dr
door droogee Mar 28, 2017 om 21:57
Geldzaken & recht

Uwv stopt uitkering terwijl ik nog ziek ben

ik heb in juli 2016 te horen gekregen dat in hodgkin had en ben sindsdien onder behandeling bij de oncoloog
17 februari heb ik goed nieuws gekregen dat ik het heb overwonnen, mijn werkgever moest mij helaas ontslaan in november 2016
want mijn derde deelcontract liep af, ik mag zodra ik beter ben weer bij hem beginnen dat is togezegd en ook
al in gang gezet, ik heb 13 april een afspraak bij de bedrijfsarts

Nu kreeg ik vanavond (28-3-17) om 19:45 een bericht van de UWV dat ze mij per 17 februari hebben beter gemeld en dat de
uitkering is stopgezet, maar ik ben nog niet beter ik ben nog aan het herstellen van de chemo enz

Wat kan ik nu het beste goed, Wie kan mij een advies geven

13865 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2017 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe weet het UWV dat u sinds 17 februari "beter" bent? Trouwens gefeliciteerd daarmee.

Wellicht is het verstandig per omgaande contact op te nemen met de bedrijfsarts. Uiteraard ook met het UWV doe dat per telefoon, maar ook per mail, en protesteer daarin tegen de betermelding.

Leg uit dat u nog herstellende bent.

il
door iljaha - Mar 28, 2017 om 22:20
179 Antwoorden / 3 Vragen

Uw ziektewet-uitkering is waarschijnlijk gestopt, maar nu valt u onder een andere wet, de ww. Heb heleaas ervaringen met UWV dat zij dat niet zo goed communiceren. Als u energie genoeg hebt, dan zelf actie ondernemen. Anders vakbond of bijstandsverzekering inschakelen. Als u zo onverstandig bent geweest om geen lid te worden van een bond of een verzekering af te sluiten, kunt u wellicht advies halen bij een bureau voor rechtshulp in uw gemeente. Succes!

getty
door getty - Mar 29, 2017 om 07:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u het uwv al gebeld waarom dit is gedaan?

kan natuurlijk gewoon een te corrigeren fout zijn.

panter22
door panter22 - Mar 29, 2017 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je de ziekte hebt overwonnen is goed nieuws. Hou dat in gedachte.
Maar nu die ziektewetuitkering die gestopt is op het moment dat je dit goede bericht kreeg.
Op een of andere manier heb je dit doorgegeven aan het UWV.
De ziekte is er niet meer, dan ben je weer beter en de ziektewet kan stoppen. Zo werkt dat kennelijk bij het UWV.
Als je nu geen ww-uitkering aanvraagt, dan heb je vanaf 17 februari geen inkomen.
Kijk voor uitleg op de site van het UWV:
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-zonder-werkgever/ik-ben-net-ziek/detail/ik-heb-de-aow-leeftijd-bereikt-en-word-ziek
Het lijkt mij verstandig vandaag contact op te nemen met de bedrijfsarts.

uwv_webcare
door uwv_webcare - Mar 29, 2017 om 09:08
66 Antwoorden / 0 Vragen

Beste droogee,

Ik kan mij voorstellen dat je onaangenaam verrast was door het bericht dat je per 17 februari weer bent beter gemeld terwijl je nog aan het herstellen bent.
Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice. Zij hebben inzage in je gegevens en helpen je verder. Contactinformatie: http://bit.ly/2npMJlw.

Ik wens je goede herstelperiode.

Met vriendelijke groet,
Viktoria UWV Webcareteam

lo
door lovewinnie - Mar 29, 2017 om 10:02
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Bent u toevallig in totaal 2 jaar ziek geweest?
Na 2 jaar loopt namelijk de ziektewet af. Als contract werkgever eerder afloopt tijdens ziektewet vaak voor de 2 jaar afgelopen is dan neemt uwv het eerder over om de 2 jaar waar u recht op hebt vol te maken. Daarna  moet u voor keuring naar de uwv. Ben u op dat moment ( geschiedenis maakt niet uit,is moment opname) goed bevonden om te werken stopt u uitkering en gaat u niet de wia in.
Na totaal 2 jaar ziek zijn er 2 opties. Goedgekeurd en u gaat de ww in of u wordt afgekeurd en krijgt wia of wga.

dr
door droogee - Mar 29, 2017 om 11:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

UWV heeft toegegeven een fout te hebben gemaakt en ze gaan het met grote spoed terug draaien, iedereen bedankt voor de adviezen

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2017 om 11:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.

Succes gewenst met het herstel.

costnix
door costnix - Mar 29, 2017 om 13:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in exact dezelfde boot gezeten in 2008. Het zijn nog steeds een stelletje sukkels bij het UWV :-(
En van harte gefeliciteerd door een lotgenoot :-D
Blijf lachen en geniet van elke dag.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2017 om 17:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@droogee, fantastisch nieuws: en voor uw herstel en ook: van die zorg verlost te zijn van fout UWV. Zoiets kan men er nu niet bij hebben: fijn dat het UWV u via deze site heeft geantwoord en adequaat de fout heeft hersteld. Wens u het allerbeste.