to
door ton van bergen Jul 31, 2016 om 11:13
Geldzaken & recht

Rabobank rente

ik heb twee weken geleden een rekening betaald met de mastercard deze was 1000,00 en nu twee weken later komt de afrekening en hebben ze 100,00 rente berekend nu vind ik dit schandalig dat de banken het geld over de rug van de gewone mens gaan halen.hoezo oplichten. Zelf zal ik deze week de bank ook nog benaderen en ga het ook op facebook zetten als ik geen goed antwoord van hen krijg.

1887 12 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 31, 2016 om 11:33
251 Antwoorden / Vragen

Als een bank geld uitleent, willen ze rente ontvangen, en die moet u betalen. Dat vindt u dan natuurlijk weer "schandalig". Een creditcard is lenen, dus rente betalen, en 10% is bij dit soort kaarten normaal. Benader vooral de bank, zet het op alle mediad die je maar kan bedenken, maar pas wel op, google eens wat "oplichting" betekend, en ook meteen hoeveel boete/straf "smaad" opleverd.

ja
door janf43 Jul 31, 2016 om 13:35
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een creditcard is geen lenen. Het is een faciliteit waarmee tot een afgesproken bedrag KAN worden geleend. Daarvoor wordt een jaarlijkse of maandelijkse bijdrage betaald. Wanneer rekeningen op tijd betaald worden wordt er geen rente in rekening gebracht. De kosten van dat betalingsverkeer worden betaalt door de verkopende partij en zijn uiteraard in de prijs verwerkt. De rente is overigens 14% op jaarbasis over het uitstaande bedrag.

da
door datzoekikop Jul 31, 2016 om 14:50
251 Antwoorden / Vragen

Klopt, er KAN geleend  (en je wil alle gebruikers van de creditcard die hem gebruiken als lening niet vandaag een biertje willen geven), maar dat (niet bewijsbare) vermoeden in deze vraag komt bij mij direct bovendrijven.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2016 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees, voordat u gaat rondtetteren hoe schandalig dat is, eerst de voorwaarden van die kaart. Dan weet u of het terecht is of niet. Maar € 100 rente voor een schuld van € 1.000 in twee weken? Dat kan dus gewoon niet kloppen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 15:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Precies want he hebt sowieso al bijna een maand de tijd om de cc maatschappij terug te betalen.
Rente kan soms wel 18% zijn maar dat is op jaarbasis.
Zou in dit geval  dus 15 euro moeten zijn na een maand.  1/12e van 18%
Diewilik

ja
door janf43 - Jul 31, 2016 om 11:57
733 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat er rente is berekend? Normaal krijgt u bij gebruik van een creditcard een rekening die binnen een bepaalde termijn, zonder rente, moet worden betaald of van uw rekening wordt afgeschreven. Rente wordt pas berekend als u niet op tijd betaalt. De kosten van het gebruik van een creditcard worden verrekend in een periodieke bijdrage.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2016 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zelf zal ik deze week de bank ook nog benaderen en ga het ook op facebook zetten als ik geen goed antwoord van hen krijg.
Dat zou ik dan eerst maar eens gedaan hebben vóórdat er hier over 'oplichten' gesproken wordt.
€100 extra over een betaling van €1000 kan helemaal niet.
Wel goed gekeken?

lo
door lovewinnie - Jul 31, 2016 om 12:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht betaald u 10 % rente over alles wat u verbruikt. Dan is 100 op 1000 logisch te verklaren. U heeft toch zelf getekend voor deze voorwaarde. Er zijn ook banken waarbij betalen met creditcard niks kost tot aan een bepaalde datum en daarna meteen 15 a 20. Bijv betaald 1000 euro en binnen 2 wk terug betaald geen rente en na deze 2 wk heel veel rente.
Vertragingstente heet dat en loopt snel op
Waar heeft u voor getekend? Lenen kost geld

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 15:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gelukkig werkt niet 1 cc maatschappij op deze manier.
Na je betalingstermijn gaat de rente wel oplopen maar met 1/12e van het percentage per maand, dus niet met 10% 15% of 20%
Diewilik

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2016 om 12:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt niks van wat je zegt. Je zal wel iets verkeerd begrijpen of je geeft hier geen goede informatie.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 15:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Optie 2 gok ik.
Diewilik

hutch
door hutch - Jul 31, 2016 om 12:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Ton,

m.i. klopt er iets niet in uw verhaal. Zoals u het weergeeft, zou die bank dus 260% rente op jaarbasis berekenen (2 weken € 100,-- rente over een bedrag van € 1000,--). Dat is (inderdaad) van de zotte.

Misschien kunt u over deze zaak wat duidelijker zijn?

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2016 om 12:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pak die creditcard en knip 'm in minimaal twee stukken, want het is duidelijk dat je geen idee hebt hoe een creditcard werkt.

Een rente van 10% over twee weken, dus inderdaad 260% op jaarbasis zoals Hutch hierboven aangeeft, is onmogelijk bij de Rabobank. Zelfs een echte woekeraar zal waarschijnlijk niet zoveel rente rekenen.

Cookies
door Cookies Jul 31, 2016 om 12:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bovendien wordt helemaal geen rente berekend de 1e maand. Dus verhaal klopt van geen kanten.

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 31, 2016 om 12:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

Je schrijft Rabobank rente, maar behalve dat jouw betalingen via de Rabobank lopen heeft deze er niets mee te maken.
Je hebt een contract met Mastercard.
Dus de juiste kop is: Mastercard rente

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 31, 2016 om 12:56
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is de rente bij een negatief saldo?

Iedere maand ontvangt u een (online) rekeningoverzicht van ICS. Als u een Gespreid Betalen Faciliteit heeft op uw creditcard, betaalt u in termijnen uw openstaande saldo terug. U betaalt dan wel een rente van 14% (effectief op jaarbasis). Betaalt u het openstaande saldo binnen 21 dagen na ontvangst van uw rekeningoverzicht terug, dan hoeft u géén rente te betalen.
Bron https://www.yourmastercard.nl/veelgestelde-vragen/kosten-en-rente/

ja
door janf43 Jul 31, 2016 om 13:29
733 Antwoorden / 0 Vragen

De Mastercard die door de Rabobank wordt uitgegeven loopt niet via ICS. Het uitstaande saldo wordt aan het eind van een maand automatisch van de aan de kaart gekoppelde bankrekening afgeschreven.

me
door mein33 - Jul 31, 2016 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ton van bergen,

De spelregels geven o.a. het volgende aan:

U bepaald zelf uw maandelijkse termijnbegdrag.
Rabocard :         aflossing 2% (incl. rente) over het opgenomen deel met een minimum van € 50,00.
Rabogoldcard : aflossing 5% (incl. rente) over het opgenomen deel met een minimum van € 45.00.

Heel "per ongeluk", "toevallig", "vergeten" of "onbedacht" niet zelf een maand termijnbedrag van € 100,00 aangegeven bij uw aanvraag van deze card.

Voor u stennis gaat maken toch maar eerst ff tsjekke toch. ;-))

ha
door halex - Jul 31, 2016 om 13:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind het schandalig dat u zomaar een bank van oplichting beschuldigt terwijl u nog niet eens bij deze bank bent gaan vragen wat er aan de hand kan zijn. Als u beweert dat u nu € 1.100 aan de bank moet betalen voor een betaling van € 1.000 twee weken geleden, dan geloof ik u niet. Of u begrijpt totaal niets van uw eigen bankzaken, of er is een vergissing in het spel.