ma
door marwin Oct 18, 2010 om 11:37
Geldzaken & recht

Nederlandse muntenhuis

Goede morgen,

Jaren terug toen de kinderen geboren zijn heb ik bij de Nederlandse Muntenhuis munten van hun geboortejaar gekocht. Nu ontving ik nog wel eens informatie maar heb er voor de rest niets meer mee gedaan
Totdat ik enkele maanden terug een mailtje ontving dat ik iets had besteld. Dat kon niet. Ik was in geen eeuwigheid op hun site geweest. Dus direct gebeld. Doorgegeven dat ik niets had besteld en ook niets wilde ontvangen. De dame aan de telefoon begreep ook niet hoe dan die bestelling gedaan kon zijn. Maar ze beloofde me dat ik de bestelling niet zou ontvangen en ik uit de mailingslist gehaald zou worden.
Enkele dagen later ontving ik toch een envelope. Ik ben er vanuit gegaan dat dit weer reclame betrof (heb een bedrijf aan huis en krijg meer dan genoeg onzin reclame) en die envelope is ongeopend op de grote stapel gegaan(en ondertussen allang mee met het oud papier)

Na een paar weken kregen we een aanmaning dat we nog een rekening moesten betalen. Wij gebeld, dat we niets ontvangen hebben, niets wilde hebben, en niets hadden. Ook deze mevrouw begreep ons verhaal en het was opgelost......Tot dat we weer een herinnering ontvingen. Het zelfde verhaal en volgens ons was het nu goed opgelost.

Maar......nu hebben we de deurwaarder op de stoep. Met het muntenhuis valt niet te praten, sterker nog ze verwijzen alles naar de deurwaarder toe en gooien zo de hoorn op de haak.

Ik heb geen munt van ze, ik wil geen munt van ze en ik wil zeker niet betalen voor iets wat ik niet heb. Wat kan ik nog doen? Kijk het geld is geen probleem (was 35 euro en nu 70 euro oid) maar het gaat mij om het pricipe. Ik heb het nooit besteld, dat netjes afgemeld, ik heb nu het gevoel dat het muntenhuis je munten kan opdringen en je verplicht moet betalen.

2105 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

marwin

Ze zullen je wel uit hun bestand hebben geplukt. Advies: gewoon negeren en je poot stijf houden.

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie eist bewijst, dus vragen om bewijzen en zeker niet betalen, laat de deurwaarder het maar uitzoeken.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het muntenhuis maar eerst een op de proppen komen met de bevestiging van de bestelling.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien uw versie juist is, zou u zich op het standpunt kunnen stellen dat sprake is van ongevraagde toezending. Dit is geregeld in artikel 7:7 Burgerlijk Wetboek. Het artikel regelt de ongevraagde toezending:

"Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijs mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

De toelichting op het artikel is helder; de ontvanger van een ongevraagd toegezonden zaak is op geen enkele wijze verplicht de zaak ten behoeve van de verzender te bewaren. Hij kan niet lastig worden gevallen met eventuele vorderingen tot teruggave of schadevergoeding wegens beschadiging.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens hier.

Consuwijzer

Alleen dient u nu naar de deurwaarder te reageren en niet naar het muntenhuis.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal hartelijk bedankt voor het antwoord.
Ik zal zeker de deurwaarder aanschrijven. Ik zit er alleen nog even mee dat ik dus een mail had ontvangen (helemaal aan het begin) waarin staat dat ik die munt bestel. Ik heb daar direct over gebeld, omdat ik niets besteld heb. Kunnen ze daar nog moeilijk over doen. Mijn kinderen zijn te klein (2 en 5 jaar) en mijn man dobberde ergens op zijn schip ten noorden van Siberie. Zij hebben dus ook niets besteld en ik weet zeker dat ik het niet was.....

ve
door verwijderd - Oct 19, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht omtrent de zending van Het Nederlandsche Muntenhuis (bericht 18 oktober 2010). Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: klantenservice@muntenhuis.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis

ve
door verwijderd - Oct 19, 2010 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hnm schreef op dinsdag 19 okt 2010, 17:26: Geachte heer, mevrouw,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht omtrent de zending van Het Nederlandsche Muntenhuis (bericht 18 oktober 2010). Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: klantenservice@muntenhuis.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis

We hebben namelijk zoveel zaken via deurwaarders lopen dat we er zelf ook niet helemaal meer uitkomen...

Als ik het bericht van TS lees staat de klantenservce nu niet echt hoog in het vaandel. Pas als er een melding op een forum wordt gemaakt wordt er actie genomen.