brordus
door brordus Jan 10, 2016 om 12:37
Geldzaken & recht
POSEIDON KREDIET

Hallo alle
Heeft iemand ervaring met POSEIDON KREDIET ik wil daar een lening afsluiten maar dan moet je een verzekering afsluiten die je van te voren moet betalen. ( http://poseidonbank.com ) dat vind ik niet erg als het geen oplichting is en ik mijn geld kwijt ben.

met vriendelijke groet

Wil

7752 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2016 om 12:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen ervaring mee en die zal ik ook nooit krijgen ook, want lijkt mij niet verstandig met een dergelijke club in zee te gaan. Denk dat het een hele dure lening wordt en er vanuitgaande dat u bij een 'normale' bank niet meer terecht kunt, lijkt het mij onverstandig daar dan een lening af te sluiten.

door 14peter - Jan 10, 2016 om 12:44
567 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is zo'n ouwe oplichtingstruc... Het begint met verzekeringspremie, dan kosten voor de notaris, dan bankkosten. Je mag zeker betalen via Western Union?

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2016 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiterst onverstandig daar mee in zee te gaan.

hansje klein
door hansje klein - Jan 10, 2016 om 13:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Drie negatieve reacties....

Ook ik heb geen persoonlijke ervaringen in te brengen, maar is het een optie om (via de Gemeente?) een advies in te halen om te voorkomen, dat u later in de schuldsanering terrecht komt?

'Voorkomen is beter dan genezen'  en hopelijk denken de schuldsanerders er ook zo over.

door 14peter Jan 10, 2016 om 14:07
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ja Hansje, we kunnen wel uiterst lovend over dit soort schimmige clubjes gaan doen, maar denk je dat TS daar mee geholpen is?

hansje klein
door hansje klein Jan 10, 2016 om 14:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Even rechtzetten.....

Met "negatief" heb ik bedoeld, dat het géén aanbeveling voor TS is om met deze lui in zee te gaan. Ik zou het ook nooit doen. Maar wanneer je met de rug tegen de wand staat is iedere alternatieve TIP welkom en die TIP probeerde ik te geven......

Misschien nog andere voorstellen voor TS?

an
door antje1 - Jan 10, 2016 om 13:56
2 Antwoorden / Vragen
ha
door halex - Jan 10, 2016 om 14:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan nergens betrouwbare informatie over deze club vinden. Zelfs op hun eigen site leggen ze niet uit wat ze doen en wat je daarvoor betaalt. Als je een verzekeringspremie voor een lening af moet sluiten, lijkt dat een truc om een hogere rente te kunnen berekenen. Al jaren strijdt de AFM tegen de zogenaamde 'flitskredieten' waarbij rentepercentages tot wel 80% werden bedongen. Dat mag niet meer, omdat er inmiddels een wettelijk maximum geldt. Maar bedrijven proberen dat te omzeilen door andere kosten (bijv. administratiekosten, poliskosten, behandelkosten, etc) in rekening te brengen.
Poseidonbank is niet in Nederland gevestigd en uitsluitend bereikbaar via een 084-faxnummer. Als ik u was, zou ik hier geen zaken meedoen.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2016 om 21:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de url al ingevoerd bij de Scamadviser?
Zoals al gezegd is: niet aan beginnen.

hutch
door hutch - Jan 11, 2016 om 14:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Absoluut NIET mee in zee gaan. Deze website is pas geregistreerd op 27 november 2015.

De foto's van de zogenaamde 'medewerkers' zijn tevens te vinden op andere websites.
Klik voor de medewerkers van Poseidon Krediet *  HIER  *. Klik voor de medewerkers van een andere website *  HIER  *.

Daar heten dezelfde medewerkers heel anders. Die zogenaamde 'Mirjam v. Z.' heet dan 'Jessica P.', 'Janine M.' heet dan 'Amy K.' en 'Max R.' heet dan 'Robert L.'.

En op *  deze  * en *  deze  * websites heten ze weer anders.....

Uit dit alles blijkt dat dit, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, (poging tot) oplichting is.
En mocht dit toch een echt (...) bedrijf zijn, is deze ook niet betrouwbaar, alleen al omdat zij fantasiemedewerkers (fotomodellen?) gebruikt.

Dus hoe het ook zij, absoluut niet mee in zee gaan.

hutch
door hutch Jan 11, 2016 om 14:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Daarbij zijn de banken (andere namen en zelfs verschillende adressen) waar de faxnummers aan gelieerd zijn, asterixbank.com en loansyndicate.net, ook heel toevallig geregistreerd in de laatste maanden van 2015. Hoezo betrouwbaar? Loansyndicate.com en Poseidonbank.com: "Site is United States based , But The Real Location Is Being Hidden".

ik
door ik trap er niet in - Jan 29, 2016 om 20:05
1 Antwoorden / Vragen

Beste Wil,

Ik denk dat het gewoon oplichting is. Ik wilde namelijk ook met hun in zee gaan. Maar de aanvraag ging heel snel. Toen vroeg ik of ik nog even telefonisch contact om een vraag te stellen. Ik kreeg geen medewerking contact was alleen mogelijk via mail. Ik kreeg uiteindelijk een contract voor de lening en ik had gekozen voor een Azie lening.Toen kreeg ik gegevens om het bedrag voor de premie over te maken.Ik voerde het adres in dat erbij stond in google maps ik stuitte op een vervallen gebouw in Thailand. Zag er niet echt uit als of die persoon me een lening kon bieden. Ik heb de contactpersoon hierop aangesproken en toen kon ik de Australische lening nemen. Dus kreeg ik weer een contract dit keer met het adres van hun kantoor in Australië. Daar zou het Poseidon financial services heten maar het geld voor de premie kon ik weer overmaken aan een persoon in plaats van bedrijf wat ik heel vreemd vind.Ik heb ook hun medewerkers gegoogeld ze hebben allemaal geen social media en als je via Google afbeeldingen zoekt is de enige link van alle medewerkers alleen maar poseidon bank. Kortom dit lijkt op oplichting. Ik heb geen geld naar hun gestuurd maar een melding gedaan bij consuwijzer. Mocht je een lening hebbrn ga gewoon in zee met een Nederlands bedrijf, een die je kan bellen, bezoeken en ingeschreven bij kvk. Mocht je moeilijk kunnen lenen vraag je bkr registratie aan en kijk of je de dingen die daar in staan kan betalen of aflossen waardoor de coderingen veranderen. Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2016 om 20:17
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Niet doen!

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2016 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@ik trap er niet in, een lening waar je van te voren geld voor moet overmaken is per definitie oplichting.

jo
door jorisw - Jan 29, 2016 om 23:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ga je niet gewoon naar je eigen bank om een lening af te sluiten?

tenormin
door tenormin Jan 29, 2016 om 23:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat eigen bank geen lening wil/kan afsluiten. Dan komen er veelal rare bokkensprongen, zoals ik het zie van @Brordus om toch aan geld te kunnen komen. Wat hem/haar later als spijt als haren op het hoofd zal bezorgen.

cl
door claudia buijser - Feb 14, 2016 om 17:08
1 Antwoorden / Vragen

Ben jij nog iets wijzer geworden Wil?
Er wordt mij nu namelijk ook een lening aangeboden onder de naan neptune financieringen ondertekend door poseidon bank.

fi
door fitzgerald123 Aug 5, 2016 om 19:40
Antwoorden / Vragen

hoi vraagje neptune financieringen of neptunebank.com.
frits

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2016 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@CLAUDIA BUIJSER Wat dacht je van even de antwoorden hierboven lezen? Als je dan nog steeds gebruik wilt maken van hun aanbod... Prima maar kom niet over een paar maanden hier  klagen dat je opgelicht bent.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fout