te
door terence101 Aug 23, 2016 om 12:14
Geldzaken & recht

Politie boort slot open, wie betaalt voor de schade?

Hallo leden,

Zondag 31-07-2016 ging ik voor 4 weken op een roadtrip met een maat van mij.
Vervolgens heeft een van mijn buren gezien dat er wat vliegen voor het raam vlogen.

Hij heeft vervolgens de politie gebeld en de politie heeft op 04-08-2016 het slot ingeboord en zijn mijn woning binnen getreden.
De reden was dat er wellicht een 'lijk' zou liggen.

Ik heb nu dus wel mijn slot moeten vervangen, kosten 129 euro.
Toch vraag ik mij af of de politie hier niet voor zou moeten betalen?

Ik heb vernomen dat de politie (en sowieso natuurlijk mijn verhuurorganisatie) gewoon over mijn telefoonnummer beschikt.
Ze hebben mij niet voor de datum gebeld maar pas op 07-08-2016 voor het eerst.
Tevens kunnen zij toch zo opzoeken wie mijn familie is? En aan hen simpel vragen of ze wellicht weten wat er aan de hand is?
Het is tenslotte in de vakantieperiode.......

Dit kost hen ten eerste minder tijd aangezien ze nu helemaal naar mijn huis moesten met een team en een slotenbreker hebben moeten betalen.

Wie kan mij meer informatie geven over wie de schade moet betalen?
Als ik het gewoon zelf moest betalen, prima daar leef ik dan mee, maar vind ik het wel een kwalijke zaak hoe de politie te werk gaat.

Alvast bedankt,

Terence

14620 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2016 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zondag 31-07-2016 ging ik voor 4 weken op een roadtrip
Eerder terug gekomen? ;-
Raar verhaal. Politie boort echt niet zomaar een slot open als er wat vliegen zijn.
En welke maatregelen zijn er daarna dan genomen? Deur zonder slot? Dat is inbrekers uitnodigen.

pi
door pieterwolters - Aug 23, 2016 om 12:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk hebben jouw buren een overtuigend verhaal verteld waardoor de politie meende snel in te moeten grijpen.
(ook niet zo gek: stel dat ze eerst de familie gaan opzoeken dan staan er weer chocoladeletters in de Telegraaf/NU.nl omdat de politie weer zo traag en bureaucratisch handelt).

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2016 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het zeer attent, hoe de politie te werk is gegaan. Waarom zou de politie over uw telefoonnummer beschikken? Hebt u daar een dossier dan? :-))

ja
door jackyh - Aug 23, 2016 om 12:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Laat ik voorop stellen dat ik niet van bemoeizucht houd maar er moet mij van het hart, dat ik zou willen dat mijn buren een beetje de boel in de gaten zouden houden. M.a.w. de kosten van een nieuw slot zou ik graag voor mijn rekening nemen in uw geval. Kleinzielig i.p.v. dankbaarheid.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:07
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzinnig niet hulpvaardig antwoord!!  U kent de omstandigheden niet. Het is ook geen antwoord op de vraag!

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2016 om 19:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun. Ja, aan uw antwoord heeft men wat. :-))

te
door terence101 - Aug 23, 2016 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie snelle reacties, echter hebben zij zeer zeker alle nummers tot hun beschikking dat is gewoon algemeen bekend.
Tevens wil ik duidelijk maken dat ik het zeker goed vind dat mijn buren dat hebben gemeld, het ergste kon natuurlijk gebeurd zijn met mij.

Toch wil ik duidelijk maken over het geval van 'politie weer zo traag en bureaucratisch handelt' nogal frapant vind, op het moment dat de politie moet uitrukken en een slotenbreker moet bellen zijn we weer uren verder. Terwijl 1 simpel telefoontje 5seconden duurt, ik mag toch hopen dat u het daarmee eens bent?

U moet nu wel beseffen dat de politie hier tijd verliest en nog eens kosten maakt (op een zeurpieterige manier  gezegd 'belastinggeld' opmaakt).

"Eerder terug gekomen? ;-
Raar verhaal. Politie boort echt niet zomaar een slot open als er wat vliegen zijn.
En welke maatregelen zijn er daarna dan genomen? Deur zonder slot? Dat is inbrekers uitnodigen."

Hierop in te haken, de reden was door de politie zelf bevestigd bij aankomst bij het politiebureau. Ze hebben meerdere malen geklopt, kregen geen gehoor omdat ik natuurlijk op vakantie was, zij vreesde dus dat er wellicht een lijk zou liggen. Zij hebben vervolgens 2 slotjes aan de deur gemonteerd en een briefje op de deur geplakt.

Bedankt iig voor deze reacties, maar nog steeds is de vraag wie voor de kosten moet opdraaien niet beantwoord.

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2016 om 13:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk dat je zelf moet opdraaien voor de kosten van het nieuwe slot. Je kunt het de politie niet verwijten hun zorgplicht te hebben uitgevoerd. Je kunt het een beetje vergelijken met ambulancebroeders die je kleding, al dan niet terecht, in flarden knippen.

Vind het overigens wel vreemd dat je blijkbaar niet eens op vakantie kunt gaan, zonder het risico op open maken van je deur door de politie. Dan moeten er toch wel heel veel vliegen zijn geweest. En als er een lijk ligt, kun je dat na een paar dagen liggen, echt wel ruiken.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 23, 2016 om 14:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het hangt er maar helemaal vanaf of zij de nodige maatregelen hebben getroffen om te rechtvaardigen dat zij absoluut uw woning binnen moesten treden. Er moet dus een noodzaak zijn geweest om de sloten te forceren. Ik vind het ook nogal een forse maatregel om wat vliegen. Je laat per ongeluk een pot jam open staan als je op vakantie gaat en het hele huis zit er vol mee.

Leest u de discussie op het rechtenforum klik HIER erop na.

Wat u in ieder geval kunt doen is de politie schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade, noem ook de redenen waarom u vindt dat deze onrechtmatig bij u is binnengetreden (welke procedures zij hadden kunnen volgen en niet hebben gevolgd).
Ik zou het aangetekend doen en een verzoek om een reactie binnen bijv. 14 dagen. Dan maar zien wat u terugkrijgt als antwoord en of u vindt dat dit voldoende is beargumenteerd. Voeg meteen een kopie van de bon van de slotenmaker erbij. Misschien kan dit ook via e-mail waarbij u een ontvangstbevestiging krijgt. Zoekt u dat maar even na op internet.

In het voorbeeld van de link betrof het een oudere dame die een paar dagen weg was. Bij haar hadden ze de deur gemolesteerd met een schade van 4000 euro. Wat dat betreft komt u er nog goed mee weg.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:08
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is tot nu toe het enige juiste ter zake doende antwoord..

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 15:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

64 antwoorden en geen enkele vraag. Waar is eigenlijk uw oplossing.

uwjurist
door uwjurist - Aug 23, 2016 om 14:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit mij aan bij Zoekster1.

Overigens, als u uw buren had geïnformeerd over uw vakantie, zou dit waarschijnlijk niet zijn gebeurd. En men kan dan ook nog een oogje in het zeil houden voor u. Bij mij in de buurt is dit de (goede) gewoonte.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:12
152 Antwoorden / 0 Vragen

U kent de omstandigheden niet en ook de buurt waar de ts woont niet. Het is nu eenmaal zo dat je niet altijd (zomaar) je buren kunt vertrouwen. Het moet genoeg zijn als je familie e/o vrienden op de hoogte zijn van je vakantie. Zoekster1 geeft inderdaad het enige juiste ter zake doende antwoord..

uwjurist
door uwjurist Aug 24, 2016 om 16:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sloot mij aan bij zoekster en gaf slechts een tip. Als je geen enkele buur kunt vertrouwen is het wel heel triest wonen. En je hoeft ze geen sleutel te geven, alleen maar aan te geven dat je weg bent en eventueel een telefoonnummer geven.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2016 om 14:30
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Terence101, wat @edrick3 aanhaalt heeft betrekking op uw eigen schrijven: u ging op 31 Juli 2016 op een roadtrip voor 4 weken! Het is nu 23 augustus 2016, vandaar: "eerder teruggekomen"? Logisch, toch? Maar leest u het antwoord van @zoekster1, daar heeft u iets aan.

gerbera
door gerbera - Aug 23, 2016 om 16:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien handig de volgende keer uw buren te vertellen waar eventueel een sleutel is te halen of er een aan uw buren geven. En dat de politie van alle burgers een telefoonnummer heeft is onzin. En zo ze dit wel hebben wat heeft het dan voor zin u te bellen, u bent immers niet thuis. Dat ze u later hebben gebeld is omdat ze blijkbaar alsnog op zoek zijn gegaan naar uw (06) nummer.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:13
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzinnig niet hulpvaardig antwoord!!  U kent de omstandigheden niet. Het is ook geen antwoord op de vraag!

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2016 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind het echt onzin om allerlei buren te informeren als je een paar dagen weg gaat. De melding werd tenslotte al na 4 dagen gedaan en je hebt bijna altijd meerdere buren.  Aan geen enkele buur zou ik mijn sleutel geven

ja
door jackyh Aug 23, 2016 om 16:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb iemand die voor de kat zorgt en die heeft ook een sleutel. Een beetje vertrouwen is nooit weg. Echt waardevolle spullen kunnen altijd weggeborgen worden.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2016 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, uiteraard, anders kan er niet voor de kat gezorgd worden.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 11:57
953 Antwoorden / 4 Vragen

Grote kat, juist een beetje vertrouwen is nooit weg.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2016 om 12:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gaat mij helemaal niet (alleen) om waardevolle spullen, maar ook om nieuwsgierig geneuzel. En ik weet precies wie ik op die punten wel / niet kan vertrouwen en dat is maar één van mijn buren, die echter zelden thuis is. Overigens hebben een paar buren wel mijn 06 nr.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 16:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Carola83, u geeft al een oplossing. Hoop dat DOKUN het niet zal afbranden.

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2016 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien in het vervolg een briefje achter de ruit met de mededeling waar in noodgevallen heen gebeld kan worden?

Niet elke vlieg komt van een lijk. Dus het moeten wel speciale vliegen geweest zijn.

zoekster1
door zoekster1 Aug 23, 2016 om 17:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ook fijn voor inbrekers. Ik ben op vakantie en kom voorlopig niet terug, de sleutel ligt onder de mat. Ongetwijfeld is er een insecten-expert aan te pas gekomen om de vliegen te bestuderen.

edrick3
door edrick3 Aug 23, 2016 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ongetwijfeld is er een insecten-expert aan te pas gekomen om de vliegen te bestuderen.
LOL ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2016 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat briefje daar permanent bevestigen natuurlijk. Niet alleen als je op vakantie gaat.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 12:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is trouwens mogelijk de wijkagent te informeren i.v.m. vakantie of ziekenhuisopname o.i.d. Ben je helemaal van die lastige slot kapot makende politie af.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2016 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: en dan hier de klachten lezen dat ze lastig gevallen worden door allerlei instanties, stalkers enz.? Slecht plan.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2016 om 12:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel ja, ook nog even de wijkagent informeren als je een paar dagen weg bent.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2016 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Slecht plan? Dan niet zeuren als het slot opengeboord wordt, omdat het zwart ziet van de vliegen. :-))

Arme wijkagent.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2016 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een briefje met je 06 nr. (permanent of tijdelijk) is een regelrechte uitnodiging voor 'gedoe' in allerlei vormen. Dat is hetzelfde als je FB account open gooien en daar je afwezigheid melden. Gewoon zorgen dat een paar naaste buren je 06 weten, is meer dan voldoende.

tenormin
door tenormin Aug 24, 2016 om 14:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Net alsop je antwoordapparaat te zeggen dat je op vakantie bent....

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 16:01
953 Antwoorden / 4 Vragen

Carola83, het gaat niet om een paar dagen maar om 4 weken.

endemion
door endemion Aug 24, 2016 om 18:59
237 Antwoorden / 3 Vragen

Wbt zo'n briefje:
- Mocht er niemand aanwezig zijn maar is er sprake van een noodgeval dan kunnen de bewoners op nr .... voorzien in contact informatie.
- Zo'n briefje hoeft natuurlijk ook niet prominent en wellicht leesbaar vanaf de straat opgehangen te worden.
- Je zou zelfs nog met wat koffie oid vergeling kunnen toepassen zodat het er uitziet alsof het niet net is opgeplakt in de vakantieperiode.

Dat soort uitdieping kan iedereen toch wel bedenken voordat het ophangen van een briefje wordt afgeschoten!?

Cookies
door Cookies Aug 25, 2016 om 09:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: Na 4 DAGEN werd het slot al open gebroken!

ma
door manwijf Aug 26, 2016 om 11:53
574 Antwoorden / 1 Vragen

@carola Bij ons in de gemeente kun je inderdaad een verzoek indienen bij de politie om tijdens de vakantie een aantal malen te surveijeren. Doen hier de stadswachten. Wordt ook verslag van gemaakt.

Johkwe
door Johkwe - Aug 24, 2016 om 12:20
44 Antwoorden / Vragen

De buren verwittigen dat u een paar weken met vakantie bent zou wel net zo handig zijn.
Maar ja deze generatie kent dat niet, mijn nieuwe buren hebben zich niet eens voorgesteld.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:14
152 Antwoorden / 0 Vragen

U kent de omstandigheden niet en ook de buurt waar de ts woont niet. Het is nu eenmaal zo dat je niet altijd (zomaar) je buren kunt vertrouwen. Het moet genoeg zijn als je familie e/o vrienden op de hoogte zijn van je vakantie.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 16:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

DOKUN, wat een oplossing. Familie en vrienden en dat moeten de buren weten zodat ze de politie niet bellen die misschien het slot wel uitboren. Wat een slecht antwoord. Wijst niet op deskundigheid.

brainless
door brainless Aug 27, 2016 om 12:33
324 Antwoorden / 0 Vragen

@johkwe;  en u heeft ze natuurlijk wel van harte welkom geheten, toen u zag dat u nieuwe buren kreeg.

li
door liberaal - Aug 24, 2016 om 12:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

De politie kan u dus wel hebben gebeld maar u was niet thuis. De verdenrking dat u wel thuis zou zijn er n er veel vliegen werden waargenomen zou de reden kunnen zijn, dat de politie bij u in huis moest gaan kijken. Door het niet kunnen beschikken over uw huissleutel werden ze dus genoodzaakt om het slot te forceren. U kunt een bedankbrief sturen naar de politie voor hun betrokkenheid, eventueel met taartgebak o.i.d. en de rekening voor de slotenmaker gewoon betalen. Niet een nieuw conflict openen dat nog meer kost.

djfox741
door djfox741 - Aug 24, 2016 om 13:04
39 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn al die (nutteloze) antwoorden,

Terence vraagt simpel een antwoord op zijn vraag maar krijgt de een na de andere onzinnige verhalen voor zijn kaniz.

Niemand een antwoord? Ben zelf ook wel benieuwd.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:05
152 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel één zeer nuttig antwoord gegeven door: door zoekster1 - 23 aug. 2016 om 14:08.  Het is er maar 1 maarja beter dan niets.  Het is hier normaal geworden dat de gewoontereageerders op alles en nog wat reageren. Niet omdat ze ergens verstand van hebben, maar om de cijfertjes naast hun naam omhoog te krijgen.   Ik denk dat de meeste bejaarden zijn die zich elke dag heel erg vervelen...  Jammer dit was een aantal jaren geleden een goed informatief forum. Maar dat is het niet meer....

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 16:06
953 Antwoorden / 4 Vragen

DOKUN, als u nog 1 keer zoiets durft te schrijven dan ga ik aangifte tegen u doen. Miserabel persoontje.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2016 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun .Ik heb van u nog geen een nuttig antwoord kunnen lezen.

endemion
door endemion Aug 24, 2016 om 19:06
237 Antwoorden / 3 Vragen

@Jackyh, trek toch je lange tenen in, hij heeft gewoon gelijk. "Km's" aan nutteloze antwoorden doorlopen voordat er eindelijk iets zinnigs wordt gezegd is gewoon irritant. @Tijger1, hij heeft ook geen antwoord geplaatst enkel gereageerd op "antwoorden".

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@endemion.En wat is uw antwoord? En Dokun reageert alleen maar op antwoorden, inhoudelijks volgt er niets.

ma
door marleenvanh - Aug 24, 2016 om 13:53
451 Antwoorden / 1 Vragen

Tja.... uw buren wisten dus niet dat u weg was? Waarom niet???? Had ze dat ff verteld..... slimmerik.
Maar ik denk het niet eerlijk gezegd. De politie deed gewoon zijn werk op aangeven van 'bezorgde burgers'.

dokun
door dokun Aug 24, 2016 om 15:06
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzinnig niet hulpvaardig antwoord!!  U kent de omstandigheden niet. Het is ook geen antwoord op de vraag!

brainless
door brainless Aug 27, 2016 om 12:36
324 Antwoorden / 0 Vragen

@Marleen Als je als eerste van de galerij woont (flat) dan ga je niet de hele rij vertellen dat je op vakantie gaat.

Vaak alleen de directe buren (mits je daar redelijk contact mee hebt) en de rest van de galerij (die dus wel dagelijks langs komt lopen) niet.

El
door Elgje - Aug 24, 2016 om 14:26
14 Antwoorden / Vragen

Het lijkt erop dat niet alle regeerders de vraag volledig hebben gelezen of wel erg hard en kort door de bocht gaan. Natuurlijk is het fijn als je oplettende buren hebt en deze toen ze het niet vertrouwden de politie hebben ingeschakeld.
Maar vraagsteller geeft al aan dat het om een huurwoning gaat en de verhuurder over contactgegevens beschikt.
Dus dan is de vraag of de politie niet eerst bij de verhuurder had kunnen informeren alvorens het slot te forceren.
Dan had men, zoals vraagsteller aangeeft, wel degelijk contact met hem kunnen krijgen.
Daarnaast: niet iedereen woont in een buurt of flat waar veel onderling contact is. Ik zie mijn nieuwe buren nooit, heb me alleen 1x voorgesteld, en er is momenteel veel verloop onder de huurders. Dus ik zou daardoor ook niet doorgeven als ik op vakantie ging (in verleden kon dat wel)

Je zou eens bij de verhuurder kunnen informeren of de politie eerst met hen heeft overlegd, en aan de hand van dat antwoord opnieuw overwegen of je bij politie of verhuurder om vergoeding kunt vragen. En anders denk ik ook dat je financieel gezien pech hebt, maar in ieder geval wel weet dat je oplettende en zorgzame buren hebt!

ac
door acadabrajamm - Aug 24, 2016 om 14:56
27 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij logisch diegene die de opdracht gaf tot die actie over te gaan.
"vliegen zien vliegen voor het raam" is wel een beetje subtiel om te denken dat er danwellicht
een 'lijk' zou zijn.

ne
door neodutchio - Aug 24, 2016 om 15:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De politie heeft beschikking over telefoonnummers, echter deze zijn niet altijd up to date. In uw ogen zou de politie dus eerst u op uw huisadres moeten bellen waar geen gehoor is. Daarna moet gezocht en gebeld worden naar uw mobiele telefoonnummer in de hoop dat u ook opneemt (evt tijdverschil), als dat niet lukt moet de verhuurmaatschappij gezocht worden waarna bij de verhuurmaatschappij uw telefoonnummer opgezocht moet worden. Ondertussen kan ook nog uw familie opgespoord worden die vervolgens een verontrustend telefoontje krijgt dat er iets loos kan zijn bij u thuis. Iedereen in paniek en ondertussen zijn we weer een dag verder. Ondertussen stapelen de vliegen zich op, of ligt er iemand zwaar gewond op de grond.
Uiteraard wilt u ook dit antwoord niet lezen aangezien u vindt dat de politie niet juist gehandeld heeft. Er zijn protocollen voor en wees blij dat ze netjes het slot uitgeboord hebben. Voor hetzelfde geld beuken ze de deur in.

Wat u als eerste kunt doen is informeren bij de politie. Deze zaken komen vaker voor en ongetwijfeld zou de politie hiervoor verzekerd zijn, of kunt u het opgeven, samen met of het proces verbaal, danwel een verslag van deze melding, aan uw eigen verzekering.
U komt nu direct hier aan met vragen en de klachten over de politie, maar nergens lees ik dat u daarmee al contact gehad heeft. Probeer dat eens eerst.

1paul
door 1paul - Aug 24, 2016 om 16:52
3134 Antwoorden / 0 Vragen

politie mag betalen, als er niets aan de hand is betaald politie als inbreken terecht is betaald degene waar men inbreekt...

gewoon de rekening naar hen toe brengen en eisen dat er betaald word binnen 14 dagen...

lees ook dit even     http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/186680?sid=70860ba42b0b6d9dfea36e78793ff7d5/printertopic/1/

mo
door mof - Aug 24, 2016 om 19:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U moet een schadecleim bij de politie indienen. Maar het kan zijn dat ze zich beroepen op hun taak, dus controle op de woning moeten uitvoeren. Ze zullen van u willen weten of umvoldoende uw best heeft gedaan om anderen in te lichten over uw afwezigheid. Uw buren bijvoorbeeld.
bij mij is eens het slot opengebroken maar dat was omdat de politie cq arrestatieteam van de rechtbank in de verkeerde straat was, wel op goeie nummer, maar twee straten verder. Toen hebben ze wel moeten vergoeden. Was hun eigen onoplettendheid.

ma
door manwijf Aug 26, 2016 om 11:59
574 Antwoorden / 1 Vragen

Uw opmerking "zij zullen van u willen weten etc." is een veronderstelling, die u dus niet hard kunt maken. Uw eigen voorbeeld is van een heel andere orde.

ma
door maarten heest - Aug 25, 2016 om 09:17
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo  djfox741, inderdaad weinig antwoorden op een simpele vraag. Gelukkig dat er meer mensen zijn die dat opvalt.
Een prachtig 'antwoord' komt van iemand die de vrager 'kleinzielig' noemt. En zelf wordt u 'miserabel persoontje' genoemd.
Het is toch niet te geloven maar het past prima in dit stel-een-vraag-en-krijg-een-oordeel forum.

terence101 Aansluitend aan degenen die wel hun best deden om een antwoord te formuleren: aangifte doen en met die aangifte naar uw verzekeringsmaatschappij. U hoeft niet voor de schade op te draaien.

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou de verzekeringsmaatschappij moeten betalen?

ma
door manwijf - Aug 26, 2016 om 12:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het binnengaan van een woning behoort in ieder geval toestemming te zijn van de OvJ of de RC. Dat kunt u zowiezo even navragen. Als u de politie officieel verantwoordelijk stelt voor de schade en er komt voor u geen bevredigend antwoord, kunt u als laatste nog een officiele klacht indienen. Uiteraard moet u hiervoor wel aangifte gedaan hebben. Een formulier hiervoor vind u digitaal op politie.nl

Iedereen die beweert dat 'de politie toch gewoon haar werk deed' wil ik nog wel even meegeven, dat hulpdiensten in het algemeen, dus ook bv de brandweer ook onnodig soms heel veel schade veroorzaken. Dat niet iedereen daar iets van meekrijgt, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt. Zoals bij alle diensten zijn ook er hier mensen die menen doordat zij een pak aanhebben, zij ook meer macht hebben en dat als een vrijbrief beschouwen.

Laatst nog een gevalletje gehoord, waarbij bij een (kleine) brand hier in de haven de brandweer excessief veel schade maakte aan heel dure hekwerken, terwijl dat absoluut niet nodig was, omdat er 5 m verder een goede doorgang was. Maar ja, je loopt nu eenmaal met die knipschaar in de hand en jij hoeft dat hek niet te vervangen.

ne
door neodutchio Aug 27, 2016 om 14:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De vergelijking met de brandweer gaat hier niet op. De brandweer werkt met vaste in- en uitgangen bij bedrijfsgebouwen. Gebouwen en toegangswegen staan in een navigatie/logboek waar van uit gegaan wordt. Op het moment dat de eigenaar besluit een andere toegang te creeren en de brandweer is hier niet van op de hoogte houden ze vast aan de oude situatie.
De politie kijkt wel wat de makkelijkste en veiligste manier is om binnen te komen.