Nederlandse muntenhuis
Goede morgen,
Jaren terug toen de kinderen geboren zijn heb ik bij de Nederlandse Muntenhuis munten van hun geboortejaar gekocht. Nu ontving ik nog wel eens informatie maar heb er voor de rest niets meer mee gedaan
Totdat ik enkele maanden terug een mailtje ontving dat ik iets had besteld. Dat kon niet. Ik was in geen eeuwigheid op hun site geweest. Dus direct gebeld. Doorgegeven dat ik niets had besteld en ook niets wilde ontvangen. De dame aan de telefoon begreep ook niet hoe dan die bestelling gedaan kon zijn. Maar ze beloofde me dat ik de bestelling niet zou ontvangen en ik uit de mailingslist gehaald zou worden.
Enkele dagen later ontving ik toch een envelope. Ik ben er vanuit gegaan dat dit weer reclame betrof (heb een bedrijf aan huis en krijg meer dan genoeg onzin reclame) en die envelope is ongeopend op de grote stapel gegaan(en ondertussen allang mee met het oud papier)
Na een paar weken kregen we een aanmaning dat we nog een rekening moesten betalen. Wij gebeld, dat we niets ontvangen hebben, niets wilde hebben, en niets hadden. Ook deze mevrouw begreep ons verhaal en het was opgelost......Tot dat we weer een herinnering ontvingen. Het zelfde verhaal en volgens ons was het nu goed opgelost.
Maar......nu hebben we de deurwaarder op de stoep. Met het muntenhuis valt niet te praten, sterker nog ze verwijzen alles naar de deurwaarder toe en gooien zo de hoorn op de haak.
Ik heb geen munt van ze, ik wil geen munt van ze en ik wil zeker niet betalen voor iets wat ik niet heb. Wat kan ik nog doen? Kijk het geld is geen probleem (was 35 euro en nu 70 euro oid) maar het gaat mij om het pricipe. Ik heb het nooit besteld, dat netjes afgemeld, ik heb nu het gevoel dat het muntenhuis je munten kan opdringen en je verplicht moet betalen.
marwin
Ze zullen je wel uit hun bestand hebben geplukt. Advies: gewoon negeren en je poot stijf houden.
Sukses, ReadAC.
Wie eist bewijst, dus vragen om bewijzen en zeker niet betalen, laat de deurwaarder het maar uitzoeken.
Indien uw versie juist is, zou u zich op het standpunt kunnen stellen dat sprake is van ongevraagde toezending. Dit is geregeld in artikel 7:7 Burgerlijk Wetboek. Het artikel regelt de ongevraagde toezending:
"Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijs mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
De toelichting op het artikel is helder; de ontvanger van een ongevraagd toegezonden zaak is op geen enkele wijze verplicht de zaak ten behoeve van de verzender te bewaren. Hij kan niet lastig worden gevallen met eventuele vorderingen tot teruggave of schadevergoeding wegens beschadiging.
Kijk eens hier.
Consuwijzer
Alleen dient u nu naar de deurwaarder te reageren en niet naar het muntenhuis.
Allemaal hartelijk bedankt voor het antwoord.
Ik zal zeker de deurwaarder aanschrijven. Ik zit er alleen nog even mee dat ik dus een mail had ontvangen (helemaal aan het begin) waarin staat dat ik die munt bestel. Ik heb daar direct over gebeld, omdat ik niets besteld heb. Kunnen ze daar nog moeilijk over doen. Mijn kinderen zijn te klein (2 en 5 jaar) en mijn man dobberde ergens op zijn schip ten noorden van Siberie. Zij hebben dus ook niets besteld en ik weet zeker dat ik het niet was.....
Geachte heer, mevrouw,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht omtrent de zending van Het Nederlandsche Muntenhuis (bericht 18 oktober 2010). Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: klantenservice@muntenhuis.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis
hnm schreef op dinsdag 19 okt 2010, 17:26: Geachte heer, mevrouw,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht omtrent de zending van Het Nederlandsche Muntenhuis (bericht 18 oktober 2010). Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: klantenservice@muntenhuis.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis
We hebben namelijk zoveel zaken via deurwaarders lopen dat we er zelf ook niet helemaal meer uitkomen...
Als ik het bericht van TS lees staat de klantenservce nu niet echt hoog in het vaandel. Pas als er een melding op een forum wordt gemaakt wordt er actie genomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer