el
door eline28 May 30, 2016 om 12:19
Geldzaken & recht

Moet ik mijn Tele2 contract kunnen opzeggen als ik mijn huis uit moet?

Sinds gisteren 29 mei is mijn huurcontract beëindigd, en ben ik tijdelijk bij mijn ouders gaan inwonen tot ik weer een nieuwe woning krijg toegewezen (wat binnen 1 a 2 maanden zal zijn). Zojuist Tele2 gebeld, blijkt dat zij mijn contract niet voor me kunnen opzeggen omdat zij niet verantwoordelijk zijn voor mijn de duur van mijn huurcontract. Ze zeiden dat dit mijn eigen probleem is en dat ik een afkoopsom moet betalen. Dit vind ik vreemd. Het lijkt me toch dat als ik niet meer de mogelijkheid heb om de dienst af te nemen ik mijn contract mag opzeggen. Ik heb ook gevraagd om mijn contract te pauzeren tot ik een nieuwe woning krijg, want ik ben verder erg tevreden over Tele2 en wilde graag klant blijven. Helaas konden ze mijn contract ook niet pauzeren.

1255 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan laat u uw contract toch gewoon doorlopen? U hebt ern contract, dus compleet logisch dat u niet zomaar kunt opzeggen.

fr
door frans56 - May 30, 2016 om 12:38
230 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hallo Eline28

Doet me denken aan enkele jaren terug, toen mijn broer door zijn toenmalige vriendin uit huis was gezet (huurhuis op haar naam) en hij is toen tijdelijk tot hij zelf een huis had gekocht, bij mijn (en dus ook zijn) ouders gaan wonen.  Echter zijn vriendin wilde dat hij het telefoon nummer en router meenam kon zij een nieuw geheim nummer aanvragen.  Hij heeft toen zijn provider KPN gebeld, reactie:  geen enkel probleem mijnheer.
KPN heeft iets veranderd in de meterkast  bij mijn ouders en ook de trottoir even opengebroken. resultaat:  2 telefoon aansluitingen bij mijn ouders met op BEIDE aansluitingen een router. een van mijn broer en een van mijn ouders.  En enkele maanden later is de boel  weer overgezet naar zijn nieuwe woning , en dat zonder problemen.   Misschien is dit ook mogelijk bij tele2 ????
kunt U uw router en telefoon nummer en alles gewoon behouden en blijven gebruiken, net als mijn broer enkele jaren geleden.



marita5
door marita5 - May 30, 2016 om 12:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Eline28 , 

Mijn contractperiode is nog niet afgelopen . Kan ik wel al opzeggen ?

Dat kan , maar houd wel rekening met een afkoopsom die je in 1 keer moet betalen .

Wat is de opzegtermijn ?

Standaard is de opzegtermijn van een abonnement een maand. Wanneer de contractstermijn van jouw abonnement is afgelopen, kun je dagelijks je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Deze maand gaat in op de dag dat we de opzegging ontvangen. Houd er rekening mee dat er een langere opzegtermijn is als jouw contractstermijn nog niet is verstreken 

Bron : tele2.nl

Ma
door Mat Matheij May 31, 2016 om 00:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan moet de contacttermijn zijn verlopen en dat lijkt hier niet het geval.

Cookies
door Cookies - May 30, 2016 om 12:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Het klopt wat Tele2 schrijft. Goedkoopste oplossing is inderdaad het contract door laten lopen. Tenslotte verwacht je dat je over 1 - 2 maanden een andere woning hebt.

Als Tele2 NIET kan leveren op je nieuwe adres, dan kun je wel zonder kosten het contract beëindigen. Als het zover is, moet je niet uit jezelf het contract stoppen (ook al weet je via check dat ze op nieuw adres niet kunnen leveren), maar gewoon je verhuizing doorgeven en verzoeken tot levering.

audb
door audb - May 30, 2016 om 19:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wees slim en zeg nu al het contract op zodat je zometeen er vanaf bent.

Maar het klopt wel, je hebt een contract voor een bepaalde tijd en die moet je gewoon uitzitten dat gebeurt ook met je energie provider als je een contract hebt voor een langere periode ook die kan je alleen afkopen.

Maar ik schoot echt werkelijk in de lag toen ik las "want ik ben verder erg tevreden over Tele2" nou gefeliciteerd Tele2, eindelijk iemand die tevreden is maar misschien is het daarom dat ze niet van je af willen, je bent een van de weinigen gezien de klachten over Tele2.

http://www.klachtenkompas.nl/tele2

Ma
door Mat Matheij May 31, 2016 om 00:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw reactie is niet geheel juist.  Er zijn wel degelijk tevreden Tele2 klanten.
Die van Klachtenkompas zijn niet geheel relevant omdat er sprake is van 'opeenstapeling ' hetgeen weer komt daar Tele2 zich hiermee niet konformeert. Overige wel aangesloten leden lossen geeneens 10% op van eenzelfde aantal klachten. En lach ik nu ook. Nee maar met ch.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2016 om 00:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Hoi Elaine 
Je schrijft
Het lijkt me toch dat als ik niet meer de mogelijkheid heb om de dienst af te nemen ik mijn contract mag opzeggen. 

De mogelijkheid om af te nemen is nooit veranderd. Alleen is je persoonlijke situatie veranderd en daar heeft Tele2  niets mee te maken. Zij kunnen en willen  nog steeds op het adres leveren 
Diewilik 

Ma
door Mat Matheij May 31, 2016 om 00:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat zegt iedereen in bovenstaande tekst (niet geel gedrukt). Voegt niets toe.

Ma
door Mat Matheij - May 31, 2016 om 00:35
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

U bent ongeacht uw woonsituatie gebonden -en terecht- aan de afgesproken minimale contacttermijn. (Meestal 1 jaar). Daarna kunt U meestal hetgeen al aangeduid het contract met een opzegtermijn van een maand beëindigen. Ligt eraan in welke periode uw contract kan worden beëindigd en welke aanbieder U op een nieuw adres kunt realiseren. Mvrgr

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer