Lo
door Lous77 Sep 28, 2016 om 17:45
Geldzaken & recht

Onterechte vordering van incassobureau betaald, kan ik nu fluiten naar m'n geld?

Ik heb een onterechte vordering gekregen van een incassobureau, van een rekening van Hostway (ja ja, die inderdaad...) die ik gewoon betaald heb.
Omdat de brief van het incassobureau nogal intimiderend was, heb ik maar betaald, met de gedachte dat ik het wel weer terug krijg als blijkt dat het niet klopt.
Nu ik het internet afstruin naar info over incassobureaus, onterechte vorderingen en juridisch advies, krijg ik het toch wel benauwd..
Ik heb wel een brief per e-mail en per post aangetekend verstuurd aan het incassobureau dat ik onder protest betaal en binnen 2 weken een oplossing verwacht, maar ik vraag me af of ik mijn geld ooit nog terugzie :-(

1371 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoezo was die vordering dan onterecht? U bent dus blijkbaar een makkelijk slachtoffer, als een incassobureau u maant, betaalt u maar. Waarom? Iedereen kan een incassobureau beginnen, dat stelt niets voor.

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2016 om 17:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als u zelf betaald heeft storneert u het toch? Als u er tenminste wel zeker van bent dat.... de rest kunt u zelf invullen.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Storneren kan niet als je zelf betaald hebt.

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 19:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Oh stom, overheen gelezen. Sorry. Zal je even plussen.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen punt toch?

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 21:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk wel als u de afkeurende antwoorden leest onder @edrick3. Ben blij dat ik niet voor het Hoger Gerechtshof een verklaring moet afleggen.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niks van aantrekken, we worden toch vorstelijk betaald als medewerkers? Op het volgende personeelsfeestje gewoon hun oren wassen. :-))

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 22:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, toen Freya nog op de site was: vroeger werd er wel eens een samenkomst van de forumleden georganiseerd om elkaar te leren kennen Weet ook hoe zoiets verliep, althans: de legende (story).

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom betaal je die dan 'gewoon'? Niet zo slim. Als ik al een naar mijn idee onterechte vordering zou krijgen betaal ik die echt niet zomaar.
ik vraag me af of ik mijn geld ooit nog terugzie
Tja, dat zal wel een probleempje worden.....

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Een betaling die je zelf gedaan hebt kun je NIET storneren!

ja
door jackyh Sep 28, 2016 om 18:08
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dacht ik ook al.

uwjurist
door uwjurist Sep 28, 2016 om 19:33
1043 Antwoorden / 0 Vragen

juist

diumenge
door diumenge Sep 28, 2016 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

correct

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 19:41
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ik heb aan @tijger geschreven er overheen te hebben gelezen dat TS zelf betaald heeft. Wie niets doet maakt ook geen fouten, okay?

Lo
door Lous77 - Sep 28, 2016 om 18:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag waarom het onterecht is, is niet relevant.
Het hostingbedrijf heeft een administratieve fout gemaakt, waar ik de dupe van ben geworden.
Misschien te naïef inderdaad om de vordering maar gewoon te betalen, maar als je een brief krijgt waarin van alles geroeptoeterd wordt over hoge gerechtelijke kosten en een BKR-registratie, word je daar best zenuwachtig van kan ik vertellen.

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2016 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zeker naïef, ik zou helemaal niet zenuwachtig worden van zo'n brief als ik zeker wist dat de vordering onterecht was. Vandaar dat men wil weten waarom de vordering onterecht was.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het hostingbedrijf heeft een administratieve fout gemaakt, waar ik de dupe van ben geworden.

Dan moet je dus bij dat hoistingbedrijf aan de bel trekken en die moeten die administratieve fout dan rechtbreien en de (onterechte?) vordering intrekken bij dat incassobureau.

Lo
door Lous77 - Sep 28, 2016 om 18:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan.
Ik heb een heel dossier aan onbeantwoorde e-mails, telefonisch zijn ze niet bereikbaar en op mijn aangetekende brief heb ik geen reactie gekregen.

ha
door halex - Sep 28, 2016 om 18:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door Lous77 - 28 sep. 2016 om 18:13
De vraag waarom het onterecht is, is niet relevant.

Dat lijkt me wel. Want het incassobureau zal gewoon zeggen dat u de vordering erkend heeft door te betalen. Overigens hebt u verder niets met dat bureau te maken, die werken in opdracht van Hostway. U zult aan Hostway uit moeten leggen dat u nu dubbel betaald heeft en dat u kosten hebt betaald die niet in rekening gebracht hadden moeten worden. En Hostway zal, als u gelijk blijkt te hebben, u terug moeten betalen.