lv
door lvdl Apr 21, 2016 om 20:08
Geldzaken & recht

Scheidingsloket

Na de aanmelding bij het scheidingsloket, wordt in de overeenkomst gesteld dat er eerst betaald moet worden. Inmiddels hebben wij dat gedaan, maar wij horen niets meer van [edit-redactie]. Na drie maanden bellen, mailen en aangetekende brieven, zijn wij klaar met het scheidingsloket.
Echter; ons geld is nog daar, zonder geleverde diensten. Op welke manier kunnen wij ons geld terug krijgen?

5391 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2016 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees hier iets over annulering.

http://scheidingsloket.nl/annuleringsgarantie/

U zult dus van die heer moeten scheiden.

marita5
door marita5 - Apr 21, 2016 om 20:22
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LVdl ,

Dit staat in hun algemene voorwaarden :

Annuleringsgarantie
Indien één van de opdrachtgevers niet tevreden is over de werkwijze of uitvoering door het Scheidingsloket, dan kan hij/zij binnen 14 dagen na het bevestigen van de scheiding de opdracht annuleren, zonder opgaaf van redenen. In dat geval wordt het door opdrachtgevers betaalde bedrag volledig en zonder discussie binnen 7 dagen na ontvangst van de annulering terugbetaald. Indien opdrachtgevers de opdracht annuleren na afloop van deze termijn van 14 dagen, bestaat geen recht meer op terugbetaling van het overeengekomen tarief.

Ma
door Mat Matheij Apr 23, 2016 om 01:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Even lezen. Er wordt en werd niet gereageerd. Er is betaald en er wordt geen enkele prestatie geleverd. Mvrgr.

marita5
door marita5 Apr 23, 2016 om 08:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

U moet lezen wat er in de voorwaarden staat :  Indien opdrachtgevers de opdracht annuleren na afloop van deze termijn van 14 dagen, bestaat geen recht meer op terugbetaling van het overeengekomen tarief.
Dit staat vermeld in de link van @tijger1 : de link werkt niet dan maar zo : Wij willen gebruik maken van de 14 dagen annuleringsregeling en onze scheiding bij het ScheidingsLoket stopzetten Klik dan hier en vul het formulier in! .Ts had een formulier moeten invullen had 14 dagen de tijd ( bedenktijd ) , .deze tijd is echter verstreken daardoor word er niet terug betaald .en reageren ze niet meer . Ts had van tevoren de voorwaarden moeten lezen .

uwjurist
door uwjurist Apr 23, 2016 om 10:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Annuleren binnen 14 dagen heeft hier niets mee te maken. Het gaat hier om wanprestatie.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

uwjurist
door uwjurist - Apr 22, 2016 om 09:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Uw eigen sommaties helpen blijkbaar helaas niet. Zet uw klacht ook op o.a. het forum van Radar, klachtenkompas.nl en klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging.
Zo niet, schakel een deurwaarder of een jurist in.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Ma
door Mat Matheij Apr 22, 2016 om 20:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wordt een beetje broodje aapverhaal. Bedrijven die NIET zijn aangesloten bij 'klachtenkompas' worden genoteerd maar er gebeurd niks mee. En van de bedrijven die WEL daarbij zijn aangesloten worden nog geen 10 % van de klachten opgelost. Ik blijf mij eraan ergeren dat U mogelijk terzake kundig advies geeft maar uw praktijk dezelfde naam heeft en daarmede paracommerciële belangen voorstaat.
Mvrgr.

wa
door walsum107 - Apr 22, 2016 om 18:22
54 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel mogelijk op alle media verwoorden met naam en adres zonder beledigingen want dat dat keert tegen.
Met respect, zelfs uwjurist krijgt geen + en dat valt mij weer tegen. Schakel een deurwaarder of jurist in, maar dat
werkt niet voor mensen die hier totaal geen weet van hebben en geen idee van de kosten. Daar is een jurist voor
nodig ware het niet dat dit vanwege de kosten strand. Pro Deo, misschien heb je geluk met een gedreven jurist.
Maar zijn er veel baten, vergeet Pro Deo, keerzijde van de medaille.

uwjurist
door uwjurist Apr 23, 2016 om 10:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ongefundeerde opmerkingen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

wa
door walsum107 Aug 11, 2016 om 16:51
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw Monique,
U heeft gelijk, somwijlen draaf ik wat door en dan is de verzendklik te snel bediend.
Met vriendelijke groet,
G.J. van Walsum

Ma
door Mat Matheij - Apr 22, 2016 om 20:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

U noemt een persoon maar geen bedrijf VOF, BV en wat dies meer zij. Is de persoon aangesloten bij een branche vereniging en staat hij ingeschreven bij de KVK. Te goedgelovig mogelijk? Controleert U eerst deze gegevens. Mvrgr.

lv
door lvdl Apr 22, 2016 om 21:48
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas. Ingeschreven bij de kvk, en afgegaan op de positieve ervaring van een kennis..

Ma
door Mat Matheij Apr 22, 2016 om 22:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan kunt U in dit voorkomend geval aangifte doen van 'oplichting' want dat is hier aan de hand. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 Apr 22, 2016 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is natuurlijk geen "oplichting".

uwjurist
door uwjurist Apr 23, 2016 om 10:24
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Tijger1, dit is wanprestatie.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

marita5
door marita5 - Apr 22, 2016 om 22:48
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@lvdl ,

Probeer eens om inlichtingen te vragen bij het juridisch loket , misschien komt u daar een stuk verder .
Niet geschoten is altijd mis .
Om een klacht in te dienen op klachtenkompas heeft geen enkele zin , scheidingsloket is daar niet aktief en reageerd niet , dus verspilde moeite .
In de voorwaarden van scheidingsloket staat dat geschillen alleen worden opgelost via de rechtbank .

Juridisch loket klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

Of contact opnemen met consuwijzer zie hier , kunt u ook een vraag stellen .

https://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

Ma
door Mat Matheij Apr 22, 2016 om 23:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt gewoon ook dezelfde antwoorden blijven kopieren. Dat scheelt enorm veel tijd. Consuwijzer.nl Enorm grote kapitale opmerkingen enz. Echter nog nooit een origineel antwoord gezien. Dat is mogelijk ook het probleem. Kennis van zaken. Heb ik ook beperkte kennis van zaken maar ik blijf niet 'doorverwijzen' dat leidt tot niets Mvrgr..

marita5
door marita5 Apr 22, 2016 om 23:25
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen reageerd op zijn eigen manier , en hoe u er over denkt boeit mij totaal niet , ik hoef aan u geen verantwoording af te leggen .
Dat het doorverwijzen tot niks leidt maakt u ervan .
U heeft beperkte kennis van zaken !!!! maar u zit er wel vaak naast , deze beperkte kennis hoef ik niet ..

uwjurist
door uwjurist Apr 23, 2016 om 10:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Klachten overal posten kan wel zin hebben, omdat een bedrijf op die fora liever niet genoemd wordt.
Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Ma
door Mat Matheij - Apr 22, 2016 om 23:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1
Natuurlijk wel. Bij betaling voor welke dienstverlening dan ook mag een bij de te leveren dienst ook een prestatie worden verlangd. Bij uitblijven daarvan -overigens wanneer duidelijk is welke prestatie iemand zou moeten leveren- is bij uitblijven daarvan men gerechtigd om hiervan aangifte te doen. Mvrgr.

uwjurist
door uwjurist - Apr 23, 2016 om 10:37
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Mat Matheij schreef- 22 Apr 2016 om 23:01: "@tijger1. Natuurlijk wel. Bij betaling voor welke dienstverlening dan ook mag een bij de te leveren dienst ook een prestatie worden verlangd. Bij uitblijven daarvan -overigens wanneer duidelijk is welke prestatie iemand zou moeten leveren- is bij uitblijven daarvan men gerechtigd om hiervan aangifte te doen. "

Er moet veel meer aan de hand zijn om van oplichting te kunnen spreken. Het is in principe een civielrechtelijk probleem, geen strafrechtelijk:

Wetboek van Strafrecht

Artikel 326

Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

sc
door scheidingsloket - Apr 29, 2016 om 19:49
1 Antwoorden / Vragen

Geachte LVDL,

Ik kan uit uit bericht geen namen herleiden en hier dus geen dossiers op laten nazoeken, ik kan hier - ook vanwege privacy-wetgeving - alleen in zijn algemeenheid op antwoorden. De gang van zaken die u voorstelt is echter absoluut niet conform onze dienstverlening en overeenkomst.

Indien u zich online heeft aangemeldt via onze website (scheidingsloket.nl), gaat u akkoord met de algemene voorwaarden, deze moet u dan ook doorlezen/aanvinken voordat u de aanmelding kunt versturen. Hierin staat duidelijk een annuleringstermijn opgenomen van 14 dagen, waarbinnen u eventueel betaalde gelden terugkrijgt, deze garantievorm staat ook online op onze website expliciet opgenomen.

Na aanmelding ontvang iedere cliënt het uitgebreide vragenformulier en nadat deze door ons ingevuld is ontvangen, stellen onze juristen het convenant en eventueel ouderschapsplan op. Indien gewenst wordt ook een alimentatieberekening gemaakt voor kinder- en of partneralimentatie. Hierna kunnen de juridische stukken worden getekend en ingediend bij de Rechtbank.

Betaling vindt altijd gedurende het scheidingstraject plaats en niet achteraf (maar ook niet vooraf).

Het Scheidingsloket heeft de afgelopen jaren meer dan duizend scheidingen naar tevredenheid uitgevoerd, waarbij enkele tientallen cliënten het scheidingstraject om verschillende redenen hebben geannuleerd (scheiding gaat niet door, er is geen intentie er samen uit te komen, persoonlijke overwegingen). Al deze cliënten hebben hun geld terug gehad, voor zover er al betaald was.

Ik ben dan ook niet bekend met een cliënt die tijdig zou hebben geannuleerd, zijn geld niet terug zou hebben ontvangen en hierover zou hebben gemaild en zelfs aangetekende brieven zou hebben gestuurd, waarop geen reactie zou zijn gegeven.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk om met ons kantoor in Tilburg contact op te nemen, dat kan via telefoon, mail of schriftelijk, zodat deze kwestie kan worden uitgezocht en worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

directie Scheidingsloket BV