eq
door equestrian Mar 25, 2014 om 13:14
Geldzaken & recht

Overboeking tussen banken

Hallo,

Via Google en deze site al veel reacties en vragen gelezen maar die zijn allemaal redelijk gedateerd. Maar het "probleem" is nog niet gedateerd.

Gistermiddag geld overgemaakt van sns naar Rabo. We zijn nu bijna 24 uur verder en nog steeds is het geld niet bijgeboekt.
Het is toch echt niet meer van deze tijd dat er zo'n lange periode zit tussen het afschrijven van de ene rekening naar de andere rekening.
Zelfs nog erger: doe je de boeking op vrijdagmiddag...... Dan ben je de Sjaak en kan je wachten tot maandagmiddag.
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat deze procedures in deze 24 uurs economie niet anders ingericht kunnen worden.

Hoeveel tijd mag er tegenwoordig eigenlijk zitten tussen het overboeken van de ene naar de andere bank? Al ergens gelezen dat "parkeren" van geld niet meer mag, maar als het 24 uur moet duren voordat iets is bijgeschreven dan lijkt mij toch dat er nog steeds sprake is van parkeren van gelden.

275804 40 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo equestrian,

Geld overmaken naar andere bank

Hoe lang duurt het om geld over te maken naar een andere bank?

Bij geld overmaken naar een andere bank duurt het altijd even voordat dit geld daadwerkelijk op de andere rekening staat. Hoe lang duurt geld overmaken naar andere bank? Zijn hier richtlijnen voor?

Het zal bij elke bank anders zijn, maar doorgaans staan gewone overboekingen van de ene naar de andere rekening na één werkdag op de tegenrekening. Als je heel veel haast hebt, kun je kiezen voor een spoedoverboeking. Dan wordt het geld binnen twee uur overgemaakt, mits vóór een bepaald tijdstip opgegeven. Er kunnen kosten worden berekend voor een spoedoverboeking. De meeste normale overboekingen zijn gratis. Als het gaat om geld sparen, heb je vaak geen grote haast en kost het overmaken dus niets.

Geld overboeken: Hoeveel tijd kost dit?

Geld overboeken kost tijd. Het snelst gaat het om geld over te maken tussen 2 rekeningen bij dezelfde bank. Dit gebeurt namelijk meteen, middels een reservering. De boekdatum is bij overschrijvingen op werkdagen voor 22:00 uur gewoon dezelfde dag. Bij overschrijvingen na 22:00 uur en bij overschrijvingen in het weekend is het geld de eerstvolgende werkdag overgeboekt.

Een overschrijving tussen twee verschillende banken binnen Nederland, kost iets meer tijd. Dit omdat de overschrijving in dit geval door Equens moet worden verwerkt. Equens verzorgt alle overboekingen tussen banken in Europa. Overschrijvingen die op werkdagen voor 15:30 uur worden aangeboden, worden nog dezelfde dag geboekt. Overschrijvingen na 15:30 uur of in het weekend zijn pas de volgende werkdag op de andere rekening beschikbaar.

Bank naar bank overmaken - Buitenland

Geld van bank naar bank in het buitenland overmaken kost meer tijd. Indien het een euro-overschrijving betreft, dus binnen de eurozone, wordt deze binnen 3 werkdagen verwerkt. Andere overschrijvingen kunnen gemiddeld vijf werkdagen duren. Heb je dus een buitenlandse spaarrekening of betaalrekening, dan duurt het overschrijven langer. Let wel: vijf dagen is een gemiddelde, het kan soms dus ook langer of korter zijn. Bij een overschijving naar Australië of de Bahama's kan het bijvoorbeeld tot wel acht dagen duren.
(Bron:geld.nl)

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks alle technologie waar we tegenwoordig over beschikken zijn er nog altijd automatiseringsprocessen die niet real time kunnen werken en (meestal) 's nachts in batch worden verwerkt.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@equestrian
Ik heb zelf de ING bank,en als ik bijvoorbeeld m,n huur overmaak dan is het ook gelijk van m,n rekening afgeschreven,en wanneer het bij de ander aankomt is niet uw probleem,u heeft het overgemaakt en das het belangrijkste

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u s'morgens voor 9 uur de betalingsopdracht heeft gedaan, dan is het geld nog de zelfde dag op de rekening van de verkrijger. In het weekend mogen volgens Europese richtlijnen geen geld transacties tussen banken plaatsvinden. Overboekingen bij de zelfde bank worden ala minuut zichtbaar bij de verkrijger.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2014 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

equestrian schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 13:14:

Gistermiddag geld overgemaakt van sns naar Rabo. We zijn nu bijna 24 uur verder en nog steeds is het geld niet bijgeboekt.

Hoeveel tijd mag er tegenwoordig eigenlijk zitten tussen het overboeken van de ene naar de andere bank?

Hoi Equestrian,

Goed dat je je vraag hier stelt. Vervelend dat het bedrag nog niet is bijgeboekt. De verwerking is afhankelijk van de overdracht tussen twee banken. Heb je het bedrag gistermiddag na 15:30 uur overgemaakt? Dit wordt dan op de eerstvolgende werkdag op de bankrekening bijgeschreven.

Op onze site lees je meer over de verwerkingstijd van overboekingen: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/geld-opnemen-overmaken-en-betalen/de-verwerkingsduur-doorlooptijd-en-kosten-van-overboekingen.html

Mocht je nog vragen hebben, dan lezen we het uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Nanda
SNS Bank Webcare

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is inderdaad vaak geen touw aan vast te knopen. Soms staat geld dat je overmaakt (ik heb de Rabobank) al binnen een paar uur op de andere rekening en de andere keer duurt het wel een dag. En als je van een andere bankrekening geld overmaakt naar een ING-rekening duurt het nog steeds veel langer dan tussen andere banken. En als je vrijdagavond of in het weekend geld overmaakt duurt het tot maandag voordat het geld op de andere rekening wordt bijgeschreven, waardoor je gaat vermoeden dat het girale verkeer ook in het weekend niet werkt. En al die tijd kan de bank er gratis rente van trekken. Dat moet anno 2014 toch sneller kunnen.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vraag me altijd af waar is mijn geld als het wel bij mij afgeschreven is maar nog niet bij de ontvanger bijgeschreven?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe EdRick3 de procedures omschrijft is juist. Maar het is je eigen bank, die de vertraging laat ontstaan. Want als je een betaling uitvoerd, dan haalt jouw bank het bedrag van je betaalrekening af en boekt het op hun TUSSENREKENING. Daar bepaalt jouw bank wanneer jouw betaling van hun TUSSENREKENING verstuurd.

Als men handelt, zoals Komsja beschrijft, kan men behoorlijk (vaak) in de problemen komen. De betaler is zelf verantwoordelijk voor de betaling naar de Ontvanger....

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling op te laat betalen:

Pas wanneer het bedrag is bijgeschreven op de rekening van de ontvangende instantie (tegenrekening) is er betaald. De datum van de afschrijving in niet relevant. Het geeft hoogstens aan dat het bedrag "onderweg" is.

Voorbeeld: als het bedrag op 31 maart van uw rekening is afgeschreven en op 3 april is bijgeschreven op de tegenrekening dan heeft u juridisch op 3 april (pas) betaald. Als het bedrag op 1 april betaald moest zijn dan was u te laat.

U bent daarvoor, in relatie met degene die tijdig het geld moest krijgen, verantwoordelijk. Wanneer er kosten zijn verbonden omdat u te laat betaalde dan kunt u daar in principe niets aan aan doen. U kunt hopen op een coulance of verruimde beleidsregels wanneer de ontvangende instantie bv belastingen betreft.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het allerbeste is natuurlijk om altijd zo snel mogelijk je rekeningen te betalen. Ook als je naar jezelf overmaakt op een andere rekening en bij een andere bank geldt dat. Maar iedereen vergeet wel eens wat en dan is het goed om hier de goede antwoorden te vinden, opdat u weet waar u aan toe bent. Als desalniettemin de overschrijving langer duurt dan hierboven in de antwoorden werd vermeld zou u uw bank (waarvan het geld moet vertrekken) eens kunnen bellen. Misschien een tijdelijke storing in het betalingssysteem?
M.vr.gr. jpm

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@komsja,

Helaas maar waar, Huishuur is een "brengschuld" en is pas voldaan als het bij de verhuurder is bijgeschreven. Dus niet als het bij U is afgeschreven. Kan wel van belang zijn bij een evt. rechtszaak.
Zo is dat in principe met alle betalingen. Afgeschreven wil nog niet zeggen dat het is betaald.
Nog een voorbeeld: U heeft een contract met een bijv. en energieleverancier. Dat is en tussenpersoon. Gaat deze failliet of doet er wat anders mee, dan heeft de energieproducent een claim bij U en zult U alsnog moeten betalen.
Geldt trouwens overal waar een tussenpersoon mee is gemoeid.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel leuk om mijn vraag te zien verzanden in een discussie over schulden en wanneer iets als betaald beschouw word.
Dit was niet mijn bedoeling. Ik heb niets te laat betaald en wil ook niet weten wanneer iets als betaald beschouwd word. Het is overschrijving van mij naar mijn zoon maar wel tussen 2 verschillende banken.

Ik erger me er gewoon aan dat banken tussen het moment dat ik het overschrijf en het moment van ontvangst het geld ergens "parkeren" waar niemand behalve de bank op dat moment bijkan. E zijn ik weet niet hoeveel transacties per dag als die allemaal "geparkeerd" worden is dat lekker rente voor de banken.

In dit digitale tijdperk kan ik mij niet voorstellen dat dit niet anders kan. Eea heeft toch allemaal met computers te maken? Er zullen echt geen mensen ogen aan te pas komen om mijn transactie te beoordelen. Alles gaat computergestuurd waarom moet dit dan zo lang duren?

En overmaken kost nu eenmaal tijd..... ja dat weet ik, maar waarom kost dat zoveel tijd???
Zo'n batch kan toch best 24/7 draaien? Of verander de programmatuur zodat dit wel kan.

En Europese richtlijnen over geen betalingsverkeer in het weekend tussen banken?? Beetje vreemd want dat is iets wat dagelijks gebeurd. Ook op zaterdag en zondag. Als ik betaal met mijn pinpas bij de kassa van de Jumbo, aldi of weet ik veel welke winkel dan is er toch ook sprake van betalingsverkeer tussen banken? Bijv mijn pinpas is van sns maar de winkel waar ik koop is bij de ING dan gaat het niet om dezelfde bank dus lijkt me dat rare richtlijn van de EU puur en alleen omdat dit niet kan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de ASN bank is het geld dezelfde dag overgemaakt

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een z.g. SEPA buitenlandboeking binnen de Europese Unie doe via mijn Nederlandse bank (Abn-Amro) of mijn Tsjechische bank is het geld de volgende morgen al ter plaatse.en verwerkt .Deze regel geldt voor al het betalingverkeer in Europa

Daarom vind ik het totaal onbegrijpelijk dat als ik geld overmaak van mijn ABN-AMRO rekening naar mijn ( ABN-AMRO) Creditcard het nog drie werkdagen duurt voor dat geld eindelijk op mijn credit card staat en dat ik daarover kan beschikken.
Dat is vlgs mij een soort interne overboeking.(Abn-Amro-Abn-Amro).en de creditmaatschappij vaart er wel bij..

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is een tussenrekeningspelletje, hoe langer geld op een tussenrekening blijft staan, hoeveel meer
uw geld opleverd, denk hierbij aan kortlopende kredieten, tel al de bedragen op die op een tussenrekening staan, honderden miljoenen, leen die even een paar uur of een dag uit, en, kassa!
Let op, dit is mijn persoonlijke mening, maar voor mij is ING de grootste profiteur in deze.
Heb wel eens geturft wie van mijn collega's vroeger het snelst zijn salaris op de rekening had staan.
ING rekeninghouders konden het laatst over hun geld beschikken, en dan had ik het niet over boek of rentedatum. Ja, hoor ik al mensen zeggen, ligt er aan welke bank het bedrijf zelf heeft, natuurlijk,
maar ik heb hierbij aan alles gedacht, ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, ook bij banken!
Kwa snelheid zit ik nu op mijn gemak bij ABN, overboeken naar amerika 2 dagen, duitsland volgende dag, Servie een dag, met mijn bedrijf doe ik veel buitenlandse overboekingen dus ik weet waar ik over spreek. Heb voor 10 smorgens bedrag naar Duitsland overgeboekt, was dezelfde dag op rekening, de goede man zei dat het in Duitsland niet zo snel ging!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er juist erg tevreden over.
Elk jaar op einde maken man & vrouw gehele saldo over...
Dat er op 31 dec en 1 januari dan niets meer staat scheelde mijn al jarenlang een leuk belastingvoordeel.

Ze keken voorheen naar beide en nu alleen per 1 januari.

Dus als ik 31 december van saldo van onze rekening naar elkaar over maakte en op 1 januari werkt geen enkele bank krijgen we het pas 2 januari binnen dus hoeven we niets op te geven.

Hoezo grens van €20.000,- per persoon?
Pak je voordeel met de trage banken die subsidie van de overheid krijgen!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2014 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had voorheen twee rekeningen bij de Rabobank. En als ik dan van mijn ene Rabobankrekening naar mijn andere Rabobankrekening via internetbankieren overboekte of van de spaarrekening naar de betaalrekening stond het er direct op. Als je naar een andere bank dan je eigen bank overboekt en je wilt het dezelfde dag overgeboekt hebben moet dit voor 12.00 uur gebeuren. Dan lukt het wel.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2014 om 03:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verwerkingstijd zou met het gebruik huidig met IBAN geen valutadag(en) meer moeten opleveren met de banken binnenlands en met de buitenlandse/Europese banken onderling. Helaas!

Met mijn ING gaat dit vrijwel vlekkeloos 1:1!

Verwerkingstijd van een overboeking

ve
door verwijderd - Mar 27, 2014 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als penningmeester van een grote landelijke club mag ik stellen dat meestal alle centen binnen zijn op dezelfde dag mits... voor 11:30 uur de opdracht is verzonden.
Incasso's heb ik meer problemen mee.
Vroeger werden deze gewoon dezelfde dag gedraaid en zag je de volgende dag de centen op je rekening staan.
Tegenwoordig, IBAN, SEPA, incasso's maak je aan, stuur je in en vervolgens worden deze incasso-batches pas over zeven, u leest het goed, over zeven dagen uitgevoerd.
En daar is niemand mee gediend.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2014 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk bij je bank op meest gestelde vragen. Daar staat het antwoord op je vraag gewoon bij.

Banken wisselen 2x per dag (weekenden en feestdagen niet meegeteld) hun batch uit met af / en bij boekingen.

Bij de Rabo bijvoorbeeld worden overboekingen ingediend voor 22:00 de eerstvolgende werkdag bij de andere bank bijgeboekt. Als ik in de ochtend (werkdag) nog snel even een overboeking wil doen, en ik doe dit voor 13:00, dan staat het geld dezelfde dag bij degene van de andere bank op de rekening.

Alles erna wordt de eerstvolgende werkdag bijgeboekt op de begunstigde van de andere bank.

Overschrijvingen naar bijvoorbeeld Rabo-Rabo of ING-ING worden realtime overgeboekt, ook weekenden.

Hou er ook rekening mee dat als je overboekt naar bijvoorbeeld een energiebedrijf of woningbouw deze bedrijven de overschrijvingen ook nog eerst in hun eigen systemen moeten verwerken. Ook al staat het geld al op hun rekening.

diversion schreef op woensdag 26 mrt 2014, 10:58: Er is inderdaad vaak geen touw aan vast te knopen. Soms staat geld dat je overmaakt (ik heb de Rabobank) al binnen een paar uur op de andere rekening en de andere keer duurt het wel een dag. En als je van een andere bankrekening geld overmaakt naar een ING-rekening duurt het nog steeds veel langer dan tussen andere banken. En als je vrijdagavond of in het weekend geld overmaakt duurt het tot maandag voordat het geld op de andere rekening wordt bijgeschreven, waardoor je gaat vermoeden dat het girale verkeer ook in het weekend niet werkt. En al die tijd kan de bank er gratis rente van trekken. Dat moet anno 2014 toch sneller kunnen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2014 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het naar Australië soms wel 8 dagen duurt begrijp ik volkomen. Er wel eens bij stil gestaan hoe ver dat wel niet bij ons vandaan is. Wat een kul zeg, dit zou net zo snel kunnen (en moeten) gaan als de rest van de boekingen.

Als ik met een relatie in Australië Skype zit er nagenoeg geen seconde tussen vraag en antwoord. Leve de glaskabel en shame aan de banken. Er mag sinds November 2009 niet meer aan “valutering” gedaan worden.
Nou, amme hoela. !!!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is absoluut niet meer van deze tijd!

Een overboeking naar waar ook ter wereld zou realtime moeten kunnen!
Er is namelijk geen fysiek geld mee gemoeid, het gaat puur om cijfers ( gebakken lucht ).
Ik doe veel zaken in China, wanneer ik een email stuur is deze binnen 30 sec aangekomen, dit zou met bankzaken net zo kunnen.
Het is namelijk niet meer dan een bericht wat je stuurt. Als ik geld overmaak naar China duurt het minimaal 5 werkdagen voor het daar is, waarom?
De online bankomgeving kan zelf al zien of ik voldoende saldo heb, dus daar hoeft geen verwerking op te treden.

Volgens mij gaat het er om dat er een soort rente gepakt wordt op de overboeking, deze cijfers zweven in het systeem die daar dan een soort rente op pakt van een paar cent.
Dat lijkt niet veel, maar als er van alle dagelijkse overboekingen 3 cent wordt verdient..... te, uit je winst.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het draait allemaal om rente inderdaad in plaats van gebruiksgemak en klantvriendelijkheid. Na het plaatsen van een overboeking zit er een buffer tussen afschrijven rekening 1 en ontvangen rekening 2. Door gebruik te maken van deze buffer levert het banken miljarden aan rente op aangezien het over alle transacties gaat. Maar het is arrogante uitbuiting over de rug van klanten, alle banken doen het en consumenten / bedrijven kunnen er niets tegen doen. Anno 2014 is er echt geen batch of iets nodig. Het is pure onwil van banken omdat ze dan rente mislopen.

Retailers zitten met dit probleem:
http://www.inretail.nl/pages/1101/Banken-verwerken-betalingen-extreem-traag.html

D66 wil het veranderen met wetgeving:
http://www.nu.nl/internet/3502303/online-bankieren-aanpassen-tijd.html

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

zmuller schreef op dinsdag 16 dec 2014, 17:07: Het draait allemaal om rente inderdaad in plaats van gebruiksgemak en klantvriendelijkheid. Na het plaatsen van een overboeking zit er een buffer tussen afschrijven rekening 1 en ontvangen rekening 2. Door gebruik te maken van deze buffer levert het banken miljarden aan rente op aangezien het over alle transacties gaat. Maar het is arrogante uitbuiting over de rug van klanten, alle banken doen het en consumenten / bedrijven kunnen er niets tegen doen. Anno 2014 is er echt geen batch of iets nodig. Het is pure onwil van banken omdat ze dan rente mislopen.

Retailers zitten met dit probleem:
http://www.inretail.nl/pages/1101/Banken-verwerken-betalingen-extreem-traag.html

D66 wil het veranderen met wetgeving:
http://www.nu.nl/internet/3502303/online-bankieren-aanpassen-tijd.html

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik erger mij al jaren aan die overboekdagen. Volgens de ING kan dat niet anders.
Als ik binnen de ING overboek van betaalrekening naar de spaarrekening. Duurt de rentedatum soms wel 10 dagen. Van de ING naar b.v. de SNS is de datum van overgeboekt zijn 7 DAGEN later.
Vele malen al wat van gezegd. Bij de ING zijn ze doof voor klachten.
Dan gaat het bij mij om kleine bedragen maar al die kleine bedragen van rekeninghouders maakt voor de ING ËËN grote met veel winst.
De services van de ING zijn ook tot het laagste niveau gedaald.
Als je b.v. een automatische overwschrijving wil laten doen. " Nee mevrouw wij kunnen u niet helpen dat doen wij niet meer. U zult het ZELF op moeten lossen." 80 jaar.
Zijn de medewerkers er dan alleen voor het grote geld te incasseren, koffie drinken en te flaneren?
Het lijkt er wel op!
Dan wordt er ook nog gezegd:" Waarom bankiert u niet digitaal dat is toch veel gemakkelijker. "
JA dan weer opgelicht worden.
Chrisantonis heeft helemaal gelijk.Door die lange tijd van overschrijven boekt de bank ook nog dubbele winst.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij internetbankieren staat het de volgende dag op de andere rekening, ook vanaf ING naar een andere bank. Althans dat is mijn ervaring. Op eerste kerstdag nog geld overgemaakt van een spaarrekening bij Zwitserleven naar mijn bank, stond tweede kerstdag (met rentedatum 25/12) op mijn reguliere rekening. Ondanks de mededeling dat betaalopdrachten niet verwerkt werden...

Maarja, als je ouderwets via de post doet dan kan het wel wat langer duren ja.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@herma3

En bij een spaarrekening van de Ing naar je betaalrekening bij de ING gaat het per omgaande. Dus niets geen dagen ertussen.

Maar ja, als men de opdrachten per postkoets verstuurt, kan het even duren.

En waarom zou u opgelicht worden? Ligt helemaal aan uzelf.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 27 dec 2014, 14:18:

Maar ja, als men de opdrachten per postkoets verstuurt, kan het even duren.

LOL.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs naar het Buitenland kan het vlot gaan.
Heb een maandje of 3 geleden geld overgemaakt naar Spanje.
's morgens overgemaakt, 's middags mailtje met de melding geld is binnen.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2014 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijf altijd een tijd nodig om de boel over te schrijven. Maar u denk toch niet dat zij elke overschrijving naar een andere bank (dus ander system) gelijk gedaan wordt. Het zal best in de massa worden gedaan.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2014 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat de banken het geld parkeren is normaal ze verdienen er rente mee , anders konden ze niet blijven bestaan
overmaken tussen eigen rekening bij dezelfde bank van bv, lopende rekening naar spaar gaat gelijk omdat daar geen rente tussen zit , dus verdienen ze niks
wat wel het vreemde van dit alles is dat als je een spoedopdracht doet naar een andere bank het wel gelijk kan maarja dat kost je weer geld € 4,50 per opdracht
ook daar verdienen ze dus geld aan

spoedopdracht: € 4,50
betalingbij vestiging: € 15,00
normale transacktie naar een andere bank parkeren ze een paar uur of een dag en daar krijgen ze rente over
het is een dienstverlening en daar moet voor betaald worden.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2014 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de praktijk heb ik ervaren dat de datum van al geboekt zijn bij de ontvanger crusiaal zijn !
Ik heb dit ervaren met ,met name NUON !!!! , omdat er soms overboekings tijds verschillen tussen banken zitten varieert de overboekingstijd.
Dus administratief technisch geboekt zijn bij de ontvanger dus !

Nuon is daar EXTREEM scherp in ! Dat leverde mij aan de "lopendeband" boetes op van nuon.

Na overstappen naar ENERGIEDIRECT (een klantviendelijke) heb ik NIMMER meer boetes gehad ! In begin belde Energiedirect mij even om te weten een en/of wat en toonde begrip.

Nu dank ik de HEMEL overgestapt te zijn ,nimmer problemen en boetes ed.,is er iets krijg ik een vriendelijk belletje en ze zijn nog goedkoper ook !

ve
door verwijderd - Dec 28, 2014 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Witte

Dan betaalde u dus elke keer gewoon te laat. Heel simpel.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2014 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Tiger,

ik zorgde ALTIJD eerder te betalen dan de door nuon gestelde betaal datum, helaas dachten de banken er anders over en fluctueerden naar believen !
Dus stapte ik over na 56 jaar klant nuon te zijn geweest !

ve
door verwijderd - Dec 28, 2014 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@witte

Voordat u een boete krijgt, krijgt u al een herinnering. Schiet dus niet op, om op het scherp van de snede te betalen. Heeft niets met Nuon van doen.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2014 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi tiger1,
ik heb NIMMER een herinnering gehad oid..
Ondanks protesten van mij kwamen gewoon met regelmaat de nuon boetes!
Ook bellen had geen zin, ik moest gewoon betalen kreeg ik te horen.
Dus....................tja.....

ve
door verwijderd - Dec 29, 2014 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het toch een vreemd verhaald dat je boetes krijgt bij maximaal een paar dagen te laat betalen. Ik betaal 1 keer per maand alle rekeningen, en daar zitten dus logischerwijs ook rekeningen bij die al over de datum zijn maar altijd nog voor de herinnering. Nog nooit problemen gehad daarmee.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2014 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

j.a.de witte schreef op maandag 29 dec 2014, 02:57: Hi tiger1,
ik heb NIMMER een herinnering gehad oid..
Ondanks protesten van mij kwamen gewoon met regelmaat de nuon boetes!
Ook bellen had geen zin, ik moest gewoon betalen kreeg ik te horen.
Dus....................tja.....

Waarschijnlijk loopt u gewoon 1 maand achter met betalen. Dat zal de reden zijn van de boete.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2014 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er hier niet om of iemand al dan niet te laat betaald!!! Veel reacties zijn zo langzamerhand off topic

ve
door verwijderd - Dec 30, 2014 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi jantje7,
betalen deed ik nimmer te laat oid.
Zelfs begonnen 1maand van te voren te betalen,maar die kreeg ik terug..!