zijn mama geplakt
ook al heb ik nu na 10 maanden geen ruzie meer met mijn man toch komt hij maar een keer in de week naar huis en zorg ik nog steeds in mijnneentje voor onze dochter ook financieel
eerst dacht ik, schijt aan de sieraden maar nu heb ik zoiets van zijn moeder blijft nog steeds doorgaan met stoken waarom zou ik dan mijn sieraden bij haar moeten laten

hansje klein
door hansje klein - Aug 28, 2016 om 09:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Betwijfel of het primair alleen maar om de kwestie 'sierraden' gaat. Ik adviseer, alvorens alles te laten escaleren, een professionele mediator als bemiddelaar in te huren, om de vastgelopen situatie, zonder nog meer te beschadigen, eerst eens te ontkluwen, om aansluitend een constructieve oplossing überhaupt pas bespreekbaar te kunnen maken.

M.a.w. hier zal m.i. behoorlijk geïnvesteerd moeten worden en het gaat beslist om méér dan alleen de sierraden.