Mo
door Monkey36 Dec 8, 2016 om 10:34
Geldzaken & recht

NS administratie een rotzooi

Al sinds 2014 hebben wij problemen met de chaotische administratie van de NS. Na het opzeggen van ons jaarabonnement hebben wij een incassobureau op ons nek. Zij willen een maand abonnementsgeld hebben over een maand waarin wij GEEN abonnement hebben gehad. De NS was een maand te laat met het leveren van het abonnement en wij hebben toen zelf onze treinkaartjes moeten betalen. Pas anderhalve maand later hebben wij het ontvangen. Helaas vond het incassobureau (toen groenewegen, nu syncasso) dat wij nog steeds die maand moesten betalen. We hebben meerdere malen gemaild/geschreven inclusief bewijs dat we die maand niks schuldig zijn. Na een half jaar is het dossier van mijn vrouw gesloten, maar die van mij niet. Ik moet blijkbaar over die maand nog steeds betalen. Maar opeens hoorde we niks meer, een jaar lang. En precies een jaar later, hoppa, weer dreigbreiven en mails. Weer alleen voor mij. Dus wij weer het bewijs sturen, maar geen sjoege. Men blijft dreigen. Dan maar de NS mailen/bellen, belofte tot terug bellen, belofte tot terug mailen binnen 5 werkdagen. Helaas gaat dit niet goed. Pas 2 maanden later krijgen wij een mail: met excuses dat ze te laat waren en dat wij gewoon de incassokosten moesten voldoen... Ik sloeg bijna stijl achterover. Ze hadden mijn hele mail gewoon niet gelezen. Het ging namelijk helemaal niet over incassokosten maar over een gehele maand abonnementsgeld waarin wij geen product hebben gehad. Maar wat blijkt, krijgen wij een dag later een mail van het incassobureau dat we incassokosten en abonnements geld moeten betalen voor een kortingskaart die ik in september heb opgezegd en daar bevestiging van heb gehad dat het is opgezegd. Om eerlijk te zeggen ben ik het spoor bijster... Ligt het aan mij of is het gewoon een enorme adminsitratieve bende daar en kan het incassobureau daar heerlijk van profiteren?

1044 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2016 om 12:25
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dien uw klacht in bij Reizigersvereniging Rover en trek u vooral niets aan van het Incassobureau. Zoals ik het lees staat u strek genoeg zou het tot een procedure komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2016 om 12:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

aanvullend

Klacht bij Rover

Rover hoort graag wat er bij de reiziger speelt, zo kunnen wij ons gericht inzetten om bepaalde situaties in het OV te verbeteren. Hiervoor zijn klachten van belang. Binnengekomen klachten worden intern doorgegeven aan onze afdeling/werkgroep die zich met het betreffende onderwerp/ gebied bezig houdt. Daardoor kunnen de klachten aan de orde worden gesteld binnen thema-overleggen en regionale overlegorganen waaraan Rover deelneemt. Daarnaast kunnen wij verantwoordelijke partijen aanspreken of via de media druk op de ketel zetten.

Heeft u hulp of bemiddeling nodig bij een OV-klacht omdat deze door de vervoerder niet naar tevredenheid is afgehandeld? Dan verwijzen wij u door naar het OV Loket, de onafhankelijke ombudsman die Rover heeft opgericht om hulp en bemiddeling te bieden bij OV-klachten.

Heeft u geen bemiddeling nodig, maar wilt u wel laten weten dat u ergens ontevreden over bent? Dan bent u hier aan het juiste adres.

Klacht over de nieuwe NS-dienstregeling? Laat het ons weten via het Meldpunt reacties NS-dienstregeling 2017.

Dien een klacht in bij Rover
 

Uw klacht

 
Onderwerp  
Beschrijf hier uw klacht(*)  
  Op welke vervoerder of organisatie heeft uw klacht betrekking? Met de ctrl-toets kunt u meerdere vervoerders selecteren.  
Vervoerder/organisatie:  
Eventuele bijlage  
Eventuele tweede bijlage  
 

Uw gegevens

 
Naam(*)  
Emailadres(*)  
Zet svp een vinkje in de antispam-beveiliging    
Verzenden  

 

Mo
door Monkey36 - Dec 8, 2016 om 12:53
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de tip! daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer