JP
door JPO08 Aug 30, 2016 om 19:56
Geldzaken & recht

Tegenwerking reintegratie

persoon in deze casus is aangereden in Afrika, zat er als bijrijder naast. Reed niet zelf. Vele tijd gerevalideerd aldaar en alhier in Nederland. Haar geheugen is veel voor het ongeluk kwijt. Maar psychologische testen (neuro psychologisch onderzoek) wijst uit dat haar uitgangsniveau nog gelijk is en niet achteruit is gegaan. Haar werkgever heeft vanaf dag 1 niet meegewerkt aan re-integratie en roept alleen maar, wij komen van je af. Psychologische spelletjes worden er gespeeld. UWV heeft een deskundigenoordeel geschreven waarin beschreven staat dat het bedrijf niet heeft meegewerkt aan re-integratie. Toch moet zij taken blijven doen uit functieschaal 6 ipv 8. Waarop zij bezwaar heeft geschreven omdat dit ook van invloed is op haar loonbetaling en contract, etc.
Andere afdelingen geven aan dat deze teamleider dit al eerder heeft gedaan en dat dit toen ook nadelig uit heeft gepakt voor het bedrijf, moesten toen een boete betalen jegens zijn tegenwerking en of handelen. Nu is deze persoon ook in zo'n soortgelijke situatie, mensen zien het onrecht gebeuren in het bedrijf maar durven niets te zeggen, bang voor eigen functie / baan. Wat kan ik al buitenstaande helemaal op de hoogte van dit probleem hieraan doen, aan dit onrecht. En bovengenoemde personen zijn dan mensen die werken op het gemeentehuis op de afdeling werk en integratie, en dit gaat dan zo met eigen personeel om. Ik moet hier nu iets tegen doen. Persoon in kwestie geeft aan na 2 jaar moe te zijn en geen strijdlust meer te hebben. Wat ook begrijpelijk is. Persoon in kwestie loopt nog in ziekenhuizen wegens lichamelijke klachten na het auto-ongeval. Hierin heeft persoon in kwestie nog lange weg te gaan, maar daarin kan ze al deze zaken er niet bij gebruiken. Dit staat haar verdere herstel ook zwaar in de weg. WIE KAN HELPEN, ALSJEBLIEFT...

973 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen lid van de bond? Die kunnen helpen. Kijk eens op Rechtswinkel.nl daar geven arbeidsrecht juristen antwoord. Neem eens contact op met het Juridisch Loket in haar woonplaats.

ja
door jackyh - Aug 30, 2016 om 20:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien valt deze Gemeente onder de competentie van de Nationale Ombudsman. Niet alle Gemeenten hebben zich aangesloten.

getty
door getty Aug 30, 2016 om 20:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gemeente?

ja
door jackyh Aug 30, 2016 om 21:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Deze mensen werken dan in het Gemeentehuis op de afd. .................. Dus ging ik daar van uit. (4e regel van onder) Mocht dit niet kloppen vergeet het dan maar.

getty
door getty - Aug 30, 2016 om 20:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Laat haar bijstaan door een advocaat.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 20:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een letselschadeadvocaat misschien.
Diewilik

getty
door getty Aug 30, 2016 om 21:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Voor de zaak mbt reintegratie beter een arbeidsrecht advocaat

uwjurist
door uwjurist - Aug 31, 2016 om 10:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt niets doen, behalve haar aan een goede arbeidsrechtjurist helpen en haar zoveel mogelijk steunen.
De arbeidsrechtjurist weet hoe hier het beste mee om te gaan, mede afhankelijk van de wensen van uw vriendin. Als ik het zo lees, moet de rechter er wellicht aan te pas komen om deze werkgever te dwingen het juiste te doen. Deze kwestie is verder te ingewikkeld om er hier gedetailleerd op in te gaan.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik