mo
door moon2767 Feb 6, 2016 om 21:04
Geldzaken & recht

Schikking incassobureau

Kreeg een brief waarin het incassobureau intrumJustitia mij op de hoogte stelde dat hun een dossier weer geopend hadden omdat ze nu een adres hadden was een boete van mijn man bij de ret van reizen zonder plaatsbewijs uit  nu komt het 1998 als ik het direct betaalde kreeg ik korting
boete 37 euro incasso30 rente 30 nu 69 euro
stond perplex gebeld en gezegt t dat ik het bizar vond d en dat ik wel bezwaar wil aantekenen niks meer gehoord tot 4 februari kon reageren tot de 4 ondertussen contact met rechtsbijstand en die vertelde dat ik er toch wel verstandig aan deed om te reageren maar nu zat ik te denken mocht die bekeuring toen dr tijd b et aald zijn dan is dat geeneens te achterhalen !
Kan de afschriften maar tot  2007terugzien  vind dit erg vervelend..
wa kan ik het beste doen?

2691 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2016 om 22:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is vanavond een onderwerp geweest bij Kassa. Niet betalen en ze een brief (aangetekend) sturen dat de vordering verjaard is. Ze sturen deze, of die al dan niet terecht is, in de hoop dat mensen er in trappen en betalen. Beetje goedkope reactie van uw rechtsbijstand verzekering.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zelf zou de neiging hebben ze op te bellen en te vragen of ze gek geworden zijn. Maar daar schiet u niets mee op.

Ook het advies van de rechtsbijstand is compleet belachelijk.

Zeker geen geld gaan verspillen aan die dwazen door een aangetekende brief te sturen.

Of die boete van toentertijd nu wel of niet betaald is, is helemaal niet relevant meer. Die vordering is al lang en breed verjaard.

Dus stuur ze éénmaal een mail en vermeld daarin dat u de vordering betwist, en zo die vordering toch terecht zou zijn, de termijn om te vorderen allang en breed verjaard is. Schrijf ook dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

Vermeld geen verdere gegevens zoals telefoonnummer of andere privegegevens.
En dan verder klaar met die dwaze club. Nergens meer op reageren.

Laat u niet intimideren.

sw
door swat1500 - Feb 7, 2016 om 00:52
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals in de uitzending van kassa bleek verdwijnen niet betaald schulden niet maar verjaard wel het recht om ze in te vorderen, tenzij tijdig is aangemaand. Op bellen om te vragen of ze gek geworden zijn is dus zinloos.
Het is wel zinvol om een brief te sturen waarin je aangeeft niets van enige openstaande schuld te weten en te wijzen op het feit dat mocht er al openstaande schuld zijn deze verjaard is.

ma
door malhy2 - Feb 7, 2016 om 04:29
309 Antwoorden / 13 Vragen

Verjaring van vervolging en verjaring van de strafuitvoering

Er is een wezenlijk verschil tussen verjaring van vervolging en verjaring van de strafuitvoering.

Wanneer je dus moet wachten op de boete, gaat het dus om verjaring van de strafuitvoering.

Het overgrote deel van verkeersboetes zijn trouwens correctionele straffen. Dit kan misschien vreemd klinken daar deze worden uitgesproken op een politierechtbank.

Als we de verjaringstermijnen bekijken lezen we in het Strafwetboek dat:

  • correctionele straffen verjaren na 5 jaren
  • politiestraffen verlopen na 1 jaar na datum van de uitspraak.

In aangehaald geval zal de boete pas na 5 jaar vervallen. Je mag dus nog maximaal 4 jaar wachten op je boete.

dat s wat ik na een google kon vinden.

Ed

r.kemperman
door r.kemperman Feb 7, 2016 om 09:16
423 Antwoorden / 4 Vragen

We hebben het niet over boetes

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 7, 2016 om 19:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Compleet negeren.

door 1953 Feb 8, 2016 om 02:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Inderdaad de juiste gedachte.

door 1953 - Feb 8, 2016 om 02:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Na vijf jaren is de vermeende vordering oninvorderbaar geworden vanwege verjaringstermijn.

Niet op reageren is het motto.

Wie eist die bewijst!

door 1953 - Feb 8, 2016 om 02:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U bent duidelijk de angsthaas in dezen. U had nooit moeten reageren. U hoeft niets op te zoeken, gaat u maar rustig slapen, de vermeende vordering is verjaard, het kan niet meer geïncasseerd worden door wie dan ook.

Men zinspeelt op uw gevoelens om mensen zoals u zover te krijgen dat men toch onterecht gaat betalen, die angstinboezing is voor het incassobureau speculatief.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Feb 8, 2016 om 11:23
34 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn meerdere goede antwoorden gegeven. In het algemeen kun je stellen: Reageer niet voordat je precies weet hoe het zit. Daarin kan het Juridisch Loket je vaak goed van dienst zijn. Google kan ook helpen maar ga dan wel naar informatie van juridische site's.