mw
door mwitteman@wigrobv.nl Feb 6, 2016 om 20:06
Geldzaken & recht

Onterechte brief interim justitia

een medewerker heeft in dec een brief ontvangen van interim justitia met een schuld aan t-mobile uit 2004. Hij heeft in paniek direct €1400 betaald waarmee de gehele schuld (veelvoud) afgelost zou zijn.
na het lezen van deze brief en zien van de uitzending vraag ik mij af of dit bedrag nog is terug te vorderen daar dit in mijn ogen niet eens op hem van toepassing is

2027 7 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 7, 2016 om 01:01
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Door te betalen heeft de medewerker de schuld erkent. Zoals ook uit het programma blijkt  dienen schulden betald te worden maar verjaard het recht om de schuld middels dwangmiddelen in te vorderen.
De medewerker zou IJ een brief kunnen sturen waarin hij stelt dat bij het raadplegen van zijn adminstratie bleek dat er geen schuld bij T-Mobile was maar de kans is groot dat IJ vervolgens zal zeggen "Stuur de bewijzen maar op".

ro
door ronny530 - Feb 7, 2016 om 09:06
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Het lijkt mij dat de medewerker wist dat er ooit een vordering van T-mobile is geweest want anders was de medewerker wel in verweer gegaan. In de uitzending werd ook gezegd dat na verjaring de schuld overgaat in een natuurlijke verbintenis, de schuld verdwijnt niet maar is niet meer opeisbaar. De medewerker heeft de schuld betaald en dus erkend dat er een schuld was, na de betaling wordt het dossier gesloten en valt er niets meer terug te vorderen.

pe
door pedro zuidema - May 11, 2016 om 13:53
2 Antwoorden / Vragen

Heb van Via buy een credit card.
Maar later moest je 75 euro betalen.
Vele mails naar via buy maar nee geen antwoord alleen betalen.
Nu bij Intrum Justitia of ik dan even 130 ga betalen.

r.kemperman
door r.kemperman May 11, 2016 om 14:05
423 Antwoorden / 4 Vragen

Voor een Via Buy card moet je eenmalig een bedrag betalen (89,70) voor drie jaar gebruik.
Dit staat duidelijk op de prijzenpagina
U heeft deze kaart gekocht en moet deze dus betalen.
Aangezien u dat waarschijnlijk niet heeft gedaan, krijgt u dus een incasobureau met verhoging
Advies? Snel betalen andees wordt het nog duurder.

Hoogwaardige prepaid-kaarten hoeven niet duur te zijn. De VIABUY Prepaid MasterCard is vrij van jaarlijkse kosten voor de eerste drie jaar.
Anders dan de meeste vergelijkbare Prepaid-producten is de VIABUY prepaid MasterCard geldig voor drie jaar. Pas na drie jaar en vernieuwing van uw kaart wordt u een jaarlijks bedrag van slechts 29,90 euro in rekening gebracht.
In de prijs van 89,70 euro voor de eenmalige uitgifte van de kaart zit de personalisatie in goud of zwart inbegrepen van uw opgedrukte hoogwaardige premium design MasterCard kaart.
Dit bedrag zal van uw kaart worden afgehouden van zodra u ze voor de eerste maal oplaadt met 90 euro.

ha
door halex - May 11, 2016 om 15:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe kan je nou in paniek iets betalen. Als je in paniek bent, ben je nauwelijks meer in staat rationeel te handelen. Laat staan alle handelingen te voltooien die internetbankieren van je vraagt. Dus uw medewerker heeft rustig betaald. Het zal aan mij liggen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n fors bedrag betaalt, terwijl hij/zij twijfelt aan de juistheid van de vordering. Mijns inziens is het aannemelijk dat hij/zij wist dat er nog een schuld was. Die schuld is, met alle bijkomende kosten, nu afbetaald. Hoe oud de schuld is, doet er niet toe. Schulden verdwijnen niet zonder tussenkomst van de rechter. Alleen het recht om invorderingsmaatregelen te treffen verjaart.

pe
door pedro zuidema - Jun 6, 2016 om 16:29
2 Antwoorden / Vragen

wat kun je doen tegen Graydon.
Had een auto gehuurd via snappcar en de volgende dag belde de persoon op dat er schade is.
Of ik even 1100 euro wil betalen.
Voor schade die ik niet heb gemaakt en waar de ander niks van heeft gezegd.

marita5
door marita5 Jun 6, 2016 om 18:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Pedro Zuidema , open zelf een topic met deze vraag , zo krijgt u  geen reacties ( klik bovenaan in de rode balk op stel een vraag )

hutch
door hutch Jun 6, 2016 om 20:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nou vooruit..... U heeft die auto ingeleverd. Ik neem aan dat er op dat moment (van inlevering) geen schade bekend was. Dan heeft dat bedrijf/eigenaar de bewijslast. Nu zij dat pas de volgende dag claimen, zal het wel heel erg moeilijk zijn, om te bewijzen dat die schade door u doen of laten ontstaan is. M.a.w. pech voor dat bedrijfje / eigenaar. Maar.... ik lees ook dat de auto's all-risk verzekerd zijn: "Met de uitgebreide verzekering van Allianz ben je gedekt voor schade en pech." Dus hoezo 1100 euro schade??

pe
door pedro zuidema Jun 9, 2016 om 18:55
2 Antwoorden / Vragen

De auto had ik via snappcar gehuurd bij een persoon.
De auto stond stil op een parkeerplaats van een verpleeghuis.
De persoon van de auto beld mij de volgende dag op, je hebt schade.
Dat is inmiddels opgelopen naar meer dan 1100 euro dat loopt nu bij incasso van Graydon.
De auto was verzekerd bij centraal beheer.
Een persoon die niks heeft achtergelaten of ik even meer dan 1100 wil betalen.
Zat lang in de ww een paar maanden bijstand.
Nu een baan met laag inkomen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 6, 2016 om 23:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Buiten alle commentaren om vind ik het prijzenswaardig dat u voor een medewerker opkomt.
Top
Diewilik

HR
door HRobert - Jun 14, 2016 om 12:03
1 Antwoorden / Vragen

zomaar in paniek raken is nooit een goed idee. Ik denk dat dit vooral een dure leerschool voor je is om medewerkers eerst langs jou te laten komen met dit soort beslissingen.

Je kunt natuurlijk altijd proberen terug te vorderen, maar ik schat je kansen niet heel hoog. Wij hebben ook te maken gehad met dit bedrijf en communiceren is niet hun sterkste kant.

Veel succes!