Ma
door MartinusP Jul 17, 2016 om 14:38
Geldzaken & recht

Offerte keuken annuleren.

hallo allen.
vrijdag 15-07-2016, bij een keukenzaak geweest, keuken bekeken, en uitgezocht en een offerte laten maken welke op een kladstencil werd gedaan.
later zou de verkoper het per email sturen en 3 dagen erna opbellen en dan weer na 14 dagen.
dus naam en  adres ingevuld, mobielnummer en emailadres.
zit ik hier nouw aan vast? heb ik die keuken gekocht?
kan ik nog bezwaar maken en annuleren?
Martinus.

12524 32 Rapporteer

emcede
door emcede - Jul 17, 2016 om 14:42
959 Antwoorden / 4 Vragen

Bij welke zaak was dit? Heb je een handtekening gezet op de 'offerte'?

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2016 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een offerte is geen koopopdracht, maar .... er zijn gehaaide jongens bij die keukenboeren.
Handtekening gezet? Mag hopen van niet.
Stuur ze in ieder geval een mail - vraag een bevestiging - waarin je meldt dat je van de koop afziet.

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 14:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Keuken C.

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 14:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Een specifieke handtekening heb ik niet gezet.
wel naam en adres en email en telefoon.
het gekste is ik heb helemaal geen kopie hiervan.

ph
door philip36 Jul 17, 2016 om 19:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Geen specifieke handtekening, wel een paraaf soms?
Kijk eerst wat de verkoper van de e-mail gemaakt heeft, offerte of opdracht.

U niet meer laten overdonderen en zeggen dat u niet op hun offerte in gaat.

U had gewoon door de verkoper een kopietje van die kladstencil moeten laten maken.
Geen naam of wat dan ook geven, als de verkoper dat niet accepteert hem vriendelijk bedanken voor de moeite en de winkel uitlopen.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2016 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Annuleren, is de keuken niet naar uw zin dan?

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 19:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

eigenlijk niet, en te veel voor ons budget, terwijl er dingen niet bij zitten die we aangegeven hadden.

da
door datzoekikop - Jul 17, 2016 om 19:40
251 Antwoorden / Vragen

Er zijn keuken verkopers die uw handtekening zouden kunnen vervalsen. Maar u wist toch kennelijk voor uw bezoek wat uw budget was?

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 20:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

ja en nee,
wij wilden even kijken wat alles zou kosten, als we de keuken vernieuwde, dus een offerte en dan kijken wat we ermee doen.
oriënteren, maar schijnbaar wordt daar anders over gedacht.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2016 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Terwijl er dingen niet bij zitten, die we aangegeven hadden". Waarom wilde u die offerte dan wel hebben?

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 20:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

wij wilden weten wat zo een keuken zou kosten als we renoveren.

holstein
door holstein - Jul 17, 2016 om 23:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Een offerte is uitgewerkte prijsopgaaf en aanbod tot koop en u heeft nog niks gekocht en geen handtekening onder koopcontract gezet, dus laat offerte gewoon maar komen, bekijk het en beslis dan of u wel of niet wilt kopen, dat laat u de winkelier daarna weten.

ph
door philip36 - Jul 17, 2016 om 23:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Geen specifieke handtekening, wel een paraaf soms?
Kijk eerst wat de verkoper van de e-mail gemaakt heeft, een offerte of opdracht.

U niet meer laten overdonderen en zeggen dat u niet op hun offerte in gaat.

U had gewoon door de verkoper een kopietje van die kladstencil moeten laten maken.Geen naam of wat dan ook geven, als de verkoper dat niet accepteert hem vriendelijk bedanken voor de moeite en de winkel uitlopen.

Ma
door MartinusP - Jul 17, 2016 om 23:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb geschreven mijn achternaam in blokletters
adres postcode
'mobiel nummer
emailadres.
geen paraaf of handtekening.

ph
door philip36 - Jul 17, 2016 om 23:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft niets gekocht.
Wacht de e-mail af en laat KeukenC.. weten dat u niet op hun offerte ingaat.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2016 om 07:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martinusp ,

Wacht de mail af , maar lees dit eens door ,

Kun je een offerte of aanbod juridisch gezien intrekken ? klik op de rode regel .

http://blog.wetrecht.nl/kun-je-een-offerte-of-aanbod-juridisch-gezien-intrekken/

uwjurist
door uwjurist - Jul 18, 2016 om 11:03
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als u annuleert erkent dat er een overeenkomst is. Dat moet u dus niet doen. U kunt beter iets schrijven als: bedankt voor de offerte, maar we gaan er niet op in.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

hansje klein
door hansje klein - Jul 18, 2016 om 11:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw standpunt moet blijven, dat er een offerte is gemaakt (waarop klaarblijkelijk niet offerte, maar ook niet opdracht staat) en u op verzoek uw gegevens heeft achtergelaten maar géén handtekening of paraaf. Mondeling is niets over 'een bestelling' verklaard. Tevens heeft u waarschijnlijk een getuige die de gang van zaken (uw versie) kan bevestigen.

Vraag om een kopie en onderzoek of hier later 'OPDRACHT' en/of een handtekening aan is toegevoegd en neem niet mis te verstaan afstand van deze vermeende opdracht. Geef aan of/dat u nog verder geïnteresseerd bent, maar niet in de opstelling zoals aangeboden.

Het kan een communicatiefoutje zijn, maar ook een geval van een provisie-verkoper die druk wil uitoefenen.

Ma
door MartinusP - Jul 19, 2016 om 11:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Even "radio stilte".
rechtsbijstand.

emcede
door emcede - Jul 19, 2016 om 11:17
959 Antwoorden / 4 Vragen

@MartinusP: waarom niet gewoon even gebeld met Keuken Concurrent? Dan is het toch zo duidelijk? Dat je op zondag niet kunt bellen snap ik, maar inmiddels is het al dinsdag.

koekeloer
door koekeloer - Jul 20, 2016 om 12:52
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is een kladstencil?

ro
door ronny530 Jul 20, 2016 om 13:35
2751 Antwoorden / 41 Vragen

Een kladstencil bestaat uit meerdere lagen, als op het eerste blad iets geschreven wordt dan drukt de penbeweging door op het tweede blad. Het eerste blad is voor de verkoper en het tweede blad een kopie van het eerste blad wordt aan de koper uitgereikt.

sp
door sporten - Jul 20, 2016 om 12:53
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Martinus,

De keukenboeren zijn er zeer op gericht om een order binnen te halen.

Het enige juiste antwoord is van de juriste.

"Als u annuleert erkent dat er een overeenkomst is. Dat moet u dus niet doen. U kunt beter iets schrijven als: bedankt voor de offerte, maar we gaan er niet op in ".

Zodra je iets gaat zeggen over annuleren, heb je een probleem, NIET DOEN DUS !!.

elo
door elo - Jul 20, 2016 om 12:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heel normaal om eerst een offerte te laten maken!
Dan kan je op je gemak thuis kijken wat wel en niet naar je zin is.
Het is dan ook vrijblijvend !
Een aankoop bevestiging MET hantekening is rechtsgeldig.
Dus maak je niet druk,als je niet getekend hebt zit je er niet aan vast.
Ik weet dat ze je proberen te laten tekenen op een kladje,trap daar nooit in!
Ze proberen het steeds weer om hun proviesie binnen te harken.

mo
door mof - Jul 20, 2016 om 13:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ach, geen handtekening gezet? Geen kopie meegehad? Gewoon bellen en zeggen dat u niets bestld heeft. Ze kunnen u niets maken!

merryweather
door merryweather - Jul 20, 2016 om 13:29
50 Antwoorden / 0 Vragen

Er valt niets te annuleren als u niet de fysieke offerte heeft ondertekend! En het schijnt moeilijk te zijn hier om de vraag te beantwoorden zonder allerlei niet ter zake doende vragen te stellen..jammer weer!.Een offerte is een offerte en niet meer dan dat. Stel u laat bij 3 verschillende keukenboeren offertes maken.En dan steeds voor een keuken met de  apparatuur die u wenst en materiaal keuze en u laat ze emailen....... dan zou u du aan drie keukens vast zitten..Tuurlijk niet!!

Dat u de offerte per mail krijgt heeft meestal te maken met het feit dat de verkoper niet onmiddelijk een berekening kan maken omdat bv u iets wil wat net niet standaard is en na gevraagd moet worden bij de leverancier die bv in een weekend of op koopavond niet te bereiken is. Let wel ,dit is een voorbeeld wat ik noem.Over het algemeen maken ze de offerte ter plekke en neemt u hem ongetekend mee naar huis als u nog na wil denken.U tekent als u volledig akkoord bent en pas dan zit u aan de keuken vast in die zin dat wanneer u toch later annuleert ( ja ,dat kan ook nog )er behoorlijke kosten aan verbonden zitten. Een emailadres /telefoonnummer of weet ik veel is geen getekende offerte.Laat u niets wijs maken en wees duidelijk in uw mail. Desnoods laat u iemand die het goed kan verwoorden dit voor u doen als  u het zelf niet ziet zitten...

blok
door blok - Jul 20, 2016 om 14:24
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi datzoekikop,  een handetekening kun je alleen vervalsen als er een origineel is. en die is er niet.

ha
door harryromijn - Jul 20, 2016 om 14:53
272 Antwoorden / 0 Vragen

Een specifieke handtekening heb ik niet gezet.
wel naam en adres en email en telefoon.
het gekste is ik heb helemaal geen kopie hiervan

Ik zou bij dit soort bedrijven beginnen met het versturen van een e-mail, dat u nog steeds de overeengekomen aanbieding niet ontvangen hebt.

Altijd een C.c. aan jezelf, zodat je versturen + datum + de gehele tekst bewijzen kunt.

In dat e-mail schrijven, dat onmogelijk al van een wilsovereenkomst = de een biedt aan, de ander aanvaard - sprake kan zijn, en dat u uw vraag om een aanbieding per morgen deze tijd intrekt.

Een contract... nee, is er niet, tenzij.. U ze de kans geeft frauduleus te ondertekenen. ( zal niet de eerste keer zijn ).
Daarom ook altijd: origineel bij u, ter ondertekening, copie... bewaren..

ke
door kerstdag - Jul 20, 2016 om 15:38
68 Antwoorden / 9 Vragen

Een offerte is nog geen koopovereenkomst.
Pas als u getekend heeft, zal er gemeten en een tekening gemaakt moeten worden.
Pas na de meting kan men een juiste prijs geven.
Een dergelijk geval is al eerder in kassa geweest. Zie deze link.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/is-een-offerte-altijd-vrijblijvend

Mocht men u toch dwingen, zou ik per direct mijn rechtsbijstand inschakelen.

Groetjes en succces, Harry

marita5
door marita5 - Jul 20, 2016 om 15:44
11494 Antwoorden / 15 Vragen
1paul
door 1paul - Jul 20, 2016 om 17:40
3101 Antwoorden / 0 Vragen

offerte staat op papier maar zo lang je niet tekent is er geen koop...

zal op het formulier toch ook offerte staan neem ik zo maar aan...

kloske
door kloske - Jul 21, 2016 om 15:08
150 Antwoorden / 33 Vragen

Jaren geleden gingen wij ook voor een nieuwe keuken. Bij de 1e of 2e zaak wilde de verkoper persé een offerte maken, terwijl wij zeiden dat we pas aan t rondkijken waren dus dat zou nog niet nodig zijn. Verkoper bleef echter aandringen, dus ach, maak er maar een dan. Budget doorgegeven. Komt ie met een offerte die FL8000,- hoger uitviel dan wij aangegeven hadden, zei hij er nog bij dat de werkelijke prijs lager zou uitvallen als we bestelden. Maar hij wilde niet zeggen hoevéél lager. Ja dág. Toen wij te kennen gaven niet met die offerte in zee te willen gaan was ie ook nog stomverbaasd en boos, want 'dan had hij al dat werk voor niks gedaan'..... ?
Zijn fijn naar een andere gegaan en kregen diezelfde keuken in de eerste plaats veel goedkoper, én ook nog met meer apparatuur erin dan de andere. Een offerte is geen opdracht, dus nee, daar kan hij je nooit aan houden naar mijn mening.

ma
door manwijf - Jul 22, 2016 om 11:27
574 Antwoorden / 1 Vragen

Al hoewel ik de praktijken van keukenboeren maar al te goed ken, moet ik wel zeggen, dat ik het op zn zachts gezegd 'een beetje dom' vind om een offerte te laten maken terwijl je budget kennelijk niet toereikend is. Jongelui zijn tegenwoordig heel goed gebekt, dus wat is het probleem om te zeggen dat er geen offerte gemaakt hoeft te worden, omdat je slechts ter orrientatie komt? Als je er dan al een laat maken, maak dan duidelijk dat je ook naar een ander gaat ter vergelijking.
Je hebt kennelijk de indruk gewekt, dat als de prijs goed is, je de keuken wel wilt kopen. Dat maakt dat je nu bang bent, dat je er aan vast zit. Dat zit je niet, want je hebt niet getekend, maar het is altijd netjes om geen verwachting te wekken. Zeker niet omdat je niet eens weet of je de keuken wel kunt betalen. Je wilt zelf ook netjes behandeld worden. Dus ook al hebben keukenboeren geen beste reputatie, jij hebt die wel en jij gaat het oplossen zoals het hoort. Je belt of mailt naar de desbetreffende zaak waarin je meldt, dat ze geen offerte meer hoeven te maken, omdat je sowieso afziet van de keuken. Eerst wachten tot de offerte klaar is, is ook niet de manier lijkt me.

Ma
door MartinusP - Jul 22, 2016 om 13:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

precies .
zo heb ik het gedaan.
topic gesloten voor mij.