te
door techno50 May 3, 2016 om 12:38
Geldzaken & recht

Uwv na zelf ontslag nemen om eigen bedrijf te beginnen

Hallo.
Ik heb ca.2 jaar geleden ontslag genomen, bij een bedrijf waar ik  ruim 30 jaar gewerkt heb,om een eigen bedrijf te beginnen.
(het liep bij dat bedrijf ook niet meer goed en er waren al verschillende ontslagen gevallen)
De inkomsten uit het bedrijf vallen helaas tegen. Nu heb ik van een kennis die bij het UWV werkt gehoord dat er voor mij toch mogelijkheden zijn om in aanmerkong te komen voor een UWV uitkering.
Ik heb dit aangevraagd en in eerste instantie is dit afgewezen.Ik heb op zijn aanraden bezwaar aangetekend en wacht deze uitslag nog af.
Is iemand op de hoogte met deze regelgeving en voorwaarden?

mvg

7670 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem niet aan dat u vrijwillig de premie voor de WW bent blijven doorbetalen aan het UVW. Dus u hebt helaas nergens recht op.

Als dit mogelijk zou zijn, dat zou uw kennis toch zo de regelgeving aan u beschikbaar moeten kunnen stellen?

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u ontslagen zou zijn, dan had u tijdelijk met behoud van deels de uitkering en de opgebouwde rechten uw bedrijf kunnen beginnen.

ja
door jackyh - May 3, 2016 om 12:53
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wie heeft u aangeraden om na 30 jaar voor u zelf te beginnen. Ook al ging het met dat bedrijf niet zo goed u was dan wel verzekerd van inkomen.Goed u heeft dat gedaan dus zit er volgens mij niet veel anders op om bij de sociale dienst van de Gemeente aan te kloppen.

getty
door getty - May 3, 2016 om 18:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een uitkering via het uwv lijkt mij kansloos. Het enige is dat u een beroep op de bijstand kan doen als u geen werk meer heeft en geen partner met een inkomen tot de bijstandsgrens heeft.

jo
door jorisw - May 3, 2016 om 18:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat doet die kennis bij de UWV?

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw

Koffie zetten.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 3, 2016 om 23:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Had u geen verzekering voor uzelf afgesloten, er zijn verzekeraars die dit soort gevallen dekken.
Diewilik

emcede
door emcede May 4, 2016 om 00:53
959 Antwoorden / 4 Vragen

Oh ja? Leg uit...

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 01:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Reactie met link werkt hier niet, ik reageer dus als zijnde een nieuwe reactie

tenormin
door tenormin - May 4, 2016 om 00:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer dat u zelf ontslag hebt genomen, 2 jaar geleden. Begrijp dat dit nu nakaarten is. Denk dat uw verzoek ook in tweede instantie zal worden afgewezen. Vraag me af wat voor werk uw kennis bij het UWV doet, los van het genoemde koffie zetten. Bij het UWV moet u duidelijk niet zijn om voor een uitkering in aanmerking te komen.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 4, 2016 om 01:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Emcede
Je vraagt  "oh ja leg uit"  onder mijn reactie.
Als voorbeeld van een verzekering die dit dekt Klik hier

Diewilik

tenormin
door tenormin May 4, 2016 om 02:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hi, diewilik, grappig als men op je eigen "in rood gedrukte naam klikt".  ;-)

emcede
door emcede May 4, 2016 om 08:05
959 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft totaal geen betrekking op TS want is voor BV's. Ook wordt hulp geboden andere rechtsvormen om te zetten naar BV. Bij faillissement gaat het niet om het verstrekken van een uitkering  - waar TS om vraagt - maar om juridische aspecten rond het beschermen van vermogen.

Heb je daarnaast de prijzen gezien?! Had TS een aardig spaarpotje van kunnen aanleggen!

Het risico dat TS noemt is niet te verzekeren. Ondernemersrisico...

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 10:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Emcede, idd, scherp opgemerkt, TS was natuurlijk ZZper.
mvg Diewilik

te
door techno50 - May 4, 2016 om 09:46
1 Antwoorden / 2 Vragen

Toevoeging;

WWZ voorwaarden;

Het recht op een WW-uitkering hangt af van:
1) hoe lang u een WW-uitkering zou hebben gekregen als u na uw ontslag niet als zelfstandige was begonnen.
2) hoe lang u een eigen bedrijf hebt gehad.
3) of u de werkzaamheden als zelstandige volledig hebt beeindigd.

Cookies
door Cookies - May 4, 2016 om 09:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......1) hoe lang u een WW-uitkering zou hebben gekregen als u na uw ontslag niet als zelfstandige was begonnen.......

Jij bent niet ontslagen, maar hebt zelf ontslag genomen. Deze regel is dus niet op jou van toepassing.

marita5
door marita5 - May 4, 2016 om 10:21
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Techno50 ,

De inkomsten uit het bedrijf vallen helaas tegen

Dat betekent dat uw bedrijf nog actief is , lees deze informatie eens door klik op de rode regels .
De informatie van het Uwv heeft betrekking op , als u een uitkering zou hebben van het Uwv en die heeft u niet .
Vraag bij uw gemeente of u in aanmerking komt voor een aanvullende uitkering .

http://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/hoe-kan-ik-mijn-inkomen-aanvullen/

https://www.berekenuwrechtplus.nl/nibud2.php