ro
door romke hoekstra Jul 19, 2016 om 15:53
Geldzaken & recht

PREMIE VAN 22 NAAR 78 EURO PER MAAND

Heb sinds feb 2013 een woohuis vezekering bij inshared krijg nu bericht dat mijn premei van 22 naar 78 per maand gaat .om de volgende reden" Regelmatig kijken wij of de premie die we vragen nog wel voldoet aan de risico's die erbij horen. Hierbij zijn we tot de ontdekking gekomen dat de premie die u op dit moment betaald voor uw woning niet meer past bij de risico's. Eigenlijk heeft u al die tijd een te lage premie betaald. Op dit moment is uw woning uiteraard gewoon goed verzekerd. Daar hoeft u zich dan ook geen zorgen om te maken. Om in de toekomst ook garantie te kunnen bieden, moeten we de premie wel verhogen."
Vraag mij af of dit zomaar kan wie weet raad?

5478 11 Rapporteer

emcede
door emcede - Jul 19, 2016 om 16:06
960 Antwoorden / 4 Vragen

78 euro per maand voor een woonhuisverzekering? Moet wel een best kasteel zijn! Ja dit kan, maar u heeft natuurlijk ook het recht op zoek te gaan naar een andere verzekering. Als de polis sinds 2013 loopt kunt u deze op elk moment opzeggen, met een maand opzegtermijn.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag zomaar, maar moet welhaast een fout zijn. Behalve natuurlijk als u in een kasteel woont.

Dus maar even op internet een betaalbaarder verzekering opzoeken en na bevestiging van dekking die andere opzeggen.

U kunt ook nog altijd even navragen of ze zich niet vergist hebben.

da
door datzoekikop - Jul 19, 2016 om 16:19
251 Antwoorden / Vragen

Een wijziging zoals deze is reden één om legaal de polis per wijzigingsdatum verhoging op te zeggen en "elders" te gaan shoppen.

akkerdistel
door akkerdistel Jul 20, 2016 om 08:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kun je altijd al gewoon iedere maand doen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 19, 2016 om 16:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"U moet kleiner gaan wonen......voor dezelfde premie"  zegt indirect deze  Achmea-dochter-verzekeraar!

TIP: Laat het Suzan van Independer even voor u uitrekenen! één minuutje

me
door mein33 - Jul 19, 2016 om 17:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@romke hoekstra,

Dit kan "zomaar" en het is aan u om er wel of niet mee akkoord te gaan, zelf zou ik het laatste kiezen.
Klanten binnenhalen met een zeer aantrekkelijke en naar blijkt te lage premie is heel gebruikelijk bij deze dochters (stunters) van de grote verzekeraars.
In een later stadium wordt dit vaak rechtgetrokken, maar bij u wordt er werkelijk getracht om u een poot uittedraaien.
Bij een premiewijziging kunt u direct uw woonverzekering (opstal/inboedel) beëindigen.
Ga op zoek naar een verzekeraar die u een nette premie in rekening brengt.
U kunt bij bijna alle verzekeraars zelf uw premie berekenen en vergelijken, gebruik hierbij dezelfde gegevens die op uw huidige verzekering(en) van toepassing zijn. Let daarbij wel goed op de algemene voorwaarden die op de verzekeringen van toepassing zijn, aangezien daar wel verschillen in kunnen zitten.

koekeloer
door koekeloer - Jul 20, 2016 om 12:50
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat kan. U kunt nu ook direct naar een andere verzekeraar overstappen als U wilt.

ro
door ronny530 - Jul 20, 2016 om 13:04
2771 Antwoorden / 41 Vragen

Zo grappig in het eerste contract is de jaarpremie zo laag want zo verkooop je verzekeringen. Bij het verlengingsvoorstel wordt de jaarpremie naar boven bijgesteld en betaal je die korting die je eerst kreeg dubbel en dwars terug. Voorbeeld ik heb bij de maatschappij waar T en T de promotie voor doen een autoverzekering afgesloten, omdat het een tweede auto betrof kreeg ik geen no claimkorting maar de jaarpremie kwam uit op om en nabij de 300 euro das lekker goedkoop toch. Toen kwam het verlenginsvoorstel ik kreeg 60% no claim maar de jaarpremie was opgeschaald naar meer dan 700 euro dus betaal ik nu 7 euro meer dan de oorspronkelijke 24 euro per maand aan premie met 60% no claim dan toen ik nog in het eerste jaar zat. Ik heb het maar geslikt omdat de auto deze maand de deur uit gaat en het voor mij niet de moeite waard is om alsnog weer een goedkopere verzekering af te gaan sluiten.

vr1944
door vr1944 - Jul 20, 2016 om 15:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

€ 78 per jaar is een normale prijs voor een woonhuisverzekering (inboedelverzekering) van eensgezins huurwoning .Per maand is inderdaad wel erg veel .Onderverzekerd zijn betekend een lage uitkering bij een claim. De huidige maandpremie bij Inshared € 9.30 voor een eensgezins huis

fl
door flessebon Jul 20, 2016 om 21:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

TS schrijft dat het om de maandelijkse premie gaat. Dan schtik je wel even, waarschijnlijk is het een opstalverzekering?

vr1944
door vr1944 Jul 22, 2016 om 12:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als het om een opstalverzekering voor huiseigenaren gaat is het een normale premie,maar dat melde TS niet in zijn vraag.Het gezwam van Manwijf is onzin. Eris voldoende concurentie in deze branch.

ho
door honza23 - Jul 20, 2016 om 15:46
261 Antwoorden / 3 Vragen

Hierbij zijn we tot de ontdekking gekomen dat de premie die u op dit moment betaald

tegenwoordige tijd met een d ?

 Om in de toekomst ook garantie te kunnen bieden

deze zin klopt ook niet

conclusie: stelletje amateurs die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven.

me
door mein33 Jul 20, 2016 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@honza,

Uw reactie is er één in de categorie "De pot verwijt de ketel" .
Commentaar op stijl en/of schrijffouten is wordt alleen nog maar gedaan door personen die zelf geen zinnige bijdrage kunnen bieden.

co
door correl - Jul 21, 2016 om 01:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

geef inshared een dikke  middelvinger en ga kijken waar je een normale prijs betaald voor dezelde verzekering

ma
door manwijf - Jul 22, 2016 om 12:15
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als je weet dat Inshared een onderdeel is van de grootste en dus machtigste zorgverzekeraar van NL dan moet je niet verwachten, dat die het zo goed met u voor heeft.
Zij vinden het niet eerlijk dat de goeden onder de kwaden moeten leiden en Inshared heeft er daarom voor gekozen om een jaarbeloning uit te keren aan de mensen die geen schade gemaakt hebben. Alsof je daar iets aan kunt doen! Het betekent gewoon dat ze niets op hebben met solidariteit. Als het om zorg gaat, is dat toch ongeveer het uitgangspunt waarom we met zn allen een zorgstelsel hebben. Reken maar dat als je toevallig wel iets gaat mankeren, ze zich bikkel, maar dan ook bikkelhard opstellen. Ik kan het weten, want ik heb jarenlang op een patientenadministratie gewerkt van een groot ziekenhuis in de randstad. Des te groter, des te meer macht. Iets wat onze regering nooit, maar dan ook nooit had mogen toestaan.
Denk er eens over na waarom Achmea zoveel sub-bedrijfjes nodig heeft om klanten te werven... Als ze straks alle concurentie hebben opgekocht, maken zij hier de dienst uit! Waarvan akte. Met de Nederlandse 'het zal allemaal wel meevallen' mentaliteit stropen we nog eens goed op.