He
door Helmkruid May 28, 2016 om 11:32
Geldzaken & recht

Oplichting telefoon met 09091999

Ik ben voor ongeveer voor 5000 euro op gelicht doordat 09091999 nummers van mij gedurende een paar jaar systeemmatisch geld afschreef van mijn rekening. Ik ben door de KPN begin van dit jaar via sms op de hoogte gesteld van de hoge bedragen. KPN zegt niks te kunnen doen. Het geld is niet terug te vorderen. We zijn al met rechtsbijstand bezig maar ook die kan geen coulance krijgen om de schade te vergoeden. Wie weet waar ik hiermee terecht kan of hoe ik het verder moet aanpakken.

1697 5 Rapporteer

ja
door jackyh - May 28, 2016 om 12:14
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is dat voor nummer en hoe kennen ze uw bankrekeningnummer? Heeft u werkelijk geen gebruik van dit nummer gemaakt of vielen de kosten achteraf tegen.

hansje klein
door hansje klein - May 28, 2016 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Begin met het maandelijks controleren van uw afboekingen bij ........

Meld uw ervaringen op het meldpunt fraude ......

Doe aangifte ......

Controleer uw App's en ga er met nieue voorzichtig mee om ......

Laat uw rechtsbijstandsadvocaat niet meer met rust .......

Tenslotte: Ervaringen en berichten met hetzelfde nummer van andere  betroffenen

tijger1
door tijger1 - May 28, 2016 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een paar jaar? Nooit naar uw bankrekening gekeken dan?

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2016 om 15:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe kunt u nou  jarenlang afschrijvingen niet hebben opgemerkt.? Dat gaat mijn inbeeldingsvermogen echt te buiten. Maar ook mijn verstand zegt dat dit niet normaal is. Ikzelf check minimaal een paar maal per week mijn internetbankieren ik zie iedere euro die binnenkomt of eruit gaat en hou op die manier overzicht.
Als de rechtsbijstand ook al niets ziet in deze zaak zou ik maar betalen en het nummer niet meer bellen.

Het gaat hier over online gokken en je koopt je credits door naar dit nummer te bellen. Als u niet belt krijgt u geen credits het gaat niet om een SMS dienst die wekelijks iets stuurt. Maar omdat u koopt als u belt moet er dus regelmatig gebeld zijn

http://www.fruitautomatenonline.net/artikelen/betalen.html

Ma
door Mat Matheij - May 28, 2016 om 21:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

De antwoorden zijn al gegeven. Ongewenste sms diensten kunnen via Payinfo geblokkeerd worden. Hoe kunt U in vredesnaam een dergelijk hoog bedrag automatisch hebben laten afschrijven nog onafhankelijk van wie hiervoor in feite verantwoordelijk voor zou zijn. Bij dit soort verhalen zou ik het geheel blokkeren in plaats van afwachten. U bent vreselijk onachtzaamheid geweest. En dat valt alleen U te verwijten. Daar kan dit forum niets aan veranderen. KPN evenmin. Dit soort verhalen komt vaker voor. Soms is de provider deels schuld maar niet klagen na een jaar.