do
door donmarkos Jun 7, 2017 om 21:20
Geldzaken & recht

Pakket bezorgen bij voordeur flat ipv centrale hal verplicht?

Vandaag een vaatwasser gekocht. Nu heeft de leverancier gezegd dat hij levert tot de eerste deur en dat is de centrale hal van de flat. Hij gaat dus niet met de lift en dan de galerij over naar mijn eigenlijke voordeur. Ik dacht dat men verplicht was te leveren tot aan de voordeur; dus dat ik het alleen over de drempel hoef te zetten om het veilig te stellen. De leverancier zegt geen weet te hebben van een dergelijke verplichting. Kan ik de leverancier verplichten te leveren tot de voordeur van mijn appartement? De centrale hal is immers voor iedereen (bewoners van de flat) toegangelijk en ik kan dus niet weglopen zogezegd.

16036 18 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 7, 2017 om 21:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bezorging is altijd tot de eerste deur. Wilt u op de galerij bezorgd hebben moet u altijd extra betalen. Als u dus bij aankoop niet aangeeft dat het naar boven moet, zal het dus ook niet boven gebracht gaan worden. Tijd is geld en dat zal betaald moeten worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2017 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft u wel doorgegeven dat er een lift is? En waarom zou u weg moeten lopen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 7, 2017 om 21:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die verplichting is er niet dus uw leverancier heeft het bij het juiste eind.
de normale post wordt toch ook niet bij uw voordeur geleverd maar in op.een centrale plek.

jj
door jjromgens Jun 10, 2017 om 11:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Soms brengen de brievenbezorgers ook post die niet in de brievenbus past (waarom dan niet met de pakketbezorger, begrijp ik niet). Sinds begin dit jaar bellen de brievenbezorgers (let wel: niet de pakketbezorgers) bij mij aan, om te vragen of ik naar beneden wil komen, om zo'n pakketje in ontvangst te nemen. Ik heb dat een paar keer gedaan, maar mijn gezondheid laat dat niet altijd toe.
Bovendien begon het me te irriteren: tot vorig jaar bracht men dit altijd tot aan mijn eigen voordeur.

Ik heb die vraag bij PostNL per email neergelegd. Het antwoord van PostNL was: de brievenbezorger is verplicht dit tot aan mijn eigen voordeur te brengen.

Ook hadden de brievenbezorgers steeds andere redenen (smoesjes denk ik dan):
- ze moesten de post nog verdelen over de diverse brievenbussen,
- of ze konden de post niet alleen laten.
- Ze hadden al vertraging.

Hoewel ik me wel afvraag hoe dit werkt als ze de post 'onbeheerd' alleen laten.

tenormin
door tenormin - Jun 7, 2017 om 21:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Altijd een afspraak maken over de levering van apparatuur. Weinig zaken die het doen zonder extra te betalen. Ook als er een lift is. "Dat u niet kan weglopen" ontgaat me. ;-)

costnix
door costnix Jun 11, 2017 om 13:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mij wel. De TS bedoelt, dat ze tot aan de aflevering niet uit de centrale hal mag weglopen, anders mist hij/zij de bezorger.

ha
door halex - Jun 7, 2017 om 21:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ligt er aan. Als u afspreekt dat deze bij u in huis komt, dan is dat achter uw voordeur. Als u daar geen afspraken over maakt, dan bezorgt men in de regel tot achter de eerste deur.
Wellicht dat deze bezorger tegen een kleine vergoeding wel genegen is om de vaatwasser in uw huis af te leveren. Vragen staat natuurlijk altijd vrij. Vergeet niet te melden dat er een lift is.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2017 om 22:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je geleverd wilt hebben bij je eigen voordeur, zul je meer moeten betalen. Wie is de leverancier? E.e.a. staat vast vermeld op hun website.

tr
door trofaiac Jun 9, 2017 om 13:02
57 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfeen relaxstoel gekocht en laten vermelden op de faktuur dat het op de tweede verdieping afgeleverd moet worden.Er is een lift aanwezig. Dat werd zonder kosten geaccepteerd.

sw
door swat1500 - Jun 7, 2017 om 23:22
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Zorgen dat u klaar staat met een steekwagen dan kunt u de vaatwasser verder zelf naar uw woning rijden.
Er bestaat geen wettelijke verplichting dus bezorgd wordt waar u afspreekt waar bezorgd moet worden.
Een prijsvechter moet beknibbelen op bijkomende kosten en dit is er een.

tenormin
door tenormin Jun 11, 2017 om 06:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Geef me een steekwagen plus kracht plus iemand die een vaatwasser kan aansluiten. Dan is cirkel weer ○

costnix
door costnix Jun 11, 2017 om 13:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een cirkel is per definitie rond :-)

ti
door tilpend - Jun 9, 2017 om 13:12
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat het bij u in de woning wordt afgeleverd ipv in de centrale hal van de flat. Ik neem tenminste aan dat het afleveradres uw straatnaam + huisnummer bevat. Ik zou de leverancier er op wijzen dat hij moet afleveren op het afleveradres en dat de centrale hal niet het afleveradres is. Als hij blijft weigeren zou ik, indien mogelijk, de overeenkomst annuleren en ergens anders een leverancier zoeken die wel de normale service verleent die u mag verwachten.

ne
door neodutchio Jun 9, 2017 om 13:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tijd is geld. Bij elk huis wordt het achter de eerste deur geleverd. Tenzij je koopt bij een wat klantgerichte winkel, die zal was extra's doen. De bezorger krijgt een vast bedrag en elke minuut dat hij langer bezig is kost hem geld. In die tijd kan hij andere pakjes bezorgen.

ti
door tilpend Jun 9, 2017 om 13:31
132 Antwoorden / 0 Vragen

"Bij elk huis wordt het achter de eerste deur geleverd"

Maar daar gaat het juist om: de centrale hal is niet het huis/afleveradres maar dat is bij de voordeur van je daadwerkelijke woning.
De vaatwasser moet worden afgeleverd achter de eerste deur en dat is dus boven in de flat en niet in de centrale hal.
Het is overigens niet de bezorger die dwars ligt maar de leverancier die beweert dat hij levert tot de eerste deur en dat dat de centrale hal is maar dat klopt niet.

ha
door halex Jun 9, 2017 om 21:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bij een flatgebouw is de voordeur aan de straat. De rest is niet interessant. Als je in een 'flatwoning' gaat wonen, koop je ook geen flatje, maar de appartementsrechten om in een deel van de flat te wonen. De flat is het onroerend goed. Dus wat u hier schrijft, is volkomen onwaar.

ti
door tilpend Jun 10, 2017 om 09:09
132 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u schrijft is volkomen onwaar: ik huur van een woningbouwvereniging dus er zijn helemaal geen appartementsrechten van toepassing. Als het afleveradres mijn straatnaam + huisnummer bevat dan moet de bezorger het bij mijn voordeur afleveren en dat is boven in flat, niet ergens anders.

ha
door halex Jun 10, 2017 om 16:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u wel de betweter uit gaan hangen, maar fout blijft fout. U mag rechtmatig vanaf de straat uw flat in omdat u vanwege uw huurovereenkomst het recht hebt om de centrale (verkeers)ruimtes te betreden. De voordeur en hal zijn onderdeel van het gehuurde.

yvonne nooy
door yvonne nooy - Jun 9, 2017 om 13:16
2 Antwoorden / Vragen

Als er een lift is moet hij het gewoon boven brengen. Pakjes worden ook gewoon boven afgegeven; stel je voor, iedereen kan erbij. Ik heb nogal eens zware artikelen besteld en die worden gewoon binnen gezet. Niks geen extra betaling. Wat een service! Ik zou het annuleren als ik U was!

jo
door jorisw Jun 9, 2017 om 15:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk als je toevallig een rit hebt waar je alle bestellingen boven moet brengen. Dat kost gauw 5...10 minuten extra per bestelling waardoor de andere klanten weer gaan zeiken omdat de bezorger te laat is....

ha
door halex Jun 9, 2017 om 21:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas, weer een fout antwoord.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 9, 2017 om 13:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij moet het per eerste drempel en dat is dan de centrale hal. Maar waarom heeft u niet van te voren afspraken gemaakt hierover? Is de vaatwasser in een stenen winkel gekocht of via internet? Bij veel online winkels, bijv Wehkamp, komen ze hem in huis zetten en nog aansluiten ook. Net dat beetje service dat  't hem doet.  En anders, wat mij betreft, no deal.

jo
door jorisw Jun 9, 2017 om 15:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je service wil moet je er wel voor willen betalen. En een winkel als Wehkamp is geen prijsvechter dus die kunnen die service leveren. Helaas kiezen steeds meer consumenten voor de goedkoopste aanbieder maar ze verwachten wel premium service. Dat kan natuurlijk niet als er al met flinterdunne marges wordt gewerkt.

Cookies
door Cookies Jun 9, 2017 om 15:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, als Wehkamp 100,- euro duurder is dan een shop die 50,- euro in rekening brengt voor afleveren/aansluiten, kies ik toch voor het laatste bedrijf.

johanv1100
door johanv1100 Jun 9, 2017 om 16:07
63 Antwoorden / Vragen

Onzin Wehkamp is net als Bol.com een etalage ( tussenpersoon ) geworden voor verschillende bedrijven in alle regio's en is niet duurder dan bv BCC of MM.Berzorgen en retourneren is sinds kort gratis.Witgoed wordt uitgepakt en tegen bijbetaling geinstalleerd. Eerst ff op de website kijken en dan pas toeteren zou ik zeggen.

Cookies
door Cookies - Jun 9, 2017 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het ene bedrijf rekent wel extra betaling voor aflevering achter eigen voordeur, het andere bedrijf niet. Het is aan de koper om goed op te letten wat de eventuele bijkomende kosten zijn.

Maar goed, TS reageert toch niet, dus meer informatie komt er niet.

DOOR YVONNE NOOY - 9 JUN. 2017 OM 13:16
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

Als er een lift is moet hij het gewoon boven brengen. Pakjes worden ook gewoon boven afgegeven; stel je voor, iedereen kan erbij. Ik heb nogal eens zware artikelen besteld en die worden gewoon binnen gezet. Niks geen extra betaling. Wat een service! Ik zou het annuleren als ik U was!

johanv1100
door johanv1100 - Jun 9, 2017 om 15:58
63 Antwoorden / Vragen

Uiteraard moet je de leverancier laten leveren tot de voordeur en de machine laten uitpakken zodat je de machine kunt controleren op beschading alvorens voor goed ontvangst te tekenen.De leverancier is verplicht de oude mache weer mee te nemen. Logisch natuurlijk ,want hoe krijg je zo'n zwaar apparaat boven als je geen steekwagen hebt of er niet toe in staat bent .De meeste wijsneuzen gaan uit van een normaal pakettetje , maar witgoed wordt over het algemeen door 2 man met een vrachtwagen bezorgd..Niet tekenen voor ontvangst in hal dus .

ha
door halex Jun 9, 2017 om 18:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u ook even aangeven waar die verplichting geregeld is? Oude machine terugnemen, is wat anders dan die uit huis halen. Die zal ook aan de straat aangeboden moeten worden. Althans, tenzij u natuurlijk de regelgeving gevonden hebt waaruit 't tegendeel blijkt. Ik ben benieuwd!

johanv1100
door johanv1100 Jun 9, 2017 om 21:03
63 Antwoorden / Vragen

Misschien kun je eerst even aangeven waar ik beweer dat de leverancier iets uit huis moet halen.Eigen fantasie ??

ha
door halex Jun 9, 2017 om 21:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wilt u gewoon mijn vraag beantwoorden? Wellicht heb ik u verkeerd begrepen, maar dan snap ik niet waarom u over de oude machine begint (de TS misschien helemaal niet heeft). Maar kom op, voor de dag er mee, waar staat geschreven dat de leverancier de machine boven moet afleveren?

johanv1100
door johanv1100 Jun 10, 2017 om 10:24
63 Antwoorden / Vragen

Ik heb geen enkele behoefte om uw uit fantasie onstane vragen te beantwoorden. Open een nieuw topic met uw vragen zou ik zo zeggen .

ha
door halex Jun 10, 2017 om 16:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is ook een manier om aan te geven dat u er verschikkelijk naast zit met uw antwoord. Een hele bijzondere manier overigens. Maar goed, fouten en blunders toegeven is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. U kunt u in 't vervolg 't best houden bij onderwerpen waar u wèl verstand van hebt.

johanv1100
door johanv1100 Jun 11, 2017 om 12:47
63 Antwoorden / Vragen

Zoals ik al eerder meldde , je heb een zeer rijke fantasie .Verder ben ik niet geinterreseert in jouw mening  . Mijn keuze om advies te geven op onderwerpen gaat jou niets aan en daar je ook niet over. Ik kan je nog wel een tip geven .Gebruik de scrolwiel van je muis of veeg als een antwoord je niet aanstaat .Ik ga niet meer in op je gezeur meneer de expert..Geldzaken & Recht (497) Computers & Telefonie (176) Winkels & Webshops (145) Auto & Vervoer (104) Huishouden & Energie (71) Voeding & Gezondheid (70 Tjonge , jonge sommige mensen denken dat overal expert in zijn .

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 12:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uiteraard moet je de leverancier laten leveren tot de voordeur en de machine laten uitpakken zodat je de machine kunt controleren op beschading alvorens voor goed ontvangst te tekenen.De leverancier is verplicht de oude mache weer mee te nemen. Logisch natuurlijk ,want hoe krijg je zo'n zwaar apparaat boven als je geen steekwagen hebt of er niet toe in staat bent .De meeste wijsneuzen gaan uit van een normaal pakettetje , maar witgoed wordt over het algemeen door 2 man met een vrachtwagen bezorgd..Niet tekenen voor ontvangst in hal dus .

Van de week mijn vaatwasser laten bezorgen, komt gewoon een mannetje alleen. Het is ook niet de taak van een bezorger om een oude machine van boven naar beneden te brengen. Verzekeringstechnisch mag dit al niet eens. Bezorging vind altijd tot de eerste deur plaats, mits anders is afgesproken. Uitpakken wordt enkel gedaan door de betere bedrijven, maar die bezorgen vaak zelf ook. Het afleveren van een vaatwasser via bv PostNL is gelijk aan het bezorgen van welk pakje dan ook.

johanv1100
door johanv1100 Jun 11, 2017 om 13:14
63 Antwoorden / Vragen

Een prachtige kopie van een paar al eerder gegeven antwoorden.Laten we het er houden dat je de afspraken al maakt tijdens het bestellen  en de bestelling pas geleverd is als de ontvanger getekend  heeft voor ontvangst. Postnl is overigens niet de enige bezorgingsdienst. Grote witgoedzaken zoals MM en BCC en Expert hebben een eigen bezorgdienst.

ro
door ronny530 - Jun 9, 2017 om 18:43
2773 Antwoorden / 41 Vragen

U laat de vaatwasser op uw adres met huisnummer bezorgen dus uw voordeur is de eerste voordeur die toegang tot uw woning geeft. De centrale ingang geeft wel toegang maar staat los van uw woning omdat het complex waarin u woonachtig bent geen excact huisnummer kent.

ha
door halex Jun 9, 2017 om 21:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nope. TS is mede-eigenaar of mede-huurder of mede-gebruiker van de centrale ruimtes. Die horen dus mede bij hem. Afleveren in de eerste de beste ruimte die (mede) behoort bij het appartement van TS is juist.

panter22
door panter22 - Jun 9, 2017 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Op de website van de Expert staat: (als voorbeeld voor gratis bezorging)

Belangrijke informatie:

Aflevering vindt plaats achter de eerste afsluitbare voordeur op het aangegeven adres en in het geval van een portiek- of flatwoning is dit de ingang van het betreffende gebouw. Mocht uw woning per lift bereikbaar zijn dan brengen we deze graag tot voorbij uw eigen voordeur.

Tevens kunt u met de Expertwinkel extra afspraken maken over bezorging op een etage, levering binnen 24 uur of op zaterdag.

mariodings
door mariodings - Jun 10, 2017 om 09:55
40 Antwoorden / 3 Vragen

U sluit een koopcontract af. Daarin zou misschien de manier van afleveren kunnen zijn vastgelegd. Of reclame uitingen zijn zodanig dat stellige verwachtingen gewekt worden. Blijkbaar heeft u afgesproken tot de hal, dus de leverancier voldoet aan de afspraak.

Bij een vaatwasser zou ik eisen dat hij wordt aangesloten, dat de oude wordt meegenomen en dat het verpakkingsmateriaal wordt afgevoerd.

Volgende keer wat assertiever zijn in de aankoop en uw eisen stellen of op de prijs afdingen. Wat u wilt.

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 12:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Eisen voor aansluiting is een utopie. Die kan bij verkoop aangegeven worden en zal gewoon betaald moeten worden. Bij Expert € 89,00.

ma
door marcmons - Jun 10, 2017 om 13:59
25 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat ook nog zoiets als SERVICE!. Als een leverancier een product, wat ik specifiek bij hem koop,  niet tot aan de voordeur aflevert, dan hoef ik die leverancier absoluut niet en maak ik resoluut rechtsomkeer naar een andere winkel. Immers heb jij zorgvuldig voor hem als leverancier gekozen. Dan mag hij die service best leveren. DE KLANT IS TOCH KONING? Juist fysieke (witgoed) winkels (die wel altijd klagen dat online webwinkels hun handel kapot maken), zouden die service moeten leveren.  Consumenten beslissen zich veel te snel en te gemakkelijk en zouden een stuk kritischer moeten zijn.

ne
door neodutchio Jun 11, 2017 om 13:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat er hier niet online gekocht is? Ook al zou er in een stenen winkel gekocht zijn, tot de eerste deur bezorgen is gratis, voor de rest moet betaald worden. Tenzij het een fatsoenlijke winkel is met eigen vervoer. Vele maken gebruik van bv PostNL en dan is een pakket een pakket, hoe groot of klein die ook is. Alles valt of staat met geld.

Coebel
door Coebel - Jun 10, 2017 om 15:22
52 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het artikel koopt bij een gerenomeerd bedrijf en hen ook een beetje winst gunt brengen ze het apparaat binnen, pakken ze het uit ,installeren ze het eventueel en nemen ze de oude ook weer mee. Koopt u via internet dan krijgt u geleverd tot aan de eerste deur. Ja  met bij betalen brengen ze het naar binnen en  met weer bijbetalen sluiten ze aan . Maar de NL knierperigheid doet ons de goedkoopste en dan klagen via Kassa.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 10, 2017 om 16:10
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn complexen waar je soms moet zoeken op welke etage het huis nummer is.

Vooral meerdere pakjes en veel lopen, U vergeet dat als mijn brievenbus meer als 10 meters van openbare weg is ik ook iets moet regelen,
en daarom alle brievenbussen in hal op minder meters van de openbare weg.

En wat als je omhoog moet, enkele niet thuis en maar dubbel geparkeerd wachten.
Vaak zit de bel bij elkaar en daar worden dan vele pakjes in 1x aangeboden.
Voor de wasmachine, ja ik moest even wachten tot alle andere gehaald waren of niet kwamen en ging gewoon naar boven.
Wel even geholpen op de trap want ik had geen lift.

Dus gewoon budget prijs en nette bezorger maar eerst nog vele andere die uitgedeeld werden.
Dat ik hem dan €5,- geef is netjes maar niet verplicht.