so
door sonadios - 21 Sep 2013 om 20:49
Geldzaken & recht

Tour well reizen geeft geld niet terug

Mijn ouders hebben een reis geboekt bij Tour Well Reizen tijdens een demonstratiedag. Ze werden overgehaald door te zeggen dat de tweede persoon gratis is voor een reis naar de Moezel voor 4 dagen. De totale reissom 320 euro. Ze hebben in totaal 125 euro aanbetaald. Ongeveer 2 weken voor de vertrekdatum hebben ze telefonisch doorgegeven dat de reis niet doorgaat wegens te weinig animo. Nu willen ze het aankoopbedrag van 125 euro niet teruggeven. Hun antwoord: dit bewaren ze voor een volgende reis. Mijn ouders hebben een kopie van de schriftelijke overeenkomst. Hierin staat eigenlijk alles wel correct in vermeld, behalve ontbreekt de datum wanneer de reis zal plaatsvinden (er staat alleen september 2013). Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (er wordt niet opgenomen) en per mail reageren ze ook niet. Zo ver ik kan vinden zijn ze niet aangesloten bij ANVR of SGR. Mijn ouders hebben geen rechtsbijstand verzekering. Wat kunnen mijn ouders doen om de aankoopbedrag terug te krijgen?

639 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

sw
door swat1500 - 21 Sep 2013 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat ze kunnen doen is zeer afhankelijk wat hierover in de betreffende voorwaarden is opgenomen. Als in die voorwaarden is opgenomen dat een (aanbetaald) bedrag bij het niet doorgaan van de reis (buiten schuld van de deelnemer) gereserveerd wordt voor een nieuw te boeken reis. Dan kan je niet zonder meer teruggave van de aanbetaling eisen.

Er zal dan eerst moeten bekeken worden of deze bepaling in de voorwaarden een onredelijk beding is. Dat is het zeker als de betaling, bijvoorbeeld, voor onbepaalde tijd kan worden gereserveerd voor een nieuwe reis. In dat geval dan is die voorwaarde nietig en kunnen ze teruggave van de aanbetaling eisen.
Als de andere partij het daar niet mee eens is zullen u ouders naar de rechter moeten stappen.

so
door sonadios - 21 Sep 2013 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 21 sep 2013, 20:58]......quote]

Bedankt voor de reactie.. Ik heb de overeenkomst doorgenomen, en daar staat het volgende:

"Tour Well Reizen behoudt zich tot het recht voor om uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de reis zich terug te trekken uit de reisovereenkomst als het minimum aantal deelnemers van 30 personen niet wordt bereikt. De mededeling dienaangaande wordt de reiziger overwijld toegezonden, eventueel vergezeld van een alternatief reisdoel cq andere reisdatum".

Mijn ouders hebben geen ander alternatief gekregen.. sterker nog.. ze reageren nergens meer op.. zowel niet per mail als telefonisch. Om eerlijk te zijn lijkt dit op oplichting. Iemand nog advies?

door tijger1 - 21 Sep 2013 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wees in ieder geval maar blij dat de reis niet doorgaat, dan zou uw ouders nog veel meer geld uit de zak geklopt zijn.
Dievclub staat hel slecht bekend, lees bv hier daar staat ook een adres van hen.

door zoekster - 21 Sep 2013 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vraag me af of ze ooit geprobeerd hebben die reis vol te krijgen. Het is in mijn ogen gewoon een stel schurken. Ze hebben de aanbetalingen binnen en die zie je nooit meer terug.
En het geld houden voor een volgende reis is natuurlijk een onredelijk beding in de voorwaarden. Zou alleen nog redelijk kunnen zijn als het op exact dezelfde datum zou zijn en een soortgelijke reis.

Ik vrees dat ze in Duitsland rondhangen, dus vind die lui maar eens. Jammer dat uw ouders naar die demonstratiedag zijn geweest, daar zou je iedereen van weg moeten houden.
Hadden ze de reis soms 'gewonnnen'?

Ik heb nog wel telefoonnummers voor u. Zijn dit de nummers die u ook had?
0597-435546
en 0597-741992

door zoekster - 21 Sep 2013 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En nog een 06 nummer

06 29486144

sw
door swat1500 - 22 Sep 2013 om 02:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er staat verder niets over het behoud van reeds gedane betalingen?

Zo nee, dan hebben ze zich niet aan de eigen voorwaarden gehouden. De reis is gecanceld zonder een nieuwe datum. Uw ouders kunnen de overeenkomst opzeggen en terugbetaling van het reeds gestorte geld vragen.

Doe dit bij voorkeur schriftelijk met een aangetekende brief. Zet daarin tevens dat het geld binnen 14 dagen weer op de rekening van uw ouders moet staan en u anders een incassobureau gaat inschakelen.

Ik zie nog niets van oplichting. Mannen met gladde praatjes inderdaad maar oplichting is het nog niet.

ro
door ron530 - 22 Sep 2013 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het gaat om een bedrag van 125 euro daar schakel je geen incassoboer voor in want dat is de sop in de kool niet waard. Gelukkig gaat het nog om een relatief kleine aanbetaling want bij de meeste verkoop demonstratiedagen gaan ouderen voor vele honderden euro's de boot in. En dan nog vier dagen gevangen zitten op een boot met nog meer verkoopdemonstraties moet wel op een drama eindigen.

so
door sonadios - 22 Sep 2013 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zaterdag 21 sep 2013, 22:33]

Ik heb nog wel telefoonnummers voor u. Zijn dit de nummers die u ook had?
0597-435546
en 0597-741992



Ja het onderste telnr zie ik op de bevestigingsbrief.. en ook een 06nummer.. en een emailadres tourwell.nl@gmail.com . Zouden maandag dinsdag en donderdag tussen 10.00 en 14.00 bereikbaar zijn.. niet dus.

Dat er een aanbetaling is gedaan, de reis niet door zou gaan wegens te weinig animo, geld niet willen teruggeven en ze daarna onbereikbaar zijn en lijkt me wel oplichting. Ook al gaat het om een bedrag van 100 euro of 1000 euro.. dit soort dingen zouden niet moeten gebeuren. Voor veel ouderen met een kleine pensioen is een bedrag van 100 euro al veel. Vandaar dat ik nu dit verder wil uitzoeken. Ik heb m'n ouders uiteraard nadrukkelijk gevraagd nooit meer naar zo'n demonstratie dag te gaan.

door zoekster - 22 Sep 2013 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zou dit niet een goed item zijn voor omroep MAX? Omdat het vooral ouderen zijn die door dit soort praktijken worden gedupeerd, kan ik me voorstellen dat zij hier interesse in zullen hebben.

U kunt hier uw verhaal vertellen
klik HIER

7 november gaan ze weer met hun programma Meldpunt! van start.

Ik denk dat u meer voor elkaar krijgt als de krachten worden gebundeld. Er zullen meer aanmeldingen zijn geweest voor die Moezelreis.

U kunt natuurlijk ook het programma Kassa proberen, voor contact zie linksonder deze pagina.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kr
Krios - 08 Feb 2016 om 23:44
Garantie & verzekeringen

Horloge band kapot

Ik heb eeb rado horloge bij de RADE shop bij de bijenkorf in geleverd met de vraag om twee schakels uit de band te halen. Dit ging goed en ik kreeg de twee schakels mee terug. Maar bij thuis komst bleek de band nu te klein te zijn. Ik heb na een maand of twee het horloge weer bij de rado shop bij de bijenkorf ingeleverdmet de de schakels die zij er zelf uit gehaald hebben, met de vraag plaats 1 sc ... Lees meer

Mi
Mieke Barts - 09 Feb 2016 om 08:44
Computers & telefonie

Vanmorgen ontvangen een email van Ziggo??

Vanmorgen ontving per mail een aanmaning van  Ziggo (???) om voor 16 februari een bedrag van 42,30 te betalen. Ik heb nog nooit een contract gehad met Ziggo. Het vreemde in deze mail is ook dat zij vragen bij betaling een bitcoinadres in te voeren.
Ik begrijp dat het laatste wat ik moet doen is betalen, maar moet ik deze mail alleen verwijderen of nog andere acties ondernemen? Lees meer

el
elpee69 - 09 Feb 2016 om 14:16
Computers & telefonie

Sinds een paar dagen schaduw om de letters op beeldscherm

Goedemiddag,

wat kan ik doen om dit probleem op te lossen ?

Bedankt voor de reactie.

Elpee Lees meer