ra
door radia May 30, 2016 om 15:50
Geldzaken & recht

Oproepkracht

ik heb een bijbaantje als oproepkracht in de schoonmaak mijn contract werd 3 keer verlengd en daarna moest ik er voor een paar  maanden uit omdat ik nog studeerde en niet aan de uren kwmam die ik moest werken. na een paar maanden was ik gestopt met studeren. dus had ik wel tijd om te werken dus heb ik weer contract gekregen en nu weeral 3 keer verlengd. laatst brief die ik ontvangen had stond op : uw contract zal derhalve rechtswege eindigen op 20 juli 2016 zonder dat daar verdere opzegging voor vereist is . nu vraag ik me af of ik hierna wel een vast contract kan krijgen of toch niet aangezien ik nu wel aan mijn uren kom en een vast schoonmaakpandje heb.

3812 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 16:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is het nodige veranderd met die tijdelijke contracten.

Lees eens hier.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/wanneer-verandert-mijn-tijdelijke-arbeidscontract-in-een-vast-contract

Daar kunt u ook het een en ander invullen en zien waar u recht op hebt.

U kunt ook, als u er niet uitkomt, contact opnemen met het Juridisch Loket, kijk op Google, zij helpen u graag.

uwjurist
door uwjurist - May 30, 2016 om 16:31
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang bent u er tussen uitgeweest? En hebt dus nu 4 opeenvolgende contracten (u hebt het immers over 3 keer verlengen) of toch maar 3? En wat zijn de begin- en einddata van de contracten?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ra
door radia May 30, 2016 om 16:44
5 Antwoorden / 6 Vragen

vanaf 12 -07 -2013 was ik daar werkzaam  daarne proeftijd tot 10 -2013.  weer verlengd naar 04-2014 . en daarna weer verlengd naar 10 -2014. toen was ik eruit en begon ik weer op 21-01 -2015 tot heden ( maar verloopt 21 juli 2016

uwjurist
door uwjurist - May 30, 2016 om 17:37
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door radia 30 mei 2016 om 16:44: vanaf 12 -07 -2013 was ik daar werkzaam  daarne proeftijd tot 10 -2013.  weer verlengd naar 04-2014 . en daarna weer verlengd naar 10 -2014. toen was ik eruit en begon ik weer op 21-01 -2015 tot heden ( maar verloopt 21 juli 2016

U bent er dus meer dan 3 maanden tussen uit geweest voor 21-1-15. Dan is de keten opnieuw begonnen. Maar hoeveel contracten dan sindsdien? En is er een cao van toepassing?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ra
door radia May 30, 2016 om 22:29
5 Antwoorden / 6 Vragen

dat klopt ik ben er langer dan 3 maanden uit geweest. en vanaf 21-01-2015 heb ik een cotract gehad tot 21-10-2015 (incls 2 maanden proefperiode)  en toen nog eentje tot 21-07-2016.

ik merk het ook nu pas op dat ik een 9 maanden contract heb gehad. maar ja ik snap niks van contracten vandaar. Dus ben wel benieuwd of ik op 21-07-2016 nog een contract krijg van 9 maanden. of dat ik vast krijg of uit dienst moet??

uwjurist
door uwjurist May 30, 2016 om 22:42
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door radia 30 mei 2016 om 22:29:

dat klopt ik ben er langer dan 3 maanden uit geweest. en vanaf 21-01-2015 heb ik een cotract gehad tot 21-10-2015 (incls 2 maanden proefperiode)  en toen nog eentje tot 21-07-2016.ik merk het ook nu pas op dat ik een 9 maanden contract heb gehad. maar ja ik snap niks van contracten vandaar. Dus ben wel benieuwd of ik op 21-07-2016 nog een contract krijg van 9 maanden. of dat ik vast krijg of uit dienst moet??

U hebt nog geen recht op een vast dienstverband (u hebt immers pas uw tweede contract) en gezien de aanzegging krijgt u ook geen tijdelijk contract meer.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ra
door radia May 30, 2016 om 22:43
5 Antwoorden / 6 Vragen

wat bedoelt u met aanzegging??

Ma
door Mat Matheij May 31, 2016 om 00:59
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vermoed dat hier sprake is van inmiddels verouderde wetgeving inzake tijdelijke contract (verlenging) en de verplichting om vervolgens een 'vast dienstverband' aan te gaan. Onduidelijk waar het hier om draait -zo blijkt.

uwjurist
door uwjurist May 31, 2016 om 09:34
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Oude wetgeving? Onzin. Nieuwe wetgeving en het is wel degelijk duidelijk waar het om draait. Als je verstand hebt van arbeidsrecht althans.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

uwjurist
door uwjurist - May 31, 2016 om 09:33
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door radia 30 mei 2016 om 22:43:

wat bedoelt u met aanzegging??

Sinds juli 2015 moet de werkgever - bij contracten van minimaal 6 maanden - aanzeggen dat de overeenkomst eindigt. Aanzegplicht en aanzegtermijn hebben niets te maken met de eventuele opzegtermijn. De opzegtermijn kan variëren of is er niet (bij tijdelijke contracten die van rechtswege eindigen), maar de aanzegtermijn is een maand. Zie wetsartikel 7:668 Burgerlijk Wetboek.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik