jv
door jverbeek1995 Jan 15, 2017 om 17:45
Geldzaken & recht

Rolstoel ontvangen ogv wmo, maar zou graag een andere willen.

6 maanden geleden heb ik een rolstoel ontvangen van de gemeente. Echter is het maar een oud tweede hands ding die bijna uit elkaart valt. De rolstoel zorgt ervoor dat ik last krijg van mijn rug. Ik zou dus graag een nieuwe willen, maar ik heb niet het idee dat ik gehoord wordt door de gemeente. wat kan ik hieraan doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk een andere rolstoel ontvang?

4167 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2017 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt niet het idee dat u gehoord wordt? Hebt u al om een andere gevraagd met als reden uw rug? Dat hij oud en tweedehands is is geen voldoende reden.

Wat zegt uw dokter of specialist?

De
door Dechakraai - Jan 15, 2017 om 17:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik adviseer contact te leggen met specialist,die rolstoel heeft voorgeschreven.En uitleggen wat u nu voor nadelige klachten ondervind.
Ook een ergotherapeut kan advies geven,als extra naast de specialst.

Ik hoop dat u succes hebt?
Groet Ger

ja
door janf43 - Jan 15, 2017 om 18:53
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw rolstoel defect is dient deze gerepareerd of vervangen te worden. Een tweedehands die aan uw beperkingen tegoemoet komt kan door de gemeente worden aangewezen. U heeft geen recht op een nieuwe.

getty
door getty Jan 15, 2017 om 19:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

To geeft aan er pijn van te krijgen, klagen lijkt me dus zeker gerechtvaardigd.

getty
door getty Jan 15, 2017 om 19:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk of iemand van MEE of maatschappelijk werk u kan bijstaan in uw klacht naar de gemeente toe.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 15, 2017 om 20:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste is om aangetekend schriftelijk uw beklag te doen en dan om een nieuwe/betere rolstoel vragen, die bij uw beperkingen past. Als de gemeente dit schriftelijk afwijst, dan kunt u in  bezwaar gaan en lukt het dan nog niet naar de rechter.

Het is overigens een bekend probleem hoor, veel mensen krijgen oude ondeugdelijke zooi van de gemeente. Ik ken mensen die dan maar een hulpstuk zelf hebben aangeschaft via Marktplaats of andere kanalen.

herbat
door herbat - Jan 16, 2017 om 12:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

Je zou de organisatie die de stoel geleverd heeft kunnen vragen om degene die de stoel heeft gepast nog eens langs te sturen omdat je serieuze klachten hebt over de rolstoel. Je krijgt bijna nooit een nieuwe, meestal een gebruikte. En dat is prima, maar hij moet wel voldoen aan wat jij nodig hebt. Als je nog eens een rolstoel krijgt, probeer dan eerst of je er goed in zit en alles goed kan bewegen voordat je tekent voor ontvangst. Ik hoop dat het je lukt, maar ik ben soms een paar jaar bezig daarmee

sitan
door sitan - Jan 16, 2017 om 12:55
28 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn ervaring is dat het beter is hulpmiddelen aan te vragen via de revalidatie / ergotherapeut. De laatste kan samen met u en de leverancier bepalen wat het meest passend hulpmiddel voor u moet zijn.

ab
door abby rivers - Jan 24, 2017 om 01:15
4 Antwoorden / Vragen

Ben zelf ook rolstoelgebruikster. Vraag een ergotherapeut uw situatie in kaart te brengen.

Deze kan met u alvast kijken naar wat u nodig hebt en of dit aangepast kan op huidige rolstoel of dat dat anders moet of dat u mogelijk geen rolstoel uit depot mag voor uw conditie/reden voor rolstoelgebruikster maar u een rolstoel op uw beperkingen en lichaam gebouwd moet hebben. Een vast frame rolstoel of een vouwrolstoel.

Als u dat dan naar de WMO of uw wijkteam stuurt komt er een nieuw keukentafelgesprek. Zorg dat uw ergotherapeut en of een clientondersteunen erbij hebt. Zo voorkomt u dat u iets krijgt wat opnieuw niet adequaat is.

Bedenk wel dat als u geen Op maat gemaakte rolstoel nodig hebt voor uw beperking of ziekte u een model uit depot krijgt. Een tweede hands. Echter ook die m ook et voldoen en u adequaat compenseren. Het mag nooit alleen goedkoopste oplossing zijn. Verplicht is dat ze maatwerk moeten toepassen en pas goedkoopste oplossing mogen kiezen als er meer dan 1 adequate oplossing is gekomen uit degelijke vooronderzoeken.

Daarom is ergotherapeutische Hulp ook een goede Hulp bij aanvraag en passing van hulpmiddelen. Vergoed Door uw verzekeraar. Bij niet adequate rolstoel of niet uw huidige afdoende aanpassen. Kan  zijn dat huidige rolstoel goed alsnog kan worden gemaakt of ver angel van onderdelen. Dan heeft u recht op bezwaar maken en gehoord worden tijdens zitting.