Scheidingsloket
Na de aanmelding bij het scheidingsloket, wordt in de overeenkomst gesteld dat er eerst betaald moet worden. Inmiddels hebben wij dat gedaan, maar wij horen niets meer van [edit-redactie]. Na drie maanden bellen, mailen en aangetekende brieven, zijn wij klaar met het scheidingsloket.
Echter; ons geld is nog daar, zonder geleverde diensten. Op welke manier kunnen wij ons geld terug krijgen?
Hallo LVdl ,
Dit staat in hun algemene voorwaarden :
Annuleringsgarantie
Indien één van de opdrachtgevers niet tevreden is over de werkwijze of uitvoering door het Scheidingsloket, dan kan hij/zij binnen 14 dagen na het bevestigen van de scheiding de opdracht annuleren, zonder opgaaf van redenen. In dat geval wordt het door opdrachtgevers betaalde bedrag volledig en zonder discussie binnen 7 dagen na ontvangst van de annulering terugbetaald. Indien opdrachtgevers de opdracht annuleren na afloop van deze termijn van 14 dagen, bestaat geen recht meer op terugbetaling van het overeengekomen tarief.
Even lezen. Er wordt en werd niet gereageerd. Er is betaald en er wordt geen enkele prestatie geleverd. Mvrgr.
U moet lezen wat er in de voorwaarden staat : Indien opdrachtgevers de opdracht annuleren na afloop van deze termijn van 14 dagen, bestaat geen recht meer op terugbetaling van het overeengekomen tarief.
Dit staat vermeld in de link van @tijger1 : de link werkt niet dan maar zo :
Wij willen gebruik maken van de 14 dagen annuleringsregeling en onze scheiding bij het ScheidingsLoket stopzetten
Klik dan hier en vul het formulier in! .Ts had een formulier moeten invullen had 14 dagen de tijd ( bedenktijd ) , .deze tijd is echter verstreken daardoor word er niet terug betaald .en reageren ze niet meer .
Ts had van tevoren de voorwaarden moeten lezen .
Annuleren binnen 14 dagen heeft hier niets mee te maken. Het gaat hier om wanprestatie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Uw eigen sommaties helpen blijkbaar helaas niet. Zet uw klacht ook op o.a. het forum van Radar, klachtenkompas.nl en klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging.
Zo niet, schakel een deurwaarder of een jurist in.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wordt een beetje broodje aapverhaal. Bedrijven die NIET zijn aangesloten bij 'klachtenkompas' worden genoteerd maar er gebeurd niks mee. En van de bedrijven die WEL daarbij zijn aangesloten worden nog geen 10 % van de klachten opgelost. Ik blijf mij eraan ergeren dat U mogelijk terzake kundig advies geeft maar uw praktijk dezelfde naam heeft en daarmede paracommerciële belangen voorstaat.
Mvrgr.
Zoveel mogelijk op alle media verwoorden met naam en adres zonder beledigingen want dat dat keert tegen.
Met respect, zelfs uwjurist krijgt geen + en dat valt mij weer tegen. Schakel een deurwaarder of jurist in, maar dat
werkt niet voor mensen die hier totaal geen weet van hebben en geen idee van de kosten. Daar is een jurist voor
nodig ware het niet dat dit vanwege de kosten strand. Pro Deo, misschien heb je geluk met een gedreven jurist.
Maar zijn er veel baten, vergeet Pro Deo, keerzijde van de medaille.
Wat een ongefundeerde opmerkingen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Beste mevrouw Monique,
U heeft gelijk, somwijlen draaf ik wat door en dan is de verzendklik te snel bediend.
Met vriendelijke groet,
G.J. van Walsum
U noemt een persoon maar geen bedrijf VOF, BV en wat dies meer zij. Is de persoon aangesloten bij een branche vereniging en staat hij ingeschreven bij de KVK. Te goedgelovig mogelijk? Controleert U eerst deze gegevens. Mvrgr.
Helaas. Ingeschreven bij de kvk, en afgegaan op de positieve ervaring van een kennis..
Dan kunt U in dit voorkomend geval aangifte doen van 'oplichting' want dat is hier aan de hand. Mvrgr.
Dat is natuurlijk geen "oplichting".
Inderdaad Tijger1, dit is wanprestatie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
@lvdl ,
Probeer eens om inlichtingen te vragen bij het juridisch loket , misschien komt u daar een stuk verder .
Niet geschoten is altijd mis .
Om een klacht in te dienen op klachtenkompas heeft geen enkele zin , scheidingsloket is daar niet aktief en reageerd niet , dus verspilde moeite .
In de voorwaarden van scheidingsloket staat dat geschillen alleen worden opgelost via de rechtbank .
Juridisch loket klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Of contact opnemen met consuwijzer zie hier , kunt u ook een vraag stellen .
https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in
U kunt gewoon ook dezelfde antwoorden blijven kopieren. Dat scheelt enorm veel tijd. Consuwijzer.nl Enorm grote kapitale opmerkingen enz. Echter nog nooit een origineel antwoord gezien. Dat is mogelijk ook het probleem. Kennis van zaken. Heb ik ook beperkte kennis van zaken maar ik blijf niet 'doorverwijzen' dat leidt tot niets Mvrgr..
Iedereen reageerd op zijn eigen manier , en hoe u er over denkt boeit mij totaal niet , ik hoef aan u geen verantwoording af te leggen .
Dat het doorverwijzen tot niks leidt maakt u ervan .
U heeft beperkte kennis van zaken !!!! maar u zit er wel vaak naast , deze beperkte kennis hoef ik niet ..
Klachten overal posten kan wel zin hebben, omdat een bedrijf op die fora liever niet genoemd wordt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
@tijger1
Natuurlijk wel. Bij betaling voor welke dienstverlening dan ook mag een bij de te leveren dienst ook een prestatie worden verlangd. Bij uitblijven daarvan -overigens wanneer duidelijk is welke prestatie iemand zou moeten leveren- is bij uitblijven daarvan men gerechtigd om hiervan aangifte te doen. Mvrgr.
Mat Matheij schreef- 22 Apr 2016 om 23:01: "@tijger1. Natuurlijk wel. Bij betaling voor welke dienstverlening dan ook mag een bij de te leveren dienst ook een prestatie worden verlangd. Bij uitblijven daarvan -overigens wanneer duidelijk is welke prestatie iemand zou moeten leveren- is bij uitblijven daarvan men gerechtigd om hiervan aangifte te doen. "
Er moet veel meer aan de hand zijn om van oplichting te kunnen spreken. Het is in principe een civielrechtelijk probleem, geen strafrechtelijk:
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Geachte LVDL,
Ik kan uit uit bericht geen namen herleiden en hier dus geen dossiers op laten nazoeken, ik kan hier - ook vanwege privacy-wetgeving - alleen in zijn algemeenheid op antwoorden. De gang van zaken die u voorstelt is echter absoluut niet conform onze dienstverlening en overeenkomst.
Indien u zich online heeft aangemeldt via onze website (scheidingsloket.nl), gaat u akkoord met de algemene voorwaarden, deze moet u dan ook doorlezen/aanvinken voordat u de aanmelding kunt versturen. Hierin staat duidelijk een annuleringstermijn opgenomen van 14 dagen, waarbinnen u eventueel betaalde gelden terugkrijgt, deze garantievorm staat ook online op onze website expliciet opgenomen.
Na aanmelding ontvang iedere cliënt het uitgebreide vragenformulier en nadat deze door ons ingevuld is ontvangen, stellen onze juristen het convenant en eventueel ouderschapsplan op. Indien gewenst wordt ook een alimentatieberekening gemaakt voor kinder- en of partneralimentatie. Hierna kunnen de juridische stukken worden getekend en ingediend bij de Rechtbank.
Betaling vindt altijd gedurende het scheidingstraject plaats en niet achteraf (maar ook niet vooraf).
Het Scheidingsloket heeft de afgelopen jaren meer dan duizend scheidingen naar tevredenheid uitgevoerd, waarbij enkele tientallen cliënten het scheidingstraject om verschillende redenen hebben geannuleerd (scheiding gaat niet door, er is geen intentie er samen uit te komen, persoonlijke overwegingen). Al deze cliënten hebben hun geld terug gehad, voor zover er al betaald was.
Ik ben dan ook niet bekend met een cliënt die tijdig zou hebben geannuleerd, zijn geld niet terug zou hebben ontvangen en hierover zou hebben gemaild en zelfs aangetekende brieven zou hebben gestuurd, waarop geen reactie zou zijn gegeven.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om met ons kantoor in Tilburg contact op te nemen, dat kan via telefoon, mail of schriftelijk, zodat deze kwestie kan worden uitgezocht en worden opgelost.
Met vriendelijke groet,
directie Scheidingsloket BV
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer