av
door avoord Jan 25, 2010 om 22:48
Geldzaken & recht

Toekomstsparen

wij willen ons geld dat nu vrij komt, vast zetten bij rabo toekomstsparen met vaste rente. is dit een goed idee. wat zijn de voor en nadelen ten op zichte van koopsompolis ik ben 52 jaar en wil dan over 12 jaar stoppen met werken en dan het geld hiervoor benutten

8275 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eens gekeken bij het toekomst sparen lijk mij wel aantrekkelijk maar lees eerst eens goed de voorwaarden u moet er altijd van uit gaan dat de bank er voor zich zelf er op ui t is om geen risico telopen mar u kunt kiezen tussen vaste rente of variable ik zou dus het laatste kiezen als de rente dan hoog is kunt u misschien de rente vast zetten maar kijk eerst op de site wat het allemaal inhoud.
U kunt ook eerst een offerte aanvragen vrijblijven en dan op u gemak de voorwaarden bekijken vragen als u iets niet begrijp.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag avoord,

Je gebruikt het woord "toekomstsparen", maar is dit wel een echte spaarrekening en geen beleggingsrekening met hoge beheerkosten? Let dus op: banken gebruiken het woord "sparen", terwijl het helemaal geen spaarrekening is. Dus lees heel goed de voorwaarden. Ook de RABObank heeft in het verleden onjuiste en onvolledige informatie verstrekt aan haar klanten. Zo gauw je dus in dit verband ook het woord "aandelen" of "obligaties" valt, dan moet je geen zaken doen met de Rabobank.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Avoord,

Ik heb niet veel verstand van deze manier van sparen, tenminste, ik probeer voor mijn kinderen 2ling van 14 , te sparen voor na hun studie. Dat betekent dat ik maandelijks een bedrag wil storten en dit voor minimaal 10 jaar wil vastzetten.
Ik ben niet verder gekomen dan een rente van 3,85 %
Ook al doe je een hogere inleg voor langere termijn, kom je niet verder.
Bij hun geboorte hebben wij bij de ABN AMRO een spaarrekening geopend, die dan wel een maximale inleg per jaar heeft, maar loopt tot hun 15e jaar en dan aan het eind een bonusrente geeft van 15%. Dit is lucratief. Maar in oktober worden ze 15 jaar. Ik heb nog geen redelijk alternatief kunnen vinden.

Dus als u voor 15 jaar uw geld vast wil zetten, ga naar ABN, neem een rekening voor aankomende kinderen of kleinkinderen en aan het eind van de rit, 15 jaar dus heeft u ook wel de lage rente die elke bank geeft, maar wel de bonus van 15%

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag avoord,

Wanneer het een z.g.n. bankspaarproduct is loop je weinig risico. heb ik ook gedaan.
Het zal hier om geld gaan waar nog geen belasting etc, over is geheven. Zoals koopsom/lijfrente. Klopt dit?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor jullie reakties hoor
gr