Online opzeggen niet mogelijk
Bij steeds meer bedrijven kan je alleen maar telefonisch opzeggen. Zijn ze niet verplicht om online opzeggen aan te bieden als je op die manier klant geworden bent? Weet iemand hoe dit zit?
Helaas heeft de wetgever bedacht dat je net zo moet op kunnen opzeggen als dat je je hebt aangemeld. Ben je de overeenkomst via de telefoon aangegaan, dan mag die ook via de telefoon worden ontbonden. Dat was dan om het de consument gemakkelijk te maken. Helaas heb je dan weinig bewijs van opzegging. Het beste is om zo'n telefoongesprek op te nemen. Dat mag zonder dat u het bedrijf daarover informeert. En vraag ook altijd om een bevestiging per mail. Overigens mag u het wel op een andere manier doen. Als u een aangetekende brief gebruikt dan is dat net zo geldig. Vermeld dan wel het klantnummer.
O ik lees nu dat u zich per mail heeft aangemeld. Dan moet u inderdaad de gelegenheid worden geboden om ook per mail af te melden. Als dat niet kan dan kunt u een klacht indienen bij consuwijzer.nl (google even)
Vond dat juist zo`n mooie oplossing dat je op dezelfde manier kon opzeggen. Nu proberen ze je om te praten via de telefoon. Kon de laatste keer alleen nog een formulier vinden met een zoekmachine en er stond bij het formulier dat dat binnenkort zou verdwijnen. Vandaar mijn vraag Zoekster.
O flessebon, u bent het. Weer terug op het forum. (ik had even niet op de forumnaam gelet.) Ik ben het overigens met u eens als zowel de aanmelding per mail als de opzegging gaat. Ik zou liever hebben dat je altijd per mail zou moeten kunnen opzeggen. Ook als je je per telefoon hebt aangemeld.
Was even afwezig, maar zal af en toe weer aanschuiven :)
Dat klopt helemaal (Wet van Dam)
Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Bijvoorbeeld via e-mail.
Bron: https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging
Heb dit gehad met een tijdschrift, een provider en een loterij. Waarbij ik moet aangeven dat de loterij wel een formulier had maar dat het lastig te vinden is en dat je daarna een paar keer moet bevestigen. Heb nu zo vaak gezien dat ze naar een telefoonnummer verwijzen dat het een ergernis werd.
Dan wordt het de hoogste tijd dat die eens aan hun jasje getrokken worden. Klacht indienen bij Consuwijzer. Begrijp wel waarom ze dat doen: proberen je vast te houden door een leuke aanbieding te doen. Neemt niet weg, dat dit gewoon niet klopt.
Carola@ U kunt nog bij heel veel bedrijven niet Online opzeggen. Is vastgelegd o.a. in hun voorwaarden en de beste manier is nog altijd per aangetekend verzonden brief met ontvangstbevestiging!
@Gerrit: ik verstuur nooit aangetekende brieven. Nergens voor nodig. Zonde van het geld. Online opzeggen of via e-mail, werkt prima.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer