Ro
door RonMolenschot Jul 11, 2016 om 11:33
Geldzaken & recht

Oplichter slotenmaker

Willen jullie nog eens aandacht besteden aan malafide(?) slotenmakers.

ik vermoed dat slotenmakers, die onder één  bedrijfsnaam opereren ,misbruik maken van de noodsituatie
Ons is het nu volgende vorige week overkomen, de voordeur ging niet meer op slot. wat bleek het slot van de driepunts-sluiting was stuk , kostprijs € 711,40 euro contant afrekenen voor 40  minuten werk. .
Dit exorbitant hoge bedrag door 24H slotenmakers  werd pas bij komst, medegedeeld en moest vanwege noodsituatie door mij geaccepteerd worden.
De man gedroeg zich zeer agressief en was op zijn minst gezegd aardig!! Onder dwang moest mijn vrouw tekenen voor het uiteindelijke bedrag. Waarvan een aanbetaling van de dag ervoor maar liefst al 200,00 euro bedroeg. Op de dag van het vervangen van het slot vroeg deze zelfde man nog eens een bedrag van 511,40 wat te samen op 711,40 komt. Bizar dat we hierin zijn getuind...Maar ik zeg erbij de persoon was uiterst agressief en voor geen reden vatbaar..!!
Wij hebben aangifte gedaan bij de plaatselijke politie , maar die kan niks doen omdat de reparatie al is uitgevoerd en de persoon met de noorderzon is vertrokken

11860 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2016 om 11:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit exorbitant hoge bedrag door 24H slotenmakers  werd pas bij komst, medegedeeld en moest vanwege noodsituatie door mij geaccepteerd worden.

Je hebt dat bedrag toch zelf geaccepteerd.
Noodsituatie?
€ 200 vooraf betalen?
En je schrijft dat slot pas de volgende dag is vervangen .....

En voor contact met de redactie moet je onderaan deze pagina onder Service op Contact klikken.

da
door datzoekikop - Jul 11, 2016 om 11:41
251 Antwoorden / Vragen

Voor dit soort vragen: neem contact op met Contact

Een slotenmaker/deuropener op 24 uur service is altijd duurder als "gewoon", ook heeft deze kennelijk een mogelijk duur slot moeten plaatsen. Maar het blijft veel geld.

ww
door www - Jul 11, 2016 om 11:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er is onlangs door Rambam een uitzending gemaakt over oplichting door slotenmakers. Deze aflevering is misschien nog wel terug te kijken. Ik heb met verbazing zitten kijken hoe deze slotenmakers mensen oplichten. U bent dus echt niet de enige die dit overkomen is.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 11, 2016 om 14:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@www ik heb die uitzending met open mond zitten kijken, ze drukken per dag gewoon 100 x op de google link van hun collega's om zo de kosten voor adverteren enorm op te voeren. Wat een fout volk zeg. En altijd onder druk laten ze je betalen, maar ja je wil je huis in, even flipperen, 20 seconden werk dik € 300. Asociaal !!!

Diewilik

gerbera
door gerbera - Jul 11, 2016 om 11:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar waarom moet Kassa hier aandacht aan besteden. U heeft zich laten overdonderen en had direct moeten weigeren. Zeker na de belachelijk hoge aanbetaling. Ik begrijp dat de man een of meerdere dagen later kwam om het slot te vervangen dus zo'n noodsituatie zal het niet geweest zijn. U had dus vooraf prijsopgave moeten vragen en als de man zo agressief was de politie er bij moeten halen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2016 om 11:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een herkenbaar probleem voor het afromen in noodsituaties.......Ik zie maar één oplossing: vooraf meer aandacht gaan schenken aan de reeds bestaande  KEURMERKEN

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2016 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet oud nieuws. En omdat u er weer "ingetuind" bent, moet Kassa hier aandacht aan schenken. Er is op tv al een hele uitzending aan gewijd door Rambam. Dus hoeveel aandacht wilt u hebben.

En zo'n "nood" was het blijkbaar ook niet.

reflecs
door reflecs - Jul 11, 2016 om 12:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor wie de uitzending van Rambam gemist heeft:http://www.npo.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107

Tip van de Fraudehelpdesk:
Kijk op internet of in de Gouden Gids niet naar de grote advertenties, maar juist naar de kleine reclame-uitingen. De regionale vakmannen adverteren klein, omdat zij geen dure advertenties kunnen betalen.

Cookies
door Cookies - Jul 11, 2016 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook in Tros Opgelicht al 2x aan de orde geweest. http://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/detail/7577/

Maar ja, als niemand kijkt naar die uitzendingen en maar blijven bellen naar de 1e de beste paginagrote advertentie, heeft weer een uitzending geen enkele zin.

Stukje tekst uit de link:
Leadbedrijf
Tussen de beller en het callcenter zit een zogenaamd leadbedrijf, een soort tussenstation dat ervoor zorgt dat de slotenmaker bovenaan in een zoekmachine komt te staan. Als het gesprek langer dan 40 seconden duurt dan moet het slotenbedrijf het leadbedrijf 15 euro betalen. Dus houdt men de gesprekken kort of belt zo nodig terug. Bijkomend voordeel is dat de klanten geen tijd krijgen om moeilijke vragen te stellen, bijvoorbeeld over prijzen.

ja
door jackyh - Jul 11, 2016 om 13:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hier is nu niets meer aan te doen maar ik zou u het volgende aanraden als u een woning huurt. Ik heb destijds aan de Beheerder van de flat waar ik woon gevraagd met welke slotenmaker zij werken. Deze naam heb ik genoteerd voor het geval dat. Voordeel: de slotenmaker wil zo'n opdrachtgever niet graag kwijt en zal u zeker geen oor aannaaien.