sa
door sarlin Jul 16, 2008 om 23:05
Geldzaken & recht

OP ZOEK NAAR GELIJKE SITUATIES IVM SCHUMAN INCASSO, DIREKTBANK, AEGON paspoort FRAUDE!!

Goh waar moet ik eigenlijk beginnen.

In 2002 is er op mijn naam een krediet van 15.000 euro afgesloten bij de direktbank (onder afab geldservice).Hiervoor is gebruik gemaakt van een paspoort.Zomaar ineens ontving ik van Schuman incasso brieven, nu in 2008 dreigen ze met beslaglegging, en is er een brief naar mijn werkgever gestuurd, zonder dat ik gedagvaardigt ben, of op de hoogte gesteld.maar het gaat hier om FRAUDE.

De gemeente heeft mij laten weten dat mijn paspoort (deze was ik kwijt) is ingenomen, 6 weken voordat het krediet is afgesloten.Daarnaast staat er op mijn naam een postbank rekening, waar ik niets van weet.Toen ik bij het incasso bureau schuan kopieen van de bewijsstukken opvroeg, kreeg ik een loonstrookje van een bedrijfwaar ik nooit gewerkt heb.Dit bedrijf heeft mij ook laten weten dat ik dit loonstrookje vervalst is.

En als klap op de vuurpijl sta ik op het afgesloten krediet , en op de postbank rekening en op t loonstrookje ingeschreven bij de gemeente arnhem.Nu heb ik een gba afschrift, waaruit blijkt dat ik hier nooit heb ingeschreven gestaan.Als ik kontakt heb met de postbank krijg ik te horen, dat alle bankafschriften (en waarschijnlijk pinpas) zijn verstuurd naar een heel ander adres, ook in arnhem.op t bank afschrift is te zien dat ik op de antillen ben geweest en daar geld heb opgenomen.Ik ben hier alleen niet geweest, en dat kan ook niet zonder paspoort(aangezien deze al was ingenomen).Ik heb het incasso bureau op de hoogte gesteld, en ik ben druk bezig met het bewijzen van mijn onschuld, maar schuman heeft in de periode van 2002 tot 2008 het verschuldigde bedrag verhoogt naar over de 25.000 euro.Dat is dus EEN STIJGING VAN 10.000 EURO BINNEN 6 JAAR!!!

Mocht iemand deze of een soortgelijke situatie kennen of hebben meegemaakt.ivm direktbank, aegon vliegwielcontract,schuman incasso, dan hoor ik t graag.Het moct dan duidelijk zijn dat er iemand met mijn gegevens aan de haal is gegaan, en waarschijnlijk van t geld van een zonnige vakante heeft genoten, maar ik heb een sterk vermoeden dat er toch ECHT IETS NIET KLOPT bij de direktbank, schuman incasso en aegon.

wellicht weet iemand of er een link tussen deze 3 is???

alvast bedankt, sara

5915 8 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 16, 2008 om 23:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk zomaar dat de enige link is tussen dit alles, de oplichter die je paspoort misbruikt heeft. Verder vind ik het wel een tikje slordig dat een "ingenomen" (?) paspoort geaccepteerd is voor een nieuw te verstrekken krediet, alsmede vervalste paperassen. Het lijkt mij dat je behoorlijk sterk staat.

Wel een beetje schrikken wat ze al met een simpel ding als een gestolen/verloren paspoort kunnen veroorzaken.

lottesanne
door lottesanne - Jul 17, 2008 om 09:31
438 Antwoorden / 47 Vragen

Een beslaglegging mag alleen via de rechter. Wanneer Schumann dit buiten jouw weten om doet, zijn ze fout bezig. Nu kan het natuurlijk zijn dat zij de mededeling van beslag naar het verkeerde adres, nl. die van de oplichter hebben gestuurd. Vraag de deurwaarder alsnog om de beslaglegging. Wanneer de rechtzaak nog moet dienen, zorg je ervoor dat je hierbij aanwezig bent en overleg aan de rechter alle bewijsstukken en vertel hem je verhaal. Jij kunt toch aantonen hoe het e.e.a. zit en dat er dus duidelijk is gefraudeerd met je paspoort. Doe bovendien aangifte bij de politie.

ch
door christiaan1946 - Jun 13, 2013 om 15:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte .
Ik heb in 1987 een lening aan gegaan bij de Albank van F10.000 .voor een bedrijfs auto.
ik had een koeriers bedrijfje .met steun van de gem. Kampen .ik had een auto maar daar was het laadvermogen tehoog 1000k.g,dat mocht niet van r.w.d.het moest 500 k.g zijn .Dus moest ik geld hebben .voor een kleine auto .Van daar de lening.
Na een jaar of twee moest ik stoppen omdat er geen werk meer was ./en kwam weer in de bijstand ,\
En kon niet meer voldoen aan de Albank.
Maar ik had wel F.9.500 afgelost . Er moest nog rente en kosten betaald worden .
en dat had ik niet ,Het is voor rechtbank geweest dat was in 1991,.door onstandigheden was ik niet aan wezig/.wat jammer is ! Na +/- een jaar kwam er iemand van de bank ,of ik kon betalen ,nee dus.
Hij is weg gegaan .En heb ruim 13 jaar niets gehoord.!maar er kwam een aanmaning van SCHUMAN,
of ik even € 14,000 wilde betalen .Vandaag kwam er weer een nu een van €16.000.binnen vijf dagen betalen of anders!!!. ik weet niet , P.S om dat ze 13 jaar niets van zich hebben laten horen kwam door mij .ik was aan het zwerven ,Maar dat moesten bij gerecht voor deurwaarders/incasso,te A.dam .toegeven dat het niet zo was,
Ik weet niet wat ik moet doen ,HELP,

zoekster
door zoekster - Jun 13, 2013 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

1991 is 22 jaar geleden niet 13 jaar.

P.S om dat ze 13 jaar niets van zich hebben laten horen kwam door mij .ik was aan het zwerven ,Maar dat moesten bij gerecht voor deurwaarders/incasso,te A.dam .toegeven

waneer is dat toegegeven en hoe, per brief?

ch
door christiaan1946 - Jun 13, 2013 om 16:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 jun 2013, 16:02]1991 is 22 jaar geleden niet 13 jaar.

P.S om dat ze 13 jaar niets van zich hebben laten horen kwam door mij .ik was aan het zwerven ,Maar dat moesten bij gerecht voor deurwaarders/incasso,te A.dam .toegeven

waneer is dat toegegeven en hoe, per brief?

dearagain
door dearagain - Jun 13, 2013 om 16:43
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*eerst maar eens opvragen, waar dat bedrag op gebaseerd is en hoe dat bedrag is samengesteld

zoekster
door zoekster - Jun 13, 2013 om 16:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou eerst maar eens uitzoeken of de boel niet is verjaard.