jl
door jlabohm - 02 Dec 2011 om 13:03
Geldzaken & recht

Onvanger betaalt post nl

Ik heb kennelijk een stuk post ontvangen wat onvoldoende gefrankeerd was. Op een ander tijdstip wordt mij op een afzonderlijk verstuurd kaartje gemeld dat ik de niet betaalde porto over een stuk moet betalen. Over welk stuk het gaat blijkt uit een kopie van het stuk op de website ( je zal toch geen toegang tot internet hebben). Daarop staat een naam van een stichting die ik niet ken... Dit was mi reclamedrukwerk en heb ik weggegooid.
POSTNL zegt dat ik verplicht ben om te betalen voor dit stuk, waar ik nooit om heb gevraagd.
Mag dat?

4580 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door tdehond - 02 Dec 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat mogen ze doen, maar ik betaal nooit. Ik ben nog in blijde afwachting van een handtekening retourkaart en andere post die nooit bezorgd is.

Ik kan dus nog heel wat ongefrankeerde post ontvangen voordat de rekening met Post NL vereffend is.

Bovendien ben ik de ontvanger en ik heb niet ongefrankeerd verzonden. Deze rekening moeten zij m.i. indienen bij de verzender.

door stacey - 02 Dec 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=jlabohm schreef op vrijdag 2 dec 2011, 13:03]Mag dat?


Nee, dwingen kunnen ze je niet, vragen mogen ze wel.........
De verzender betaald port/verzendkosten en niet de ontvanger,
als Post.nl er voor kiest het toch onvoldoende of niet gefrankeerd af te leveren is dat hun probleem.......
Ik gooi dat soort `boetes` van ongegefrankeerde mail in de prullebak, niet mijn fout/probleem....
nooit iets over gehoord verder, proberen kunnen ze het natuurlijk altijd..........

door zwemmer - 02 Dec 2011 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Not impressive. Weggooien. Verwijs post.nl naar de afzender als dit aan de orde mocht zijn (postbode aan de deur). Een rare goochelaar die dit bedenkt.

Zwemmer

rj
door rjw - 02 Dec 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is toch niets nieuws? Vroeger plakte de PTT al van de kaartjes op verkeerde gefrankeerde post.

ha
door hans2909 - 04 Dec 2011 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat vooral ergerlijk is, is dat de kaart van PostNL geen informatie verstrekt anders dan hoe je kunt betalen. Je moet vervolgens zelf op zoek op internet om te zien waar je hierover kunt klagen. Ik ontving onlangs een poststuk "Port Betaald" dat desgevraagd volgens PostNL in de oranje brievenbus zou zijn gegooid i.p.v. via het postkantoor aangeboden, maar wie kan dat bewijzen? Daarbij schrijven ze op hun website expliciet dat in dat geval de afzender de porto moet betalen als die bekend is. In mijn geval stond de afzender met groot logo en adres op de envelop (grote verzekeraar) en toch krijg ik een kaart om de porto te voldoen.
Een andere optie is kennelijk om het betreffende poststuk te weigeren, maar als je dat poststuk samen met de kaart van PostNL in je brievenbus vindt, hoe weiger je die dan? En als ik die dan bijvoorbeeld beide teruggooi in de oranje brievenbus, ben ik dan ineens niets meer verschuldigd volgens PostNL? En gaan ze dan wel ineens achter de afzender aan? Ik vind het een vreemde gang van zaken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
heijl142 - 07 Feb 2016 om 12:21
Geldzaken & recht

Inhouding pensioen bij uitkering

Mag de gemeente mijn klein pensioen van 120 euro inhouden op mijn wia uitke?
rering Lees meer

ma
marja smits - 08 Feb 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel kl ... Lees meer

Gr
Grensjager2 - 06 Feb 2016 om 15:20
Geldzaken & recht

Grond duurder verkopen en woning op 0% winst zetten

Wij hebben onze woning en grond apart bij de notaris laten passeren. Dit kwam door omstandigheden van de bouwer [Deze ging na de bouw van de woning failliet. Achteraf zijn dan vele handeling te verklaren]. Als wij de woning in de toekomst willen verkopen dan zouden wij in principe de grond duurder kunnen verkopen ten opzichte van de woning. De grond hebben wij direct betaald en daar berust geen hy ... Lees meer