fl
door flessebon Feb 10, 2016 om 20:32
Geldzaken & recht

Online opzeggen niet mogelijk

Bij steeds meer bedrijven kan je alleen maar telefonisch opzeggen. Zijn ze niet verplicht om online opzeggen aan te bieden als je op die manier klant geworden bent? Weet iemand hoe dit zit?

1424 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 10, 2016 om 20:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Helaas heeft de wetgever bedacht dat je net zo moet op kunnen opzeggen als dat je  je hebt aangemeld. Ben je de overeenkomst via de telefoon aangegaan, dan mag die ook via de telefoon worden ontbonden. Dat was dan om het de consument gemakkelijk te maken. Helaas heb je dan weinig bewijs van opzegging. Het beste is om zo'n telefoongesprek op te nemen. Dat mag zonder dat u het bedrijf daarover informeert. En vraag ook altijd om een bevestiging per mail. Overigens mag u het wel op een andere manier doen. Als u een aangetekende brief gebruikt dan is dat net zo geldig. Vermeld dan wel het klantnummer.

O ik lees nu dat u zich per mail heeft aangemeld. Dan moet u inderdaad de gelegenheid worden geboden om ook per mail af te melden. Als dat niet kan dan kunt u een klacht indienen bij consuwijzer.nl (google even)

fl
door flessebon Feb 10, 2016 om 20:47
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vond dat juist zo`n mooie oplossing dat je op dezelfde manier kon opzeggen. Nu proberen ze je om te praten via de telefoon. Kon de laatste keer alleen nog een formulier vinden met een zoekmachine en er stond bij het formulier dat dat binnenkort zou verdwijnen. Vandaar mijn vraag Zoekster.

zoekster1
door zoekster1 Feb 10, 2016 om 20:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

O flessebon, u bent het. Weer terug op het forum. (ik had even niet op de forumnaam gelet.) Ik ben het overigens met u eens als zowel de aanmelding per mail als de opzegging gaat. Ik zou liever hebben dat je altijd per mail zou moeten kunnen opzeggen. Ook als je je per telefoon hebt aangemeld.

fl
door flessebon Feb 10, 2016 om 20:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

Was even afwezig, maar zal af en toe weer aanschuiven :)

diumenge
door diumenge Feb 10, 2016 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 20:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Dat klopt helemaal (Wet van Dam)

Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?

Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via e-mail. 

Bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 20:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik heb eigenlijk die ervaring van jou niet. Bij welke bedrijven kun je niet online opzeggen dan?

zoekster1
door zoekster1 - Feb 10, 2016 om 20:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tele2

fl
door flessebon - Feb 10, 2016 om 21:05
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Heb dit gehad met een tijdschrift, een provider en een loterij. Waarbij ik moet aangeven dat de loterij wel een formulier had maar dat het lastig te vinden is en dat je daarna een paar keer moet bevestigen. Heb nu zo vaak gezien dat ze naar een telefoonnummer verwijzen dat het een ergernis werd.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Dan wordt het de hoogste tijd dat die eens aan hun jasje getrokken worden. Klacht indienen bij Consuwijzer. Begrijp wel waarom ze dat doen: proberen je vast te houden door een leuke aanbieding te doen. Neemt niet weg, dat dit gewoon niet klopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2016 om 21:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen
0

Carola@ U kunt nog bij heel veel bedrijven niet Online opzeggen. Is vastgelegd o.a. in hun voorwaarden en de beste manier is nog altijd per aangetekend verzonden brief met ontvangstbevestiging!

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2016 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen? Wat een onzin.Ik heb nog nooit iets aangetekend opgezegd en nog nooit problemen gehad met opzeggingen.

Volgens hun eigen site kan je ook bij Tele2 online opzeggen overigen (via MijnTele2). Of het werkt weet ik niet, zit niet bij Tele2.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2016 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

@gerrit

U wilt de post maar aan het werk houden met overal een aangetekende brief naartoe;-)

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 21:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

@Gerrit: ik verstuur nooit aangetekende brieven. Nergens voor nodig. Zonde van het geld. Online opzeggen of via e-mail, werkt prima.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer