Problemen met GGN incassobureau
Hallo iedereen,
Ik hoop dat er iemand is die mij eventueel kan helpen met mijn problemen bij incassobureau GGN.
Ik heb in december 2014 een bedrag op de mat gekregen van ongeveer 1150 euro die ik aan ze moest betalen. Hierop heb ik direct gebeld met GGN incasso om een regeling te treffen en die is destijds ook goedgekeurd. Dit ging overigens om mijn huur die ik moest betalen.
Ik heb toen in december en januari 3 keer een bedrag overgemaakt naar GGN incasso. De eerste was ongeveer 574 in december daarna 200 en als laatst 374 beide in januari. Hiermee was het totaal bedrag die ik op papier had betaald.
Nu maanden later krijg ik uit het niets een brief waarin staat of ik even 999 euro wil betalen. Ik heb ze gebeld en kreeg toen te horen dat het komt omdat ik in december niet alles heb betaald, toen ik aangaf van wel werd er weer een andere reden aangehaald namelijk dat ik mijn huur van maart en april niet heb betaald en dat die 999 euro daarvan zou zijn.
Ik heb netjes aangegeven aan meneer dat ik mijn huur van maart wel degelijk heb overgemaakt eind februari al en die van de maand april ook al is betaald (wel iets later dan begin van de maand). Maar meneer wilde hier niets van horen en uit het niets hing hij de Hoorn erop. Ik heb ze weer teruggebeld maar ook toen kreeg ik een onvriendelijke jongeman aan de lijn die mij enkel zei dat hij wel een specificatie op zou sturen. Ik vroeg hem of hij me niet kon uitleggen waar dat bedrag vandaan kwam maar hij bleef herhalen;" ik zeg toch dat ik een specificatie opstuur".
Ik heb het gesprek toen netjes beindigd en heb besloten langs te gaan. Ik kwam daar een vriendelijke dame tegen en zei vertelde me weer dat het bedrag dateert van de regeling die ik in december heb gemaakt met ze. Ik heb toen mijn internetbankieren erbij gepakt en laten zien dat ik het bedrag van ongeveer 1150 netjes heb betaald destijds. Zij zou ook weer even kijken of mijn betalingen van toen alle 3 goed zijn ontvangen en ze beloofde me wederom een specificatie.
Ik vraag me nu het volgende af. Stel dat zij een fout hebben gemaakt destijds en ik meer dan 1150 moest betalen, word ik hier dan de dupe van? Ik heb hier de brief naast me liggen waarin duidelijk het bedrag van 1150 staat maar ik ben nu bang dat omdat zij misschien een foute berekening hadden gemaakt ik er nu de dupe van word. Wat kan ik nog meer doen?
Na lang ziek te zijn geweest heb ik eindelijk bijna alles op een rijtje en dan krijg ik dit erbij!
Beste anitaverschuur,
denkt u dat GGN incasso in december een fout gemaakt heeft en een te laag bedrag bij u heeft aangegeven ?
Als dat inderdaad zo is dan zal men dat corrigeren en het verschil bij u in rekening brengen.
U geeft aan dat het bedrag in december € 1150,- was. Als ik uw betalingen van 574, 200 en 374 bij elkaar optel dan kom ik tot een totaal van € 1148,-.
Geen idee hoe lang u er al op wacht maar de specificatie van GGN incasso zou wel veel kunnen verduidelijken.
Die kunt u dan langs uw eigen administratie leggen en kijken wat er wel en niet van klopt.
Als u een rekening van GGN incasso krijgt die niet klopt dan uiteraard niet betalen, geef ze dan aan waarom deze niet klopt.
Als ze u willen dwingen om te betalen zal er een deurwaarder aan te pas moeten komen en zo ver gaat het niet komen als u aan kunt tonen dat de rekening van GGN incasso niet terecht is.
Voor nu zou ik als ik u was zo snel mogelijk die specificatie van GGN incasso in bezit zien te krijgen en deze langs uw eigen administratie leggen.
[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:29]Beste anitaverschuur,
denkt u dat GGN incasso in december een fout gemaakt heeft en een te laag bedrag bij u heeft aangegeven ?
Als dat inderdaad zo is dan zal men dat corrigeren en het verschil bij u in rekening brengen.
U geeft aan dat het bedrag in december € 1150,- was. Als ik uw betalingen van 574, 200 en 374 bij elkaar optel dan kom ik tot een totaal van € 1148,-.
Geen idee hoe lang u er al op wacht maar de specificatie van GGN incasso zou wel veel kunnen verduidelijken.
Die kunt u dan langs uw eigen administratie leggen en kijken wat er wel en niet van klopt.
Als u een rekening van GGN incasso krijgt die niet klopt dan uiteraard niet betalen, geef ze dan aan waarom deze niet klopt.
Als ze u willen dwingen om te betalen zal er een deurwaarder aan te pas moeten komen en zo ver gaat het niet komen als u aan kunt tonen dat de rekening van GGN incasso niet terecht is.
Voor nu zou ik als ik u was zo snel mogelijk die specificatie van GGN incasso in bezit zien te krijgen en deze langs uw eigen administratie leggen.
Beste hopetobehelping,
Hartstikke bedankt voor uw antwoord!
Het bedrag was ongeveer 1150, niet exact. Ik heb het bedrag die ik destijds van hen heb gekregen dan ook helemaal betaald. De brief die ik toen heb ontvangen heb ik voor me liggen en daarop staat gewoon ongeveer 1150.
ik neem dan inderdaad aan dat er vanuit hun kant een fout is gemaakt maar kunnen zij mij dan daarop afrekenen? Ik heb immers gewoon betaald wat ik van hun heb ontvangen.
De specificatie zou mij via de mail worden toegestuurd maar heb nog niets ontvangen. Ik heb ze vandaag gebeld dus ik wacht het nog even af.
[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:29]Beste anitaverschuur,
denkt u dat GGN incasso in december een fout gemaakt heeft en een te laag bedrag bij u heeft aangegeven ?
Als dat inderdaad zo is dan zal men dat corrigeren en het verschil bij u in rekening brengen.
U geeft aan dat het bedrag in december € 1150,- was. Als ik uw betalingen van 574, 200 en 374 bij elkaar optel dan kom ik tot een totaal van € 1148,-.
Geen idee hoe lang u er al op wacht maar de specificatie van GGN incasso zou wel veel kunnen verduidelijken.
Die kunt u dan langs uw eigen administratie leggen en kijken wat er wel en niet van klopt.
Als u een rekening van GGN incasso krijgt die niet klopt dan uiteraard niet betalen, geef ze dan aan waarom deze niet klopt.
Als ze u willen dwingen om te betalen zal er een deurwaarder aan te pas moeten komen en zo ver gaat het niet komen als u aan kunt tonen dat de rekening van GGN incasso niet terecht is.
Voor nu zou ik als ik u was zo snel mogelijk die specificatie van GGN incasso in bezit zien te krijgen en deze langs uw eigen administratie leggen.
Ik zou overigens niet weten of zij een fout hebben gemaakt. Het bedrag van 1150 is gelijk aan 2 maanden huur en dat is waar ik destijds niet op tijd mee was met betalen.
[quote=anitaverschuur schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:38]
Ik zou overigens niet weten of zij een fout hebben gemaakt. Het bedrag van 1150 is gelijk aan 2 maanden huur en dat is waar ik destijds niet op tijd mee was met betalen.
Beste anitaverschuur,
als u volgens u alles betaald heeft dan moet het in orde komen.
Het kan ook zijn dat GGN incasso een fout heeft gemaakt en uw betalingen niet goed heeft meegerekend waardoor het bedrag dat men meent dat nog open staat niet klopt.
De specificatie gaat het u duidelijk maken.
Als u die naast uw administratie legt dan weet u precies hoe het zit. Als het niet klopt dan kunt u ze dan met de feiten (en de bewijzen) om de oren slaan.
Hoop dat u snel die specificatie heeft.
[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:45][quote=anitaverschuur schreef op donderdag 28 mei 2015, 20:38]
Ik zou overigens niet weten of zij een fout hebben gemaakt. Het bedrag van 1150 is gelijk aan 2 maanden huur en dat is waar ik destijds niet op tijd mee was met betalen.
Beste anitaverschuur,
als u volgens u alles betaald heeft dan moet het in orde komen.
Het kan ook zijn dat GGN incasso een fout heeft gemaakt en uw betalingen niet goed heeft meegerekend waardoor het bedrag dat men meent dat nog open staat niet klopt.
De specificatie gaat het u duidelijk maken.
Als u die naast uw administratie legt dan weet u precies hoe het zit. Als het niet klopt dan kunt u ze dan met de feiten (en de bewijzen) om de oren slaan.
Hoop dat u snel die specificatie heeft.
Geachte hopetobehelping,
Wederom bedankt voor uw antwoord!
Ik heb een laatste vraag; wat als blijkt dat zij een fout hebben gemaakt destijds? Ben ik dan nog steeds verplicht om de verhoging te betalen of enkel het bedrag dat zij fout hebben gerekend?
Beste anitaverschuur,
op de specificatie zal ook de verhoging vermeld staan.
Ik ga er vanuit dat u met verhoging incassokosten bedoelt.
Incassokosten zijn aan regels gebonden, klik hier.
Men moet u ook eerst een herinnering (zal wellicht de verhuurder al gedaan hebben) te sturen voordat men incassokosten in rekening mag brengen (zie ook de link hierboven). Pas als u deze 'herinnering' niet in 14 dagen voldoet dan mogen er incassokosten in rekening worden gebracht.
Stel men heeft u € 500,- te weinig in rekening gebracht en u heeft daarvoor eerder een herinnering ontvangen welke u niet in 14 dagen heeft voldaan dan mag men incassokosten bij u in rekening brengen (max 15%). Heeft u nooit een herinnering ontvangen voor deze € 500,- dan mag men u geen incassokosten in rekening brengen. De herinnering heeft in uw geval te maken met een herinnering dat u uw huur moest betalen.
Als u de specificatie heeft dan weet u meer en kunt u ook zien wat wel en niet terecht is.
[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 28 mei 2015, 21:12]Beste anitaverschuur,
op de specificatie zal ook de verhoging vermeld staan.
Ik ga er vanuit dat u met verhoging incassokosten bedoelt.
Incassokosten zijn aan regels gebonden, klik hier.
Men moet u ook eerst een herinnering (zal wellicht de verhuurder al gedaan hebben) te sturen voordat men incassokosten in rekening mag brengen (zie ook de link hierboven). Pas als u deze 'herinnering' niet in 14 dagen voldoet dan mogen er incassokosten in rekening worden gebracht.
Stel men heeft u € 500,- te weinig in rekening gebracht en u heeft daarvoor eerder een herinnering ontvangen welke u niet in 14 dagen heeft voldaan dan mag men incassokosten bij u in rekening brengen (max 15%). Heeft u nooit een herinnering ontvangen voor deze € 500,- dan mag men u geen incassokosten in rekening brengen. De herinnering heeft in uw geval te maken met een herinnering dat u uw huur moest betalen.
Als u de specificatie heeft dan weet u meer en kunt u ook zien wat wel en niet terecht is.
Beste hopetobehelping,
Ik had het meer over het feit dat als het incassobureau destijds een fout heeft gemaakt en bij mij minder in rekening heeft gebracht dan ik eigenlijk moet betalen. Stel dat zij destijds 200 euro minder in rekening hebben gebracht en daarmee een fout zijn begaan. Kunnen zij dan van mij eisen dat ik die 200 plus de verhoging ervan betaal? Dit terwijl zij fout zaten?
Maar u zegt dat u twee maanden huurachterstand had. U moet toch weten hoe hoog twee maanden huur zijn?
Stel dat het € 1.350 had moeten zijn ipv € 1.150, dan mag men inderdaad die € 200 nog in rekening brengen.
Als zij toen geen kosten in rekening gebracht hebben, ivm de aanmaning, mogen zij dat mijns inziens niet nu alsnog doen.
[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 23:04]Maar u zegt dat u twee maanden huurachterstand had. U moet toch weten hoe hoog twee maanden huur zijn?
Stel dat het € 1.350 had moeten zijn ipv € 1.150, dan mag men inderdaad die € 200 nog in rekening brengen.
Als zij toen geen kosten in rekening gebracht hebben, ivm de aanmaning, mogen zij dat mijns inziens niet nu alsnog doen.
Beste tijger1,
Bedankt voor je bericht.
Mijn huur van 2 maanden is ongeveer gelijk aan 1150. Dat heb ik destijds ook allemaal betaald. Ik ben nu alleen bang dat Omdat ze destijds geen kosten in rekening hebben gebracht per vergissing het nu alsnog zullen doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer