Si
door Simba1968 Jun 21, 2017 om 18:32
Geldzaken & recht

Schadevergoeding aftrekken van huur

Mijn buren, tevens eigenaar van de woning die ik huur, doen alles om mij uit de woning te pesten. En als ik een andere woning gevonden zou hebben om naar toe te verhuizen was ik ook al weg geweest.
Vanmorgen toen ik in de auto wilde stappen om naar mijn werk te gaan bleek dat mijn buurman met een grondwerk machine een enorm groot beton blok voor mijn oprit heeft gelegd zodat ik er niet meer uit kon met de auto. Pas nadat de politie is geweest en dat heeft enkele uren geduurd heeft deze bereikt dat het beton blok weer is verwijderd.
Ik heb echter mijn 12 uursdienst moeten afzeggen en personeel in moeten huren om de zorg door te kunnen laten gaan.
Dit is een behoorlijke kosten post en ook nog eens geen goede reclame voor mijn bedrijfje.
Kan ik de veroorzaakte kosten declareren bij mijn buurman? En als hij niet bereidt is deze te betalen in mindering brengen van de huur.
Want ik verwacht niet dat hij gaat betalen. Maar om nog enigszins iets terug te krijgen van de kosten zou ik het van de huur af kunnen trekken. Of mag dit niet?

3780 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 21, 2017 om 18:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anitaoldekeizer ,

U heeft inmiddels 5 vragen gesteld betreft deze woning , word het niet eens tijd dat u Juridische hulp inschakeld ?

tenormin
door tenormin Jun 21, 2017 om 18:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, goed van je, daar denk ik nooit aan: eerst op avatar zoeken.

marita5
door marita5 Jun 21, 2017 om 18:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , niet op avatar zoeken maar profiel , het lijkt wel of we bij Ts een klankbord zijn .

tenormin
door tenormin Jun 21, 2017 om 18:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Bedoelde ik ook, profiel. Kon niet op het woord komen, zeker door de hitte bevangen, ○

marita5
door marita5 Jun 21, 2017 om 18:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

U bent niet de enige die bevangen is door de hitte .

tenormin
door tenormin - Jun 21, 2017 om 18:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

U bent geen consument in die zin: stel uw vraag op
http://www.higherlevel.nl

Cookies
door Cookies Jun 21, 2017 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhh? In dit geval is TS toch echt een consument.

tenormin
door tenormin Jun 21, 2017 om 18:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Uhh. Ze schrijft toch dat dit een schadepost is voor haar bedrijfje?

Cookies
door Cookies Jun 21, 2017 om 18:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jawel, maar zij huurt een woning, geen bedrijfsruimte. Dus is het een consumentenkwestie. Wat zij wil, verrekenen met de huur kan ook niet.

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2017 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u mag niet zomaar een schade die u hebt verrekenen met huurbetalingen.

panter22
door panter22 - Jun 21, 2017 om 19:01
6599 Antwoorden / Vragen

Er is maar een manier om deze buren te stoppen. Ga naar een advocaat en wel direct.

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2017 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zou ik het van de huur af kunnen trekken.
Niet doen.
Aansprakelijk stellen.
Juridische hulp inschakelen (rechtsbijstand? juridisch loket?)

Si
door Simba1968 Jun 21, 2017 om 22:57
11 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb ook gebeld met het juridisch loket. Sta volledig in mijn recht volgens hen maar er is weinig wat ik kan doen. Een civiel rechterlijke procedure kan jaren duren volgens de politie. En dan hoop hier al weg te zijn.

getty
door getty - Jun 21, 2017 om 19:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u hard bewijs dat buurman dit heeft gedaan? Wat zei / deed de politie?

Si
door Simba1968 Jun 21, 2017 om 22:55
11 Antwoorden / 13 Vragen

Politie heeft bemiddeld. Hij heeft ook toegegeven dat hij dit heeft gedaan

Paola Castor
door Paola Castor - Jun 21, 2017 om 19:58
66 Antwoorden / 1 Vragen

Neen, zou het niet doen om de schadevergoeding van de huur af te trekken.

Daarvoorf moet u uw buurman schriftelijk aansprakelijk en in gebreke stellen, civiele case, en uw niet-gederfde inkomsten of anderszins op hem verhalen met een redelijke termijn dat betaling moet plaatsvinden of heeft plaatsgevonden.
.

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2017 om 23:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had toch ook al problemen met de vorige verhuurder?
Waarom geeft u geen antwoord op mijn vragen bij uw vorige vraag? U blijft alsmaar vragen stellen over problemen die u met deze verhuurder heeft en kennelijk ook al met de vorige verhuurder had.
Het lijkt mij erg onverstandig om schadevergoeding van de huur af te trekken.

Si
door Simba1968 Jun 22, 2017 om 10:36
11 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb helemaal geen problemen gehad met mijn vorige verhuurder. Misschien moet je beter lezen voor te oordelen. Met de vorige eigenaar heb ik 6 jaar lang erg gied contact gehad. De nieuwe eigenaar is al 2 maand voor ze officieel eigenaar waren en de hypotheek niet rond konden krijgen, begonnen met pesterijen waaronder ongevraagd tijdens mijn afwezigheid de woning betreden. Sinds 3 juni zijn ze nu wel officieel eigenaar en tussen 3 juni en nu is mijn dochter van 15 tijdens mijn afwezigheid uitgescholden, wordt mijn pup opgewacht met een stok of een emmer water, is mijn moeder fysiek aangevallen en verbaal uitgescholden. En is gisteren mijn client overleden voor ik tijdig bij hem kon omdat de eigenaar mijn oprit heeft geblokkeerd met een enorm betonblok. Heb de politie ingeschakeld en alles wat ze kunnen doen is de buurman sussen. En zeggen dat het een civiel rechterlijke zaak is wat jaren gaat duren. Dus bezint eer ge begint. Vandaar mijn vragen in deze groep omdat ik mij machteloos voel en uit frustratie geen verkeerde acties wil ondernemen. Ondertussen zoek ik me rot naar een andere woning. Ben echter wel plaats gebonden omdat mijn cliënten binnen 10 minuten bereikbaar moeten zijn.

uwjurist
door uwjurist - Jun 22, 2017 om 10:21
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,

U mag nooit zomaar verrekenen. Maar hiertegen kunt u wel optreden als u e.e.a. kunt bewijzen. U kunt een jurist inschakelen om de verhuurders te sommeren hun gedrag te staken en gestaakt te houden en hen aansprakelijk te houden voor geleden en nog te lijden schade. In een later stadium is dan verrekening eventueel wel mogelijk (na ingebrekestelling, wanneer sprake is van verzuim).

Gezien uw eerdere vragen raad ik aan niet langer te wachten met juridische hulp.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

panter22
door panter22 - Jun 22, 2017 om 10:54
6599 Antwoorden / Vragen

Deze koper gaat geen 3 jaar wachten totdat je vertrokken bent. En zelf wil je ook zo snel mogelijk weg.
Via een advocaat/jurist zou je kunnen onderhandelen over een bedrag wat hij gaat betalen als je bv. binnen een half jaar gaat vertrekken.
Kijk eens wat je krijgt als je huurwoning gerenoveerd wordt en je tijdelijk moet verhuizen. Dat bedrag zou een richtlijn kunnen zijn.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-verhuiskostenvergoeding

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2017 om 19:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ik dan uw vraag van 17 februari verkeerd dat de eigenaar uw wonging betreedt als u er niet bent (u vraagthier of dat mag), en lees ik verkeerd dat deze woning in april verhuurd verkocht is en dat deze verhuurder het u lastig maakt?

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2017 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom moet u binnen 10 minuten bij de klanten van uw afslankstudio kunnen zijn?

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 20:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Om het vet op te rapen ;-))