Dy
door Dylano016 Oct 21, 2016 om 12:56
Geldzaken & recht

Slotnota schoonmaakkosten huurwoning

Wij hebben recentelijk een huis gekocht en hebben wij onze huurwoning opgezegd.

Afijn, eindinspectie gehad, en we zijn over gegaan naar ons nieuw huisje.

Nu krijgen we twee weken later een brief over het betalen van schoonmaakkosten.

Het verbaasd mij dat ze zomaar een bedrag kunnen roepen en er bij zetten "schoonmaken van kozijnen, badkamer, keuken, doos vervoeren en vegen" a €200.

Mijn vraag is dan ook, mogen ze zomaar een bedrag roepen zonder enig bewijs, foto o.i.d?

Anderzijds zou ik kunnen aandwingen op een eigen inspectie om te zien wat ze precies schoon hebben gemaakt?

We hebben immers de woning schoner achtergelaten dan gekregen en ventilatie laten inbouwen vanwege schimmel.

Er was enige schimmelvorming in de badkamer maar deze zouden ze dus na ons vertrek gaan renoveren, waarom dan nog schoonmaken en kosten maken?

4076 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2016 om 13:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dat, als u denkt in uw recht te staan, u zelf geen foto's hebt gemaakt hoe u het pand heeft achtergelaten. Lijkt me nu moeilijk te bewijzen dat u dat, naar hun maatstaven, niet goed genoeg heeft gedaan. En die eindinspectie 'meneer' heeft u er ook niet op gewezen dat....?

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 21, 2016 om 13:11
641 Antwoorden / 77 Vragen

Tijdens de voorcontrole wordt precies gezegd wat er nog gedaan moet worden voor de eindcontrole.
Als alles gedaan is wat afgesproken is, kan de verhuurder niet achteraf met een rekening komen.
Als gezegd wordt "veegschoon" dan mag er inderdaad nergens meer stof of rommel liggen.
Met een beetje geluk zijn tijdens de voorcontrole alle afspraken op papier gezet. Hieraan hebben u  en de verhuurder zich te houden.
Zijn er mondelinge afspraken gemaakt, dan wordt het moeilijk!

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2016 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt een eindinspectie gehad. Ook op papier? Was toen alles ok? Had u borg betaald voor die woning? Is dat een wbv of een particuliere verhuurder?