xn
door xnm Jun 15, 2017 om 20:22
Geldzaken & recht

Oppassen 7-14 dagen, hoeveel betalen

Ik moet binnenkort op zakenreis, en ik heb een oppas. Zij past al een jaar op en is 21 jaar. Hoeveel moet ik haar betalen voor 7 dagen? Het gaat om een kindje van 3 jaar oud, die 2 dagen in de week op het KDV zit. Verder verblijft de oppas in mijn huis, wat is redelijk om te betalen? ( los van de boodschappen)?

3200 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2017 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 16, 2017 om 19:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tientje per uur is een gangbaar tarief.
De nachtelijke uren worden uiteraard minder betaald. De uren dat de kids naar de opvang zijn en ze alleen moet brengen en halen zou ik in overleg doen.
Of........u spreekt een tarief voor de hele week af bijv €250 o.i.d.

getty
door getty Jun 16, 2017 om 19:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind€750-1000  voor een hele week zorg en verantwoording terechter.

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2017 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. € 250,00 voor zeven dagen en nachten? Kom nou toch.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 16, 2017 om 23:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat ben ik.blij dat ik o.i.d. erbij heb gezet. 250 euro is inderdaad aan lage kant maar het gaat om 5 dagen.
Kindje is 2 volle dagen naar opvang.
Ik vind €1000 wel aan de.pittige kant.
Maar goed.niemand gaf een indicatie dus nu komt de vraag in ieder geval tot leven.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2017 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Twee dagen opvang overdag.

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2017 om 19:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

500 euro

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2017 om 21:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch geen oppas? Een oppas is iemand die een paar uur op kinderen past als de ouders bijv. een paar uur weg gaan.
Dit is de volledige zorg van een kind van 3, dat is nogal een verantwoordelijkheid en 24 uur op 7 dagen paraat zijn. Ik vind iemand van 21 jaar daar ook vrij jong voor.
Zie de reactie van @getty.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 17, 2017 om 00:06
355 Antwoorden / Vragen

Beste XNM,

Het minimumloon voor een 21-jarige is op fulltime basis €1.124,91 bruto per maand. Als u de oppas normaal gesproken meer betaald dan €6,49 per uur houdt u dat hogere bedrag aan, anders het minimumloon.

Uw oppas gaat zeven dagen lang voor uw kind zorgen. Ik ga er vanuit dat uw driejarige doorslaapt en er dus 's nachts alleen zorg nodig is in bijzondere gevallen. Een kind van drie slaapt gemiddeld ongeveer twaalf uur lang en u geeft aan dat uw kind twee dagen naar het KDV gaat, dus blijven er over vijf volle dagen van twaalf uur maakt zestig uur, plus brengen en halen KDV, plus oproepbaarheid gedurende de nachten en KDV.

Het loon voor de 60 uren zou dan afgerond ten minste € 390 moeten zijn, voor het brengen en halen KDV kunt u de reistijd berekenen plus een kilometertarief en dat erbij optellen. Vergeet niet de uren voor en na KDV mee te rekenen, ik weet natuurlijk niet hoeveel uur opvang uw kind krijgt. Blijft over de oproepbaarheid tussendoor, daar zou u een percentage van het loon voor kunnen nemen (10%?) of u spreekt hier zelf iets over af met haar. Dat ligt natuurlijk geheel aan jullie omgangsvorm.

Succes!

aurora1
door aurora1 - Jun 17, 2017 om 21:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dit idee toch maar eens heroverwegen. Is er geen vader, of zijn er geen grootouders waar het kind opgevangen kan wordenen, die lange periode kan logeren?
Deze 21-jarige zou ook de zorg voor het huis hebben, moeten weten wat te doen mocht er brand uitbreken, een overstroming komen, kind onverwachts acuut ziek met ziekenhuisopname, ongeval e.d. en dan over dat alles moeten beslissen als ware zij de wettelijk vertegenwoordiger. Ze zou genoeg geld voor het huishouden en de verzorging van u apart moeten krijgen en nog een extra bedrag voor eventuele noodgevallen. Hoe snel kunt u terug zijn in geval van nood?
En dan heeft u het zelfs over 7-14 dagen?  Ik vind niet dat u dit zomaar aan een 21-jarige over kunt laten en ik vind ook dat deze 21-jarige daar niet aan zou moeten willen beginnen.
Is er sprake van een contract en is deze 21-jarige wel ervoor verzekerd mochten zaken mis gaan?

pi
door pieterwolters Jun 17, 2017 om 23:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder was 20 toen ik geboren werd en werd zoals dat ging in die tijd huisvrouw. Kon zij die verantwoordelijk dan ook niet aan volgens jou?

tenormin
door tenormin Jun 17, 2017 om 23:49
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@pieterwolters, de vergelijking gaat niet echt op. Uw moeder was, jong of niet uw moeder, is heel anders dan oppas/nanny. Of ze de verantwoording al dan niet aankom, uw moeder moest wel.Wat @aurora1 stelt zijn wel degelijk zaken om goed te overwegen.

aurora1
door aurora1 Jun 18, 2017 om 16:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, +20.
Dank u u heeft het begrepen.

xn
door xnm Jun 25, 2017 om 01:10
2 Antwoorden / 6 Vragen

Deze jongedame in kwestie heeft SPW afgerond, is in het bezit van EHBO/BHV, heeft een auto, krijg apart huishoud geld van mij, en vanaf me huiskamer is het ziekenhuis al te zien. Het politiebureau is om de hoek, zowel de supermarkt als het kdv. Alles is binnen handbereik. Zij kan en wíl dit doen. Ze is er toe in staat en heeft veel ervaring.

het enigste wat ik vroeg was, wat er redelijk was om haar te betalen. Voor derest is alles in orde.

getty
door getty Jun 25, 2017 om 12:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat gaat u dan nu betalen?

aurora1
door aurora1 Jun 25, 2017 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En is dat dan voor een week of voor 14 dagen? Is dat dan zwart of met een dienstverband met verzekeringen, waarborgen, machtigingen e.d.?
Ik heb de indruk dat u niet begrepen heeft wat ik bedoel te zeggen en dat deze 21-jarige het ook niet goed overziet.

xn
door xnm Jun 27, 2017 om 16:35
2 Antwoorden / 6 Vragen

Deze 21- jarige heeft dit eerder gedaan bij haar vorige oppaskindje. Maar a fijn, daar gaat het niet om en om al het andere wat je naar voren brengt ook niet. Ik vroeg alleen advies omtrent de uitbetaling.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 17, 2017 om 21:46
1583 Antwoorden / 3 Vragen

1000 euro lijkt mij een minimaal tarief.  Het gaat om 24 uurs service als ik het goed begrijp met een grote verantwoordelijkheid.  Dat het kind bepaalde uren slaapt doet er niet toe. Je moet paraat staan en je kunt geen andere afspraken maken en/of het huis verlaten en in je eigen bedje gaan liggen. Je tijd wordt dus gekocht. Ik heb vroeger ook wel opgepast en als de kinderen dan naar bed waren was er echt geen lager tarief. Je blijft waakzaam over de kinderen en bovendien bewaak je ook nog het huis.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2017 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou om te beginnen voor een achterwacht zorgen. Dus dat als er een probleem is zij iemand kan bellen die haar helpt.