el
door els egberts3@gmail.com Jul 22, 2016 om 13:03
Geldzaken & recht

Onterechte incasso

mijn ex is tot 2 keer toe via de rechtbank verplicht om de achterstallige huur plus kosten te betalen ,hij doet dit niet ,en ik word verplicht te betalen,heb al brief gestuurd naar kamer voor gerechtsdeurwaarders maar niets helpt ,moet het onderling maar uitzoeken , maar er is een gerechtelijke uitspraak geweest, dit klopt toch niet

929 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 22, 2016 om 13:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Els Egberts3 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_gijzeling

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2016 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er echt een vonnis is van de rechter, kan een deurwaarder dat vonnis ten uitvoer leggen, door bijvoorbeeld beslag te leggen enzovoort.

Maar ik begrijp het niet helemaal. U woont in een huurhuis, waarvan uw ex de huur moet betalen? En wie heeft dan die vordering ingesteld bij de rechtbank?

En door wie wordt u nu verplicht te betalen?

da
door datzoekikop Jul 22, 2016 om 13:22
251 Antwoorden / Vragen

Mogelijk dat de ex nog een paar maanden de halve huur moet betalen omdat de huur toen nog gezamenlijk was en de scheiding niet rond was?

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2016 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Huisbazen rekenen niet met halve huren. De huurder(s) die op het huurcontract staat(staan) moeten betalen. En als je getrouwd bent, ben je automatisch medehuurder. Dus als de een daar blijft wonen, moet die betalen.

da
door datzoekikop Jul 22, 2016 om 14:04
251 Antwoorden / Vragen

Mogelijk dat de ex nog een paar maanden de halve huur moet betalen aan de ander omdat de huur toen nog gezamenlijk was en de scheiding niet rond was?

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2016 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar zou de Ts twee keer een rechtzaak over zijn gestart? En de Ts schrijft: " Ik word verplicht te betalen."

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Jul 24, 2016 om 09:54
34 Antwoorden / 3 Vragen

Het antwoord kunt u krijgen bij het Juridisch Loket. Maak telefonisch een afspraak en ga naar de afspraak. Uw beschrijving is te algemeen en bij het Juridisch loket kunt u uw vraag toelichten.