el
door eliaspiepke Aug 26, 2016 om 22:59
Geldzaken & recht

Opzeggen betaalrekening ING

Al heel lang staat er een betaalrekening die wij al jaren niet meer gebruiken, vermeld op het overzicht van mijn rekeningen. Saldo staat ook al jaren op 0,00. Om deze rekening op te heffen moeten we 10 euro storten, zodat eventuele kosten nog betaald kunnen worden. Ik heb hierover gebeld, want om welke kosten zou het dan gaan, van een rekening die al zo lang niet is gebruikt? Dat kon van alles zijn, was het antwoord, maar nooit meer dan 10 euro. Ik vroeg of zij mij kon vertellen wat dan de specifieke kosten van deze rekening zijn, maar dat kunnen ze me pas vertellen als ik 10 euro heb gestort. Wat er overblijft van die 10 euro storten ze naderhand op mijn andere rekening. Is de bank niet verplicht van te voren duidelijk te maken welke kosten het zijn? Ik zie de bui al hangen: 10 euro administratiekosten voor het opheffen van de rekening.

13989 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor het aanhouden van een betaalrekening worden kosten in rekening gebracht. Die kosten kunt u zo nakijken. Wonderlijk dat u dan geen afschriften krijg, waarbij u steeds meer in de min gaat.

Dus u hoeft geen tien euro te betalen voor het opheffen. De ING beperkt blijkbaar de kosten die ze al die tijd in rekening hadden mogen brengen, als u nu de rekening opheft.

Dus het is geen bui, maar een regendruppel.

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 23:04
135 Antwoorden / Vragen

Na 2,3 seconden googelen gevonden op de ing site:

Kosten voor gebruik

Voor uw betaalpakket betaalt u kosten. Zegt u de rekening op, dan verrekenen we deze kosten met u. Het is daarom belangrijk dat u minimaal € 20 op uw rekening laat staan. Zijn de kosten verrekend? Dan maken we de rest van het saldo over naar de rekening die u heeft opgegeven.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus niet te lang wachten, anders wordt het 30 euro.:-))

ja
door jackyh - Aug 26, 2016 om 23:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u niet hoeft te betalen voor het behouden van de rekening waarom zou u deze rekening dan opheffen voor 10 euro.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 00:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Is nu een slapende rekening, als er iemand aan de bak moet wordt dat berekend.
Ik moet bij de ABN iedere maand betalen voor mijn rekening en pas, Dat dat hier bij de ING niet zo is verbaasd me nogal.
Diewilik

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 09:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mij ook maar dat haal ik toch uit het betoog. Ik betaal ook per mnd bij de ABN voor mijn rekeningen en passen.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij ING betaal je achteraf, sinds kort, en per kwartaal. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat hier al niet veel eerder kosten in rekening zijn gebracht.

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 10:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ze doen aan klantenbinding. Je moet betalen voor als je weg wilt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 13:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JackyH  Hahaha

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2016 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou me niet al te druk maken en niet zo moeilijk doen.
€ 10 euro storten op die rekening.
Via 'Mijn ING' opheffen en het is binnen een paar dagen geregeld.
Administratieve regel.
Van de week nog aan de hand gehad. € 10 zijn weer netjes teruggestort.

me
door mein33 - Aug 27, 2016 om 14:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@eliaspiepke,

Een betaalrekening hebben kost geld.
Het saldo op de rekening is nul en van nul kunnen geen nog niet betaalde kosten in mindering worden gebracht.
Er moet dus een bedrag op de rekening staan om de eventueel nog te betalen kosten van te betalen.
Blijft er iets van het bedrag over dan wordt dat netjes op een, door u aan te geven, tegenrekening gestort.
U betaald echter niets voor het opheffen van de rekening.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 28, 2016 om 01:57
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bel met ING en alles wordt meteen geregeld. Ik ging de rekening voor mijn overleden vader opzeggen en moest de rekening aanzuiveren tot€ 0,00 Dat gedaan terwijl die ING-tante aan de lijn hing. Toen overlijdensverklaring mailen. Binnen een paar minuten was de rekening geblokkeerd en kort daarna opgeheven. Dus bellen, dat gaat het makkelijkste.