ku
door kurt42 May 27, 2016 om 16:36
Geldzaken & recht

Tv signaal over internet?

Beste,

Ik heb 2 jaar lang voor thuis een abonement gehad voor tv/internet/bellen bij tele2(heb nu een andere provider). Omdat wij veel klachten hadden o.a. met betrekking tot onze internetsnelheid(20mbs). Wij hebben hier vaak over gebeld met de klantenservice van tele2 en bij een van deze telefoontjes liet de medewerker weten dat het tv signaal over internet gaat en dat dit 9 a 10 mbs aan bandbreedte kost en dat dit van de afgenomen mbs afgaat.
Naar mijn mening is dit gewoon diefstal gezien ik voor beide diensten betaal. Ook wist deze medewerker mij te vertellen dat dit niet alleen bij tele2 is, maar op ziggo na alle andere providers dit ook op deze wijze doen.
Hoe kan het als ik een abonoment afsluit voor tv/internet/bellen en ik dus elke dienst appart afneem dat de provider mijn bandbreedte gebruikt om het tv signaal bij mij te krijgen? Naar mijn menening dient de bandbreedte die de provider nodig heeft om mij tv te kunnen bieden niet mee te tellen bij de afgenomen internetsnelheid gezien er appart wordt betaald voor deze dienst.
Ik heb in mijn omgeving bij familie en vrienden dit besproken en er was er niet een die wist dat providers dit op deze manier doen.
Kan hier iets tegen gedaan worden?

1427 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 27, 2016 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nu weer een adsl abonnement hebt afgesloten, gebeurt dit opnieuw. Dat is een groot nadeel van adsl. Dat niemand in je omgeving dit wist, komt omdat die mensen zich nooit in die materie verdiept hebben.

Ik heb in mijn omgeving bij familie en vrienden dit besproken en er was er niet een die wist dat providers dit op deze manier doen

tijger1
door tijger1 - May 27, 2016 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat dan nog? U neem niet elke dienst apart af, maar een pakket.

ku
door kurt42 - May 27, 2016 om 17:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste,

En wat dan nog? U neem niet elke dienst apart af, maar een pakket

Ik ben het niet eens met "je neemt een pakket af". Als ik alleen tv afneem dan zorgt de provider voor deze bandbreedte en als ik alleen internet afneem dan gaan hier geen mbs af voor tv. Het is welliswaar een pakket maar je betaald voor beide diensten en krijt korting omdat je meer dan een dienst afneemt en dan kan het niet zo zijn dat de een van de ander wordt afgetrokken.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 18:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt niet alleen tv afnemen.
Onderstaande komt van Tele 2 site.

Wat krijg je bij jouw TV-abonnement

Je TV-abonnement sluit je bij Tele2 altijd af in combinatie met een internetaansluiting.
Dit noemen we Internet & TV Dus bij iedere ADSL provider krijgt u TOT 20MB en daar gaat de 10MB van de tv nog af. Dus tv kijken en tegelijkertijd internet raadplegen is een NoGo
Diewilik

ku
door kurt42 - May 27, 2016 om 17:30
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste,

Als je nu weer een adsl abonnement hebt afgesloten, gebeurt dit opnieuw. Dat is een groot nadeel van adsl. Dat niemand in je omgeving dit wist, komt omdat die mensen zich nooit in die materie verdiept hebben.

Ik heb in mijn omgeving bij familie en vrienden dit besproken en er was er niet een die wist dat providers dit op deze manier doen

Naar mijn mening zou het niet  nodig moeten zijn dat je hierin moet verdiepen. Er worden verschillende diensten afnomen(welliswaar in een pakket) en er wordt dus voor alle diensten betaald. De provider zou tv/interneet als een dienst moeten aanbieden en duidelijk zijn dat beide diensten deze mbs gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 18:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Verdiepen hoeft niet, even de site raadplegen en klaar.  Zie mijn reactie hieronder.
Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 - May 27, 2016 om 18:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit staat op de Tele 2 site

Wat krijg je bij jouw TV-abonnement

Je TV-abonnement sluit je bij Tele2 altijd af in combinatie met een internetaansluiting.
Dit noemen we Internet & TV

Ze gaan altijd samen., losse tv kan dus niet.  En je hebt ook vast geen 20MB want het is tot 20MB en dat haalt maar zelden iemand. Tv kijken en internetten zullen nooit echt lekker samengaan.
Diewilik

Cookies
door Cookies May 27, 2016 om 20:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus je werkt TOCH bij Tele2?;-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 23:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oeps :-)

Cookies
door Cookies - May 27, 2016 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Quote: Naar mijn mening zou het niet  nodig moeten zijn dat je hierin moet verdiepen. Unquote.

Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. Bij iedere aanschaf van een product (en daar valt dit ook onder) ga je toch op zoek naar (meer) informatie / de voor- /nadelen? Het voordeel bij adsl is dat het spotgoedkoop is in vergelijk met kabel en/of glasvezel. Het nadeel is je bekend.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 19:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja en dan achteraf zeuren vind ik zo..........
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - May 27, 2016 om 20:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Tele2 kunt U voor een geringe meerprijs kiezen voor VDSL. Wanneer U op een afstand kleiner dan 1 km zit. Komt U tot 50Mbits/sec. Zonder pairbonding. Praktisch kom je ook dan niet hoger dan ca. 25 Mbits/sec bij een aderpaar. En de door U opgegeven 'bandbreedte' geldt voor HD tv. U verandert niets aan de techniek. Vandaar dat KPN max. 2 decoders aanbiedt. Ook bij Ziggo kan dit afgaan van de totale beschikbare snelheid in geval van itv. Deze geschiedt ook via het internet. En al die pc's tablets en smartphone waarop ook tv bekeken kan worden. Via het overbelaste Wifi netwerk.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2016 om 23:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Mat,  bij Ziggo gaat het tv gebruik niet van je afgesproken bandbreedte af.  Wordt gescheiden dus bijten elkaar niet.
Mvg Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2016 om 02:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En vast lukt niet want ts is weg bij Tele2.
Mvg Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 28, 2016 om 09:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Diewilik Zelf Ziggo gebruiker. ITV en kijken via tablet of pc -sinds niet zo lange tijd beschikbaar- loopt via internet en gaat van de totaal beschikbare snelheid af. Het tegenovergestelde zou inhouden dat bij het aansluiten van een willekeurige hoeveelheid pc's de snelheid telkenmale zou worden verhoogd.
Mat

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2016 om 17:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Itv gaat inderdaad van je bandbreedte af maar normale tv gelukkig niet.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 28, 2016 om 17:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hèhè dat stel ik toch ook. Is het zo moeilijk om in een bijzonder goed onderbouwd verhaal gewoon te zeggen -oh alla John Cleese- de man heeft deze keer (gvd) volkomen gelijk.

jo
door jorisw - May 27, 2016 om 20:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je maakt een denkfout. Je neemt een internetabonnement af, en een TV over internet. Je betaalt voor de TV kanalen en alles wat daarbij hoort, niet voor de onderliggende transmissie.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2016 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nog afgezien van alles gaat met die geleverde snelheid tv en internet best samen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 28, 2016 om 17:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als adsl tot 20MB maar 6 a 8 Mb oplevert op het huisadres dan wordt het wel krap aan.  20MB is idd ruim voldoende.
Diewilik

costnix
door costnix - May 28, 2016 om 01:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch maar even lezen hoe ADSL werkt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_Digital_Subscriber_Line
Vergelijk het maar eens met een autobaan. Zodra er te veel auto's tegelijk rijden, ontstaat er een file.