fr
door frouke15 Aug 31, 2016 om 15:43
Geldzaken & recht

Proefversie TVZ wordt automatisch een abonnement, mag dat?

Hallo,

Ik heb een proeversie van het tijdschrift Tvz gehad voor een jaar volgens mij kostte dit 10 euro, dit deed ik via de site Nursing.
Nou is het zo dat de uitgever van dit blad in augustus vorig jaar is overgenomen en er een andere uitgever is.
Maar dat maakt mij niet uit, want ik kreeg bericht dat ik nu een abonnement heb aangezien de proefversie is afgelopen. Nou is het bedrag 166 euro per jaar..
Of ik heb de voorwaarden niet goed gelezen wat ik vaak wel doe of er is wat verandert of er klopt gewoon iets niet.

Ik heb gebeld met de nieuwe uitgever en daar werd gezegd dat zij te horen hadden mee gekregen van de vorige uitgever dat deze proefversie een abonnement zou worden... Hier was niks aan te doen.. Hij vroeg of ik een student ben waardoor de prijs opeens veel minder is 83 euro voor een jaar. Dat scheelt al maar als nog kijk je wel even raar op als je opeens een abonnement hebt afgesloten zonder dat dit je bedoeling is...

Iemand nog tips wat ik hier tegen kan doen? Mijn bedoeling is om ermee te stoppen en anders voor de studentenprijs te gaan..

Alvast bedankt voor een reactie!

Groetjes,

F. Flonk

650 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2016 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Proefversies van abonnementen mogen niet automatisch overgaan in een abonnement. Dat geldt voor consumenten. Dus als u een consument bent, dient het abonnement gestopt te worden.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2016 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dit eens helemaal door.

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

dat er een andere uitgever is, is niet van belang

zoekster1
door zoekster1 - Aug 31, 2016 om 16:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is bij de wet verboden als u een consument bent. Dan eindigt een proefabonnement op een blad automatisch (van rechtswege) na de proefperiode. Maar dit blad is voor professionals. Daarom ging men er vanuit dat u ook een professional bent en dan mag het blad in een gewoon abo overgaan als u niet tijdig opzegt als dat in de algemene voorwaarden staat.

Een student is echter geen professional, maar een gewone consument. Dat moet u duidelijk maken aan de verkoper, dan moet dit abo gewoon stoppen na de proefperiode. Of u maakt gebruik van de studentenkorting, dat kan ook natuurlijk.

Het goedkopere abo voor studenten staat overigens ook gewoon op de site.