El
door ElisaAmadeus Feb 13, 2016 om 19:58
Geldzaken & recht

Mogen de buren mijn (gedeelde) voordeur filmen?

Samen met de buren heb ik een gezamelijke voordeur die uitkomt op een halletje. Ieder van ons heeft van daaruit nog een eigen appartements voordeur. De buren hebben een camera gericht op deze gazamelijke voordeur en filmen dus telkens als ik in of uit mijn huis ga. Is dit toegestaan? Waarom filmen ze niet alleen hun eigen voordeur? Kan ik hier wettelijk iets tegen doen?
Alvast bedankt

1717 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2016 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u ook aan hen gevraagd waarom ze dat doen?

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2016 om 22:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dag Elisa, hoe kunnen de buren een eigen voordeur filmen als de voordeur gezamelijk is? Of bedoelt u dat ze eerst door de gedeelde voordeur naar binnen moeten en daarna hun eigen appartementsvoordeur filmen. Bewakingscamera? Ik weet niet of er wettelijk iets aan te doen is, maar wat @tijger1 al schrijft: gewoon vragen is toch geen probleem? Tenzij u 'overhoopt' ligt met de buren?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 14, 2016 om 00:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is uw probleem precies? Ze horen ook als u uw voordeur sluit, dan weten ze ook hoe laat u thuis kwam. Het zou mij een veilig gevoel geven en het zou  me niet uitmaken of ze me nu 1 of 10 keer per dag thuis zien komen. Niets te verbergen. Maar concreet op uw vraag, ik denk dat ze gewoon mogen filmen
Iedereen mag in het openbaar filmen en uw eigen voordeur is niet in beeld. De deur die ze filmen bevindt zich in de openbare ruimte.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein - Feb 14, 2016 om 01:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vraag was al eerder  HIER

Mogelijk kunt u echter ook uw voordeel er ooit mee doen, wanneer er iets in huis is gebeurd?